Skip to main content

Mijn bestelling voor internet heeft nogal wat contact met KPN opgeleverd omdat de bestelling op z'n zachts gezegd niet vlekkeloos verloopt.
Het begon met de bestelling telefonisch moeten doen (4 juni), omdat het via internet niet mogelijk is om een van het aansluitadres afwijkend afleveradres op te geven. N.a.v. de bestelling belde KPN. dat bleek te gaan om de vraag of ik de aanvrager was. Na mijn bevestiging, krijg ik een mail van KPN met het verkeerde afleveradres.
In de chat op 7 juni 2021 werd door de KPN medewerker gesteld dat een afwijkend afleveradres niet kan. Omdat ik vervolgens meldde de bestelling te cancellen kwam ik bij de afdeling die over cancellen zou gaan. De medewerker van deze afdeling meldde dat een afwijkend afleveradres heel goed mogelijk is. Ik werd doorgezet naar een andere afdeling. Daar werden de gegevens voor het afleveradres opgenomen, wat per mail werd bevestigd door KPN. Vervolgens krijg ik een bevestigingsmail van de wijziging. Meteen erachteraan een mail van KPN dat 'Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen'. dat was vreemd en in tegenstelling tot hetgeen KPN eerder had gemeld. Op het aansluitadres is een glasvezelaansluiting. De huidige gebruiker heeft via XS4ALL internet via glasvezel. Maar goed, de link in de mail om de afspraak te maken aangeklikt, werkte niet. Steeds kreeg ik de melding ‘Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens'. Ik ontving steeds berichtjes van KPN dat ik een afspraak moest maken voor een monteur. Dus op 19 juni een chat met KPN gestart. In de chat wordt door KPN gesteld dat er geen monteur hoeft langs te komen. 
Vervolgens tracht KPN mij op 24 juni een aantal keren telefonisch te bereiken. Met terugbellen krijg ik geen medewerker aan de lijn omdat er steeds wachtenden voor mij zijn.

Nu wil ik mijn bestelstatus checken. Het vertrouwen dat de aansluiting goed gaat en dat ik de apparatuur op het juiste adres ontvang is weg.
Als ik de link ‘Bekijk de status van uw bestelling’ van de mail van KPN over ’extra informatie over uw bestelling’ volg, krijg ik steeds de melding:
‘Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.’
Dus ook dat gaat niet goed. Kan iemand mij melden of er nog een kans inzit dat de aansluiting nog goed komt?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Goedenavond @GuHe, welkom op ons forum!
Hoewel onze directe ingangen, telefonisch op 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service vaak wat sneller zijn kijk ook ik graag even met je mee hoe je bestelling erbij staat.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Dag Thomas, ik heb de gegevens ingevuld


Bedankt voor je gegevens @GuHe, ik zie dat de bestelling er nog goed in staat. Met het leveradres voor de apparatuur op het adres uit je profiel.
Ik lees in een aantekening in je dossier van 24-6 dat we nog niet kunnen leveren tot de huidige bewoner van de lijn af is en dat dit met jullie besproken is. Ik lees dat de huidige bewoner verwacht dit in augustus door te kunnen geven.


@Thomas Bedankt voor je update, dan komt het hopelijk goed. Overigens heb ik op 24-6 geen contact met KPN gehad. Er was een aantal keren door KPN gebeld. Mijn pogingen om terug te bellen strandde bij teveel wachtenden voor mij. Nu pas begrijp ik dat mijn aansluiting wacht op “het van de lijn af zijn” van de huidige bewoner. Dit is dus niet met mij besproken. Wellicht een idee om bij de informatie van KPN aan dit aspect aandacht te geven, bijvoorbeeld in de bevestigingsmail.


De communicatie had hier zeker beter gekund inderdaad, ik snap ook niet helemaal hoe dit zo gelopen is. Ik heb je feedback doorgegeven!