Skip to main content

Op 22 Mei heb ik het Hussel thuis glasvezel (500/500) besteld met hierbij gratis wifipunten twv 199 euro als bonus actie. Na de bestelling te hebben uitgevoerd heb ik op 22 Mei de volgende email ontvangen:
 

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/0eed80f6-bdaf-44cb-bb50-1c3e9b631121.png

 

Als leverdatum heb ik 15 juni aangegeven omdat mijn Ziggo abonnement op 23 juni stopt en zodat ik nog een buffer week heb. De reden waarom ik dit zo heb gedaan is omdat ik nu thuiswerk en internet dus van essentieel belang voor mij is. 
KPN heeft contact met mij opgenomen en heeft mij verteld dat ze pas op 22 juni een monteur kunnen sturen ivm de corona. Nou ja prima hier ben ik mee akkoord gegaan.
Echter op 14 juni heb ik de welkom doos van KPN ontvangen en tot mijn verbazing zag ik in de doos een modem + interactie TV en geen extra wifi punten. Dus ik ben hier gelijk achter aangegaan en kwam erachter dat ze mij op 25 mei een overeenkomst hebben gemaild met een hele andere bestelling:

 

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/56c5f201-c7de-4a28-8cf8-81c2ce316cb8.png

 

Daarnaast staat op de overeenkomst dat de monteur op 3 juni zou langs komen (wat helemaal niet klopt):
 

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/5b68ed63-841d-49d4-b6ce-71fce591a7d7.png

Ik heb de email van de overeenkomst destijds niet geopend omdat ik daarvoor al een bevestiging had gekregen en wel gedacht had dat de overeenkomst hetzelfde zou zijn. Het is mij namelijk nog nooit overkomen dat de overeenkomst een totaal andere bestelling is.

Nu heb ik een aantal keren gebeld en ook contact gehad via de chat. Echter is de enige oplossing voor dit probleem dat ik mijn abonnement annuleer en deze opnieuw aan laat maken. Maar het euvel is dat KPN mij dan pas internet kan leveren op 26 juni (mits dit goed gaat). Dit betekent dus dat ik 3 a 4 dagen zonder internet kom te zitten.
Dus door een fout van KPN moet ik eigenlijk een keuze maken:
a. of je mist de kans van de gratis bonus waar ik eigenlijk recht op had

b.Geen internet voor 3 a 4 dagen.

Terwijl eigenlijk de simpelste oplossing gewoon zou zijn om extra wifi punten te sturen waar ik gewoonweg recht op heb. Waarom doet KPN hier zo moeilijk over? Ik hoef toch geen last te krijgen door een fout van KPN zelf?


Update :
Op 16 juni na een aantal keren bellen en van kastje naar de muur gestuurd te zijn, ben ik uiteindelijk tot de oplossing gekomen met KPN dat ik op 22 juni mijn abonnement moet laten doorlopen en dat de wifipunten toch geleverd kunnen worden.
Jammer dat dit pas geregeld is na het spreken van een 4 a 5e medewerker (hierbij had zelfs een teamleider verteld dat het mijn eigen schuld was dat ik de overeenkomst niet had doorgelezen, jammer dit). Beetje teleurgesteld maar toch opgelost (hopelijk).

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Inmiddels ook een klacht aangemaakt:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/kpn/klachten/kpn-voert-verkeerde-bestelling-door/details?complaintId=0c579771-21eb-4c9e-8dc3-bb79c6dbb665


Update :
Op 16 juni na een aantal keren bellen en van kastje naar de muur gestuurd te zijn, ben ik uiteindelijk tot de oplossing gekomen met KPN dat ik op 22 juni mijn abonnement moet laten doorlopen en dat de wifipunten toch geleverd kunnen worden.
Jammer dat dit pas geregeld is na het spreken van een 4 a 5e medewerker (hierbij had zelfs een teamleider verteld dat het mijn eigen schuld was dat ik de overeenkomst niet had doorgelezen, jammer dit). Beetje teleurgesteld maar toch opgelost (hopelijk, wordt vervolg).


Update 12.00 16-06-2020:
Geen bevestiging (met de oplossing) per mail ontvangen, toch maar een klacht ingediend bij KPN.


Hallo @bdz Welkom hier op het KPN Forum en dank voor het doen van je verhaal. De belangrijkste vraag eerste: hoe is de situatie nu? Is alles inmiddels in orde? Heb je de Superwifi's inmiddels ontvangen? Als ik eht zo lees lijkt me volstrekte logisch dat je deze krijgt geleverd. En qua aansluiting, hoe zit het daar mee? Heb je eigenlijk wel gebruik gemaakt van onze overstapservice? Daarmee voorkom je dat je zonder diensten komt te zitten. Is er nog iets waar ik je bij kan helpen? 


Ik heb het uiteindelijk -na vele pogingen- voor elkaar weten te krijgen en heb de superwifi punten ontvangen. Echter heb ik wel een monteurs bon ontvangen twv 149 euro. Deze zal als het goed is gecorrigeerd worden bij de eerste factuur. Nu dus even afwachten maar. Bedankt voor je reactie @Bart_


Prima, @bdz Ik lees het graag!


Reageer