Skip to main content

Hallo,

Voor mijn moeder die afgelopen week verhuisd is heb ik een abonnement afgesloten voor tv, vast bellen en internet. Omdat ikzelf uiterst tevreden ben over de jaren dat ik al KPN diensten gebruik.  Maar ik kreeg afgelopen vrijdag te horen dat ze, ruim een maand moet wachten voordat ze van dit alles gebruik kan maken.

Dit zou aan het volgende liggen:

  • Ze is een nieuwe klant
  • Het contract van de vorige bewoner loopt nog tot eind februari.

Afgelopen woensdag toen ik het installatiepakket had ontvangen, hebben we deze gelijk aangesloten.

Internet en tv waren toen beide al werkzaam. 

Maar toen kreeg mijn moeder een telefoontje van de afdeling planning. De monteur die alles zou komen installeren en activeren zou pas 2 maart kunnen komen.

Dat was wel een heel raar verhaal en heb KPN teruggebeld voor opheldering. Daar kreeg ik dus toen te horen dat het aan het feit lag dat ze een nieuwe klas was en dat het contract van de vorige bewoner nog liep tot eind februari.

Raar want ik had al werkzaam tv en internet. Maar na het telefoontje met KPN werkte dit dus ook niet meer.

Natuurlijk heb ik navraag gedaan bij de vorige bewoners. Zij hebben het contract per december beëindigd. En hadden zelfs geen televisie abonnement. Dus de reden dat de tv-aansluiting werkte was niet vanwege de vorige bewoner. 

 

Er volgde nog een aantal telefoontjes met het bekende “kastje naar de muur” verhaal. Maar niemand bij KPN kan of wil ons verder helpen.

 

Je kunt mij niet wijsmaken dat in deze moderne tijd een aansluiting ruim een maand moet duren. Of dat er geen andere oplossing te bedenken is zodat mijn moeder tenminste tv kan kijken. Zonder telefoon en internet kan ze heus een maand zonder. ( Gelukkig werkt haar mobiele telefoon van KPN wel naar behoren.)

 

Wie bij KPN kan mij verder helpen?

 

Hoopvol wachtend,

 

Marco van de Meulenhof

 

Hoi @Thoear ,

Wil je je forumprofiel invullen?

Ik hoop dat een moderator het voor je kan oplossen!!!


Hoi @Thoear. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw moeder nog geen gebruik kan maken van internet en tv. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om deze datum te vervroegen, maar wellicht kunnen we wel helpen bij een noodoplossing. Ik zie in onze systemen dat er voor internet al een noodoplossing is aangeboden, maar voor tv nog niet. Klopt dat? 


Hallo Vikash,

Ze hebben idd. haar een aantal MB’s gegeven die ze kan gebruiken op haar mobiel. Voor tv is helaas geen oplossing aangedragen. Hopelijk kan jij ons hierbij helpen. Alvast bedankt.

 


Ik kan je helaas niets beloven, maar ik heb aan onze logistieke afdeling gevraagd of ze voor nood een Digitenne ontvanger willen opsturen. :fingers_crossed_tone2:


Geen idee hoe Digitenne werkt maar als dat zorgt dat mijn moeder tv kan kijken dan zou dat fantastisch zijn. Laten we hopen dat ze op de afdeling logistiek, oplossingsgericht denken en mee willen helpen. 


Digitenne is tv kijken via de lucht(DVB-T2 HEVC).

Hier 2 filmpjes met uitleg:

 


@Thoear Ik krijg net van onze logistieke afdeling te horen dat ze helaas niet de mogelijkheid hebben om een losse Digitenne ontvanger te versturen. Ik ga nog even opzoek naar andere mogelijk oplossingen, maar dat wordt wel erg lastig.


Bedankt voor de moeite. Vind het wel vreemd dat een modern bedrijf zoals KPN hier geen standaard oplossing voor heeft. Zal heus niet de eerste en enigste klant zijn die tegen dit probleem aanloopt toch?


@Thoear misschien zou u zelf een extra digitenne ontvanger op uw eigen thuis abonnement kunnen nemen, voor 5 euro per maand? Die werkt dan uiteraard ook gewoon bij uw moeder. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat u die dan in huis heeft. Misschien weet @Vikash dat? Na een maand kunt u die gewoon weer opzeggen en terug sturen. 


@Nick83 Natuurlijk ben ik zelf ook aan het kijken wat ik voor mijn moeder kan regelen maar vind dat KPN het probleem afschuift naar de klant.

Van de vorige bewoner is het contract beëindigd per december 2021, dit heb ik persoonlijk nagevraagd is nl. een collega van mij. En dan kan pas 2 Maart een nieuwe aansluiting geregeld worden op dat adres? 

Maar ik heb nog hoop dat @Vikash een oplossing kan vinden. :fingers_crossed:


Dat duurt ongeveer 1,2,3 of 4 dagen @Nick83 .

Misschien als je het toevoegt dat Vikash kan regelen dat je het geld daarvan terugkrijgt?Kan dat @Vikash ?


... maar vind dat KPN het probleem afschuift naar de klant.

Ik weet niet waneer u het abonnement afgesloten heeft. Maar het is heel normaal dat een nieuwe klant 3 of 4 weken moet wachten. Als daar dan misschien nog 1 of 2 weken bijkomen, dan is daar lijkt mij niet zoveel bijzonders aan.


@Thoear Het is gelukt! Je kan a.s. maandag (7 februari) een Digitenne ontvanger ophalen bij het dichtstbijzijnde servicepunt (IRepair.nu in Thorn). Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. :blush:


@Vikash Geweldig. Hier ga je mijn moeder heel blij mee maken. Namens haar, hartelijk bedankt. :clap_tone1::bouquet:


@Thoear Het enige wat kan bedenken waarom het zolang kan duren is als de vorige bewoners gebruiken hebben gemaakt van Koper verbinding en dat er Glasvezel is aangevraagd. Meestal moet de kabel dan nog worden binnen gebracht en afgemonteerd dit is meestal wel een proces die wat langer duurd. Maar mocht dit niet het geval zijn dan zal er wel een andere reden zijn.


@Dragons Glasvezel aansluiting is reeds in de woning aanwezig. Zal dus vast een andere reden hebben.

Maar ondertussen heeft mijn moeder de Digitenne ontvanger ontvangen en kan ze tenminste al tv kijken naar npo 1, 2 & 3. @Vikash enorm bedankt voor de genomen moeite. Maar ik hang de vlag uit als op 2 maart de KPN monteur alles in orde heeft gebracht. Het is toch maar behelpen als de tv, telefoon en internet het lange tijd niet doet. (wat zijn we toch verwend:blush: