Skip to main content

Wij zijn verhuisd per 1 november en wilde graag overstappen van Ziggo naar KPN.

Tot onze grote verbazing moeten we van de monteur 3 Coax kastjes aanschaffen, omdat alles in huis kennelijk voor Ziggo was voorbereid. Denk je voordelig uit te zijn, KPN is iets goedkoper dan Ziggo en dan moet je zomaar 3 maal 50 plus 2 maal 25, totaal 200 euro betalen, ze doen maar of het allemaal niks is. Dit zijn echt van die commerciele verzinsels waar je achteraf mee geconfronteerd word.

Wij zijn het met deze manier van werken niet eens, wat kunnen we doen? 


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Het is niet klantvriendelijk dat je met extra kosten te maken krijgt, terwijl je het abonnement NIET kunt annuleren, dus je staat voor een situatie, dat je het wel MOET accepteren.

Je kunt NIET annuleren omdat je dat alleen binnen de eerste 2 weken na bestelling kunt.

Jullie reacties zijn allemaal erg vanuit het standpunt van KPN en niet vanuit de klant.  

Oja en 7 jaar geleden heeft KPN mij ook in mij aangesloten, toen moesten er ook kabels getrokken worden en betaalde ik helemaal niets. KPN is zo geconcentreerd op het binnen harken van geld vanuit het bedrijfs-oogpunt dat ze de klanten belangen uit het oog hebben verloren.

Dus jij wilt beweren dat zonder de extra kosten een aansluiting niet kon? Was er geen aansluiting in de meterkast waardoor je gewoon internet hebt? Volgens mij (zoals ik het lees) ben jij gaan betalen omdat jij het helemaal naar wens wilde hebben. Dus ook boven tv o.a. terwijl je dat toch echt op eigen kosten moet regelen.

 

Nogmaals als u nu KPN een aanbieder vindt die onbetrouwbaar is en u dus mogelijk volgend jaar weer de overstap neemt. Denk eraan dat er mogelijk kabels nu zijn aangepast die door bijvoorbeeld Ziggo opnieuw aangepast moeten worden om weer te kunnen gebruiken.


Ik heb niet gezegd dat KPN onbetrouwbaar is, Jeroen Ruiter heeft wederom het verhaal niet goed gelezen. Ik heb gezegd dat het KPN niet klantvriendelijk  is en dat ze op slinkse wijze extra geld binnen harken. En dat is ten nadele van de klant.

De extra kosten voor boven, zoals ik al eerder heb gezegd, waren 25  voor de aansluiting.

Ik wou het niet helemaal naar mijn wens hebben, zoals jij roept, volgens de monteur MOEST ik 3 kastjes kopen, omdat er anders geen aansluiting gedaan kon worden. Ja, wel internet via Wifi vanuit de meterkast, maar geen Tv boven en beneden en dat is wel het abonnement dat wij besteld hadden.

De coax kabels in huis/ meterkast zijn niet aangepast, dus volgend jaar stappen we over naar ZIGGO, ik heb het al in mijn agenda gezet dat we over 10,5 maanden KPN OPZEGGEN.


Ik stop deze zinloze discussie. U wilt meer dan waarvoor u betaald. U betaald voor internet (die krijgt u in de meterkast) en tv (die is vanuit het modem met een gratis kabel te koppelen aan de tv ontvanger. U wilt op andere plekken tv kijken en hiervoor is het één en ander aan wijzigingen nodig die geld kosten. Dat is bij een andere aanbieder over het algemeen niet anders (uitzonderingen daargelaten). Of het nu onbetrouwbaar heet, misleiding of hoe u het noemt... Het gaat om het feit dat u hamert om een gratis aansluiting die KPN niet kan leveren zoals u dat wil.


Hoi @Tommie12345 

Nou ze zijn er helemaal op los gegaan.
Op het Hoofdkantoor van Ziggo.
Nu ze weten dat jij er aan komt.

Nog even wachten en Tommie12345 Komt. Hoera.
:wink:


Hoi Jeroen Ruiter, je noemt jezelf WIJSGEER, maar ik lees niets in uw berichten dat WIJS is hoor. U leest niet goed en trekt verkeerde conclusies. Fijn dat u niet meer meedoet met deze discussie


Hoi Jeroen Ruiter, je noemt jezelf WIJSGEER...

Dat is een titel die het KPN forum geeft. Dat heeft die echt niet zelf verzonnen. 

Zo bent u "Helper". Sommige anderen zijn "Slimmerik". Dat ben ik ook een tijd geweest, ben blij dat ik daar vanaf ben 😄


Hoi Jeroen Ruiter, je noemt jezelf WIJSGEER, maar ik lees niets in uw berichten dat WIJS is hoor. U leest niet goed en trekt verkeerde conclusies. Fijn dat u niet meer meedoet met deze discussie

Wijsgeer heeft KPN onder mijn naam gezet en niet ik. Wat mij betreft mogen likes, badges en ga zo maar door allemaal achter mijn naam weggehaald worden. Zit hier voor mijn lol en niet omdat ik aanzien wil hebben.


Hoi @Jeroen Ruiter 

Hoi Jeroen Ruiter, je noemt jezelf WIJSGEER

Wat mij betreft mogen likes, badges en ga zo maar door allemaal achter mijn naam weggehaald worden. Zit hier voor mijn lol en niet omdat ik aanzien wil hebben.

Off Topic:
Volgens mij kun je dat zelf regelen dat die niet zichtbaar zijn @Jeroen Ruiter .


Hoi @Jeroen Ruiter 

 

Hoi Jeroen Ruiter, je noemt jezelf WIJSGEER

Wat mij betreft mogen likes, badges en ga zo maar door allemaal achter mijn naam weggehaald worden. Zit hier voor mijn lol en niet omdat ik aanzien wil hebben.

Volgens mij kun je dat zelf regelen dat die niet zichtbaar zijn @Jeroen Ruiter .

Ja, dat dacht ik ook. Dus heb al zitten zoeken:

 


Ik heb niet gezegd dat KPN onbetrouwbaar is, Jeroen Ruiter heeft wederom het verhaal niet goed gelezen. Ik heb gezegd dat het KPN niet klantvriendelijk  is en dat ze op slinkse wijze extra geld binnen harken. En dat is ten nadele van de klant.

De extra kosten voor boven, zoals ik al eerder heb gezegd, waren 25  voor de aansluiting.

Ik wou het niet helemaal naar mijn wens hebben, zoals jij roept, volgens de monteur MOEST ik 3 kastjes kopen, omdat er anders geen aansluiting gedaan kon worden. Ja, wel internet via Wifi vanuit de meterkast, maar geen Tv boven en beneden en dat is wel het abonnement dat wij besteld hadden.

De coax kabels in huis/ meterkast zijn niet aangepast, dus volgend jaar stappen we over naar ZIGGO, ik heb het al in mijn agenda gezet dat we over 10,5 maanden KPN OPZEGGEN.

Misschien heb ik de indruk gewekt dat wat je nu hebt niet het beste is. Het beste is voor iedereen anders en de monteur ter plaatsen kan dit het beste bekijken. De MOCA kastjes die je nu hebt aangeschaft heeft bijvoorbeeld ook een hoop voordelen. Zoals dat je inderdaad terug kan naar ziggo. Het kan zelfs zo zijn dat je een internet kabel probeert te trekken en de coax kabel breekt. Dan heb je dubbel pech want dan kan je echt niks meer. 
 

Verder heeft de monteur je echt niet uitgeknepen voor de kosten, zo heeft hij een splitter er tussen weten te zetten zodat je in de meterkast maar 1 MOCA nodig hebt. Deze splitters hebben wij niet op voorraad dus dit zal hij zelf hebben geregeld - en niet door gefactureerd. 
 

Als laatste mijn advies om KPN niet op te zeggen maar bij de eventuele overstap naar ziggo gebruik te maken van hun overstapservice. Dan zit je altijd goed en geen moment zonder diensten.


Conclusie: Kpn komt met een actietarief en uiteindelijk zijn we nog best wel duur uit.

Gemiste kans voor Kpn om te laten zien dat een klant Koning is.

Kpn wil alleen maar aandeelhouderswaarde scheppen en klanttevredenheid is eigenlijk geen issue meer, het draait alleen maar om geld.

PUNT


Dat KPN zelfs nu zelf bepaald wat het beste antwoord is, vind ik heel vreemd.

Ik zou zelf toch als indiener van het probleem moeten aangeven wat het beste antwoord is?

I


Dat KPN zelfs nu zelf bepaald wat het beste antwoord is, vind ik heel vreemd.

Ik zou zelf toch als indiener van het probleem moeten aangeven wat het beste antwoord is?

I

dat is normaal ook zo.Misschien heb je het per ongeluk gedaan?


Dit is het antwoord dat het meest overeenkomt met de realiteit bij KPN:

KPN wil alleen maar aandeelhouderswaarde scheppen en klanttevredenheid is eigenlijk geen issue meer, het draait alleen maar om geld.

 


Nee Martijn, ik heb dat antwoord van die KPN medewerker niet als beste antwoord aangeklikt.

Ik denk dat KPN kennelijk alle touwtjes in handen heeft!

 


 

KPN wil alleen maar aandeelhouderswaarde scheppen en klanttevredenheid is eigenlijk geen issue meer, het draait alleen maar om geld.

 

 

Dat is niet waar!Ik kan me nog herinneren dat van een forumlid de kat was overleden en dat het forum team een kaartje stuurde.Ken je nog een provider die dat zou doen?Ik vind het zelf ziggo verschikkelijk,Mijn moeder is daar klant van en ik moest de klantenservice contacten en ze hielden helemaal geen rekening ermee dat ze 93 is.We moesten het maar uitzoeken.


Graag willen wij een antwoord op de vraag wie het bericht van de KPN  medewerker IK_HUSSEL, als beste antwoord heeft aangeklikt? Ik in ieder geval niet en het zou heel betreurenswaardig zijn als dat door KPN zelf is gedaan. Graag uw reactie?


Waar maak jij je druk om? Ik heb het idee dat jij nu alles aangrijpt om negatief over KPN te doen. Je goed recht maar dat staat helemaal los van de vraag die je als eerste stelde. Wat mij betreft sluit KPN dit topic.


En wederom lees jij weer niet goed.

Ik als vraagsteller zou toch zelf moeten aangeven welk antwoord het juiste is en niet KPN.


Ik heb dit antwoord gemarkeerd inderdaad. Dit is een openbaar forum en dit antwoord bevat veel informatie waar meelezers ook wat aan hebben. 


Dus KPN heeft zelf, dat antwoord als beste antwoord gemarkeerd, dat is niet correct.

Ik als indiener en vraagsteller zou toch zelf moeten aangeven wat het beste antwoord is.

Hele vreemde gang van zaken. KPN heeft een openbaar Forum waar het zelf de touwtjes in handen heeft, Dat is heel discutabel. 


Gezellig hier...


Gezellig hier...

Meningen botsen wel eens. En dat is hier het geval  :sweat_smile:

Maar soms kun je het beter eens zijn dat je het niet eens bent. Is een stuk makkelijker...en gezelliger.


Maar kpn gaat echt niet nu opeens die 200 euro betalen voor de TS.Een beetje een nutteloze discussie dus:thinking:


@Bart_Z deze discussie gaat nergens meer over. Misschien deze discussie sluiten?