Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben bezig met het opknappen van een woning. De vorige bewoner had geen internetf (een huis uit de jaren ‘40). Sinds februari ben ik in contact met KPN glasvezel om de aansluitingen te realiseren die ik wil zodra ik er in ga wonen. Dit contact liep vanaf het begin al erg stroef. In februari kreeg ik de boodschap dat ze binnen een aantal weken de aantsluiting voor mijn woning zouden leggen. En dat ik contact op moest nemen, zodra er een draadje uit de grond stak. Dit is nooit gebeurd.

Rond april heb ik KPN gebeld om een abonnement af te sluiten die ik in augustus in wilde laten gaan, aangezien ik in augustus in de woning wil trekken. Er werd mij vertelt dat ze er zaak van zouden maken om de aansluitingen op zeer korte termijn te realiseren. De aannemer zou contact met me zoeken. Dit is nooit gebeurd. 

Vervolgens heb ik ongeveer 5 keer (minimaal 45 minuten!!) in de wacht gestaan om iemand te spreken over deze aansluiting. Wanneer ik een medewerker sprak, waren ze niet op de hoogte van het feit dat er iets aangesloten moest worden. Iedere keer zou er een “spoedje” van gemaakt worden en zou het doorgegeven worden aan de aannemer. 

Volgende week gaat mijn abonnement dus van start. Nog altijd is er niets aangesloten, buiten of binnen het huis. Heeft er iemand ook deze problemen? Heeft er iemand tips wat ik in deze situatie kan doen? Wie binnen KPN zou ik hierover kunnen benaderen die me echt verder kan helpen? Ik wil vanaf volgende week gebruik maken van mijn internet, maar zie dit zeer somber in. Er moet zelfs nog een kabel voor mijn huis getrokken worden… 

Kpnnetwerk is de netwerkbeheerder en gaat over de aanleg van glasvezel.  Wat is de status als he kijkt op www.kpnnetwerk.nl? Vul daar je postcode en huisnummer in. Ik ben benieuwd. 


Status is: We gaan graven. We sturen je een bericht wanneer we aan het werk gaan. 

Ik weet wel dat ze in de straat bezig zijn geweest. Bij buren heb ik de aansluiting wel al uit de grond zien steken. 


Ja... die aannemers komen soms gewoon aan de deur. Ben je er niet? Dan gaan ze gewoon verder. Later nog weer een afspraak maken om ze terug te laten komen is dan soms heel moeilijk. Hopelijk ligt de glasvezelkabel voor uw huis onder de stoep in een rolletje.


Het is te hopen dat de oude telefoonaansluiting nog aanwezig is zodat je daar voorlopig diensten over kan krijgen. Een medewerker gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 


Als ik het goed begrijp zijn ze nog bezig met de aanleg van de glasvezel in de hele wijk/buurt.

Dan word het afwachten wanneer het project klaar is, de kabels en FTU in huis plaatsen is 1 de andere kant moet ook afgewerkt worden en dat gaat niet altijd gelijk op, bellen/vragen/smeken/dreigen of wat dan ook gaat dit echt niet versnellen.


Hi @DionM! Dat klinkt niet fijn. Ik kan geen beloftes maken over het versnellen van de aansluiting. Wel wil ik graag voor je kijken wat er mogelijk is. 

Als je je profiel invult kan ik het voor je nagaan. Wel klopt het wat @Joep1965 zegt. KPN Netwerk gaat over de aanleg. Die hebben ook een telefoonnumer. Via 088 006 3744 kan je die bellen op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Mijn ervaring is dat de wachtrij daar wel wat langer is. Maar ik heb er tot nu toe altijd vriendelijke en behulpzame mensen aan de lijn gehad. Mijn advies is dus die eerst nog te bellen. Laat hier dan met je profiel ook weten wat hun reactie is. 


Ondertussen zit ik nog steeds zonder internet. De bouwvak maakte dat niemand op korte termijn de installatie kon doen. Nieuwe datum waarop mijn abonnement van start zou gaan : 20 september. Dit is ook de datum dat kpn netwerk de aansluiting ging doen. Ik heb hier een brief van en dit is telefonisch bevestigd (aangezien dit op de website niet ging). Flink balen natuurlijk want weer 2 maanden zonder internet tv en telefonie. 

Vandaag stond zonder aankondigingen kpn netwerk voor de deur. Ik was niet thuis, aangezien dit komende dinsdag zou zijn. Ik heb speciaal vrij genomen om dit op dinsdag Eindelijk geregeld te krijgen. 

Zit er doodleuk een briefje in de bus. Nieuwe aansluitmogelijkheid 24 oktober tussen 08.00 en 12.00 is.

Ik ben al het vertrouwen in KPN kwijt. Ik heb weer contact gezocht met kpn netwerk en mijn adres was niet terug te vinden in het systeem. Wat een amateuristische organisatie. Ik heb geen idee hoe ik nu de aansluiting kan regelen. Het is toch triest dat dit in een land als Nederland gewoon niet op te lossen is.

Sidenote: ik heb mails van oktober 2021 waarin ik probeer om de aansluiting tijdig (dus voor mijn verhuizing) geregeld te krijgen. Een volledig jaar later krijgt KPN dit dus nog altijd niet geregeld.