Skip to main content

Beste forum-genieën,

ik ben recent naar nieuwbouw verhuisd. Daar een abonnement van youfone voor internet afgesloten, maar de KNP-testmonteur misgelopen. Volgens youfone zou de verbinding al actief zijn.

Met de opgestuurde Experiabox en installatiegids kom ik weinig verder, het lijkt namelijk of er geen hoofdaansluiting in de woning aanwezig is.

Youfone kon mij helaas niet verder helpen, en had gelukkig net binnen de 14 dagen bedenktijd kunnen opzeggen.

De situatie is als volgt; buiten de woning, heb ik een afzonderlijke meterkast met wat op een signaalkabel lijkt, en een doosje met twee lege ethernetpoorten. In deze meterkast geen stopcontact, en zou ook sws te ver zijn voor de Experiabox wifi, mijns inziens. Wel is er een poster van Ziggo die belooft binnenkort glasvezel te verzorgen, dit lijkt echter 4-12 weken te duren. Zie foto 1:
 

 

IN mijn woning, heb ik een stoppenkast, met wederom een doosje met 2 ethernetpoorten, zie foto:

Beiden lijken niet op een ISRA punt of iets dergelijks.

Volgens mijnaansluiting.nl zou zowel ziggo als KNP aangesloten moeten zijn.

Dus, lieve forummensen is mijn vraag als volgt: is internet hier mogelijk? of zit ik vast aan het levertermijn van de glasvezel van ziggo? Is er nog iets dat ik zelf kan testen, bekijken, onderzoeken? of zal ik eventueel voorrijkosten van een testmonteur moeten betalen, met kans dat deze alsnog teleurstellend nieuws brengt?

 

Ik ben dankbaar voor alle hulp!

Groeten, 

 

Mark

Een ISRA zie ik ook niet, en ik zie ook geen glasvezel van Ziggo, maar wel een AOP van hun, Ziggo werkt nog niet met glasvezel op een pilot project na, blijft dus nog wel even COAX bij jou.

Denk dat KPN nog niet is aangesloten maar wel klaar ligt buiten.


Hoi @Mark Smit . Welkom op het forum.

Wat zegt deze website over jouw adres? https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm

 


Hoi Erwin, Doornekamp
 

Thanks voor de hulpzame reacties. In overleg met buren en verhuurder blijkt er inderdaad nog geen connectie mogelijk totdat Siers (lokale infrastructuur groep, blijkbaar) de hoofdaansluiting heeft geregeld.

Als ik de glasvezelcheck doe op kpn.nl zoals Erwin suggereert, vertelt KNP wel te kunnen leveren maar (nog) geen glasvezel. Maar ik betwijfel of dit waar is, gezien Youfone hetzelfde vertelde en ook uiteindelijk niet kon leveren.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!


@Mark Smit Ik wil best voor je kijken wat er precies zit.

Mocht je dat willen, vul dan even je profiel in en geef me een seintje. (postcode + huisnummer is uiteraard het belangrijkste)