Skip to main content

Wij zijn verhuisd per 1 november en wilde graag overstappen van Ziggo naar KPN.

Tot onze grote verbazing moeten we van de monteur 3 Coax kastjes aanschaffen, omdat alles in huis kennelijk voor Ziggo was voorbereid. Denk je voordelig uit te zijn, KPN is iets goedkoper dan Ziggo en dan moet je zomaar 3 maal 50 plus 2 maal 25, totaal 200 euro betalen, ze doen maar of het allemaal niks is. Dit zijn echt van die commerciele verzinsels waar je achteraf mee geconfronteerd word.

Wij zijn het met deze manier van werken niet eens, wat kunnen we doen? 


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Na de verhuizing dus voor KPN gekozen, leuk. Alleen nu deze rekening, minder leuk. Heel begrijpelijk. Ik heb dan ook even meegekeken. Als ik het zo zie heb je zelf getekend voor de bon van de monteur. Dan ga ik er ook vanuit dat je op de hoogte bent van de kosten. Ik kan hier dan zo ook niet aan doen. :(


Hoi Bart_Z,

Als ik niet zou tekenen voor de opdracht, dan zou de monteur zonder ons aan te sluiten vertrekken, dus het is logisch dat ik teken voor die 200.

Als ik alle reactie lees, is het duidelijk dat het voorstel van de monteur voor KPN commercieel gezien het meest interessant is en dat het eigenlijk echt wel goedkoper kon. Wij vinden deze gang van zaken echt heel erg onder de maat. De korting op het abonnement wordt gewoon weer door extra zaken door KPN naar binnen geharkt, SCHANDALIG!

 


Maar u heeft mij nog geen antwoord gegeven op de tekst uit een eerder bericht. De monteur sluit alleen op de hoofdaansluiting aan en zorgt dat het internet werkt en in veel gevallen zal de tv beneden ook worden aangesloten. Zoals ik al eerder zei heb ik het vermoeden dat u boven ook een aansluiting wil en heeft de monteur daar een oplossing voor bedacht. Die oplossing is dan wel op eigen kosten. Klopt dit?

 

Aangezien u nu zegt dat de monteur u anders niet aan zou sluiten. Wat bedoelt u daar precies mee?

 


Boven is er ook een aansluiting voor een Tv en daar hebben we 25 extra voor betaalt.

De monteur zei dat er 3 kastjes nodig waren van 50 euro, anders kon hij ons niet aansluiten. 1 kastje in de meterkast, 1 bij de tv beneden en 1 bij de tv boven.


De hoofdaansluiting zit in de meterkast en daar is door de monteur het modem aangesloten en kunt u via wifi (beperkt bereik) draadloos internetten. Bedraad wordt lastig of u moet een kabel los door de gang leggen.

Als oplossing heeft de monteur waarschijnlijk een aantal oude aansluiting gezien door de woning heen die met een aanpassing van 50 euro per stuk mogelijk worden gemaakt. Daar betaald u dan inderdaad zelf de kosten van. Klopt mijn verhaal zo?

 

 

 

 


Volgens mij moet u beter lezen. Het punt is dat de monteur het kennelijk goedkoper kon doen en dat advies heeft hij ons niet gegeven. Hij heeft ons alleen het advies gegeven dat voor KPN het meest interessant is. Ook technisch lees ik, was het beter om te kiezen voor een computerkabel ipv nu die coax kabels. De signalen via een Computerkabel zijn veel stabieler en minder storingsgevoelig. Kpn kiest dus liever voor de eigen portemonnee en niet voor gunstigste oplossing voor de klant


Waarom zou de monteur u dat willen aandoen. Is een kastje op een koperlijn plaatsen niet goedkoper als kabels moeten trekken en buiten een uurloon ook nog kabels op u kosten aanschaffen?

Ik krijg van KPN te horen dat de koperlijnen prima verbinding leveren en dat in gebieden waar geen glasvezel is zij zelf vertrouwen op het koperlijntje.

Ik heb het gevoel dat u gewoon geen geld wil betalen. Dat kan ik mij voorstellen omdat u verwacht bij het afnemen van een abbonement dat alles werkt. Helaas is dat niet zo. In oudere type huizen liggen niet door de hele woning utp kabels.

Helaas.


Ik kan je nu al vertellen dat twee kabels trekken duurder uit gaat vallen van die 150 euro, je bent zo een uurtje bezig om er 1 naar boven te trekken, zeker als je heen en weer moet lopen omdat je het eigenlijk met twee man moet doen, en dan nog een half uurtje voor beneden, een paar afwerk doosjes, kom je makkelijk boven die 150 euro uit die je nu extra hebt betaald, tweede mogelijkheid is de kabel los over de vloer langs de plint en trap, dat kan sneller maar zal je ook niet goed vinden.

De monteur sluit normaal aan op bestaande of de makkelijke weg.


Laatste bericht:

Het blijft stiekem en niet klantvriendelijk, dat KPN achteraf met een rekening komt van 200 euro. Op het moment dat de KPN monteur mij daarmee confronteerde kon ik niet meer het besluit nemen om het abonnement te annuleren en ons bij Ziggo aan te melden, zodat ik die extra kosten niet had.


Wat is stiekem? Ik probeer het te begrijpen. De monteur gaf je toch een prijs voor de aansluiting boven. Bij iedere aanbieder van Internet is het gebruikelijk dat een monteur tot de hoofdaansluiting iets kan monteren zonder extra kosten. Ze zogenoemde aansluitkosten van ongeveer 100 euro die je gratis krijgt bij o.a. KPN.

De aansluitingen naar boven zijn op eigen kosten en daar heb je voor getekend. Ook als je vanuit de meterkast naar de woonkamer iets wil zal dit op eigen kosten zijn. Vaak is het nog zo dat een monteur voor kleine zaken, afdekplaten en dergelijke niet eens iets rekent.


Wees trouwens bewust als er met de kabels is gerommeld een terugkeer naar Ziggo volgend jaar mogelijk dan ook weer kosten met zich mee kan brengen.


Tja... hoe wil je het anders geregeld hebben? KPN weet toch ook niet van tevoren wat het bij u in huis aan zal treffen? Dat weet de monteur pas wanneer die bij u in huis staat. En op dat moment zou je nog prima kunnen annuleren. Alleen je bent dan zo weer een week verder voordat je dan internet van Ziggo hebt.


Tsja… Hoog of laag,… Er is nu eenmaal getekend voor de extra kosten bij de monteur. Dus kan je nooit achteraf zijn benadeeld,… Hoe kan dit niet klantvriendelijk zijn?

Een monteur gaat echt geen extra werkzaamheden uitvoeren zonder dat daar in overleg toestemming voor is gegeven, en een monteur zoekt thuis gewoon de best mogelijke oplossing. 

En dat de ‘monteur het kennelijk goedkoper kon doen’ is eigenlijk ook maar weer een aanname, van tevoren weet een monteur ook niet hoelang hij werk heeft met kabeltjes trekken, doosjes plaatsen enz,..

 

 


Het is niet klantvriendelijk dat je met extra kosten te maken krijgt, terwijl je het abonnement NIET kunt annuleren, dus je staat voor een situatie, dat je het wel MOET accepteren.

Je kunt NIET annuleren omdat je dat alleen binnen de eerste 2 weken na bestelling kunt.

Jullie reacties zijn allemaal erg vanuit het standpunt van KPN en niet vanuit de klant.  

Oja en 7 jaar geleden heeft KPN mij ook in mij aangesloten, toen moesten er ook kabels getrokken worden en betaalde ik helemaal niets. KPN is zo geconcentreerd op het binnen harken van geld vanuit het bedrijfs-oogpunt dat ze de klanten belangen uit het oog hebben verloren.


 

Oja en 7 jaar geleden heeft KPN mij ook in mij aangesloten, toen moesten er ook kabels getrokken worden en betaalde ik helemaal niets...

Had je die kabels niet kunnen gebruiken dan?


 

Oja en 7 jaar geleden heeft KPN mij ook in mij aangesloten, toen moesten er ook kabels getrokken worden en betaalde ik helemaal niets...

Had je die kabels niet kunnen gebruiken dan?

Ik begrijp dat hij inmiddels verhuisd is. En in een ander huis woont. Klopt dat Tommie?


 

Oja en 7 jaar geleden heeft KPN mij ook in mij aangesloten, toen moesten er ook kabels getrokken worden en betaalde ik helemaal niets...

Had je die kabels niet kunnen gebruiken dan?

Ik begrijp dat hij inmiddels verhuisd is. En in een ander huis woont. Klopt dat Tommie?

O ja...my bad


Je kunt NIET annuleren omdat je dat alleen binnen de eerste 2 weken na bestelling kunt.

Volgens mij klopt dat niet. Dat kan niet waar wezen. Op zo'n manier is een annuleringsperiode bijna nutteloos. Kan een KPN medewerker hier wat over zeggen?


 

Twee opties:

Of de 14 dagen starten vanaf datum aansluiting.

Of de 14 dagen starten vanaf monteursafspraak.


 

Twee opties:

Of de 14 dagen starten vanaf datum aansluiting.

Of de 14 dagen starten vanaf monteursafspraak.

Niet heel duidelijk. 


Hoe duidelijk moet het dan zijn? Dit is toch wel te begrijpen of niet? Voor mij is het iig wel helder.


Hoe duidelijk moet het dan zijn? Dit is toch wel te begrijpen of niet? Voor mij is het iig wel helder.

In zulk soort teksten wil je het woordje "of" niet hebben. Dat woord mag daar eigenlijk gewoon niet in voorkomen. 

In die tekst staat: "De termijn van 14 dagen begint te lopen bij: Een overeenkomst voor een dienst."

Waarom staat dat daar zo? Want zo zou Tommie dus gelijk hebben.

Een verwijzing naar "die datum" terwijl er in het stukje ervoor 2 of 3 datum genoemd zijn roept ook vragen op.


Hoe duidelijk moet het dan zijn? Dit is toch wel te begrijpen of niet? Voor mij is het iig wel helder.

In zulk soort teksten wil je het woordje "of" niet hebben. Dat woord mag daar eigenlijk gewoon niet in voorkomen. 

Maar er wordt er maar één van de twee vermeld in die mail en daarmee is mijns inziens alles duidelijk.

 

In die tekst staat: "De termijn van 14 dagen begint te lopen bij: Een overeenkomst voor een dienst."

Omdat de bedenktermijn bij de aankoop van een product anders is. Die is namelijk 14 dagen vanaf de datum van levering, niet vanaf de datum van ingebruikname.


Dat die 2 weken bedenktermijn pas ingaan na aansluiting, is mij niet bekent. Wie leest trouwens al die voorwaarden, terwijl je in de stress zit van een verhuizing.

Jullie commentaren zijn echt allemaal vanuit het perspectief van KPN geschreven en niet vanuit de Klant.


Waarom denk je dat wij vanuit kpn perspectief schrijven? Wat is dat voor een aanname?

Hoe wil je het anders hebben? We kennen jou persoonlijk niet, dus van klant tot klant schrijven is dan behoorlijk lastig,… Het is gewoon zoals het is, en dat is zeker niet ingewikkeld, lastig of moeilijk te begrijpen.Â