Skip to main content

Hey forum,

Eerder dit jaar toen telfort nog telfort was kreeg ik een nieuw modem. Sinds dit nieuwe modem is mijn internet traag en lukt tegelijk uploaden/downloaden niet. Als ik upload dan valt al het andere internet weg. En de verbinding is sowieso veel trager (getest met speedtest soms maar 1Mbit up/down) zou 20 up 10 down moeten zijn.

Ik wilde de wifimanager gebruiken, maar dat lukt niet. Omdat KPN mijn gekoppelde product niet herkent.

Mijn vraag is wellicht ook zonder de wifimanager op te lossen.

Ik hoor het graag, alvast veel dank.

Gijsbregt

Hoi @Gijsbregt, welkom bij ons op het forum. Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je vooral de WiFi gebruikt en dat die langzamer is? Of heb je dit ook met een kabel getest? Het WiFi signaal gaat door de lucht, waardoor het gevoeliger is voor omgevingsfactoren dan een bekabelde verbinding. Via het laatste krijg je een realistischer beeld van wat er op de Experia Box aankomt. 

De WiFi Manager kan helpen om de WiFi zo optimaal mogelijk in te stellen, als het puur over de WiFi gaat. Om die te kunnen gebruiken moet het Thuis abonnement gekoppeld zijn aan de MijnKPN waarmee je inlogt. Als dat niet gekoppeld is, kan je het koppelen via de product pagina. Lukt het daarmee om de manager te openen?

In dit topic over het verbeteren van WiFi geven we meer tips en trucs voor de WiFi verbinding.Â