Skip to main content

Goeiedag,

Ik heb woensdag een aansluiting met de nieuwe v12 box gehad. Alle lampjed branden maar modem geeft geen tv of internet verbinding wifi geeft aan verbonden zonder internet.

M.v.g. Danny 

Is een monteur het bij u komen installeren?


Nee, alleen pakket door post.nl gebracht.

 

Maar modem zit aan de tv aansluiting. Lampjes branden wel allemaal, dus zou moeten werken.


Vreemd, als alle lampjes branden dan zouden alle diensten dus up-and-running moeten zijn.

Kan je wel inloggen op http://192.168.2.254 of http://mijnmodem.kpn?

 

Maar modem zit aan de tv aansluiting.

Wat bedoel je hiermee?


bedoelde op de telefoon ingang. Daar moet de modem op aangesloten worden.

Hij zit gewoon aangesloten zoals het instructie filmpje.

Die pagina vindie wel als ik via wifi verbind, terwijl wifi aangeeft verbonden te zijn zonder internet.

Waar kan ik de login gegevens vinden. Voor het ip adres? Moet ik daar nog iets doen?


Er zijn geen login gegevens. Dat gaat automatisch. 


De login gegevens staan op een sticker aan de achterzijde van de V12.


 

 

 


Zie mijn vorige bericht.


ja ben al ingelogd, moest me inlog gegevens vervolgens aanpassen.

Dit gedaan, is er nu iets wat ik nog moet doen?


 

Het password staat achterop. Ik dacht dat je allang ingelogd was en vroeg naar de inloggegens van de verbinding ofzo.


ja ben al ingelogd, moest me inlog gegevens vervolgens aanpassen.

Dit gedaan, is er nu iets wat ik nog moet doen?

Je hebt het stekkertje toch wel in de meest linkse DSL poort gestopt toch?

Kun je anders wat foto's plaatsen? Van het isra punt ook?


Dit gedaan, is er nu iets wat ik nog moet doen?

Er zal vast een pagina zijn waarop je de status van jouw Internet verbinding kunt inzien.

Maak daar eens een screenshot van. Wel jouw publieke IP adres (IPv4 en IPv6) wegpoetsen.


 

natuurlijk, zoals ik aangeef heb hem gewoon aangesloten zoals het instructieboekje/filmpje aangeeft.


bedoel je hiervan?


Ok, Internet is dus niet verbonden (disconnected).

Brand het lampje bij Internet wel?


ja. die knippert onregelmatig. staat in het boekje ook dattie dit moet doen.


Waar gaan de kabels in poort 2 en 3 naar toe? Die zien er eerlijk gezegd niet best uit en de lampjes branden ook niet (zoals bij poort 1 wel het geval is).


Dat stopcontact waar u de stekker ingestoken hebt, dat ziet er niet uit als een officieel isra punt van KPN. Waar gaat die geribbelde kabel / slang naartoe?


Je ontvangt de apparatuur een aantal dagen vóór de aangekondigde aansluitdatum. Pas op die datum is de lijn actief, ben je niet te vroeg met aansluiten? 


poort 1 zit op tv 1 via een outlet in mijn muur

poort 2 zit op tv 1 direct naar de tv

verbinding loopt dus via poort 1 of 2.

poort 3 zit op tv 2.

Dit is gewoon vanuit mij gedaan om te testen of er kabels of apparaten het doen. Geen 1 aansluiting werkt. Ook niet punt 1 op de achterzijde die dus wel brand.

Zitten direct aangesloten om te testen of andere poorten werken

 

 


Zoals je dus kan zien. Heb ik dus een sms ontvangen dat alles actief is.


Dat stopcontact waar u de stekker ingestoken hebt, dat ziet er niet uit als een officieel isra punt van KPN. Waar gaat die geribbelde kabel / slang naartoe?

Onder de vloer waar ik niet bij kan komen. Die komt zo uit de grond. 


En de kabel in poort 3 ziet er heel ranzig uit, maar dat terzijde.

Een tv ontvanger gaat het pas doen als u internet hebt. Als u geen internet hebt, dan dus ook geen tv. Eerst moet internet het doen dus. En dat doet het niet, dus wat / hoe wilde u dan testen?


En de kabel in poort 3 ziet er heel ranzig uit, maar dat terzijde.

Een tv ontvanger gaat het pas doen als u internet hebt. Als u geen internet hebt, dan dus ook geen tv. Eerst moet internet het doen dus. En dat doet het niet, dus wat / hoe wilde u dan testen?

Als je direct je internet kabel op je tv of laptop aansluit moet ik daar toch internet hebben. Dat is dus de test.

Modem van de tv praat ik nu niet over. Ik heb het over de internet 😉.

 

De "smerige" kabel is gewoon een test kabel waar een stekkertje opgeknepen is om een apparaat extra te testen. Heeft er helemaal niks mee te maken. Als ik poort 2 en 3 los gooi. Brand poort 1 ook en heb ik ook geen verbinding met internet op alle 3 de apparaten.


Dat stopcontact waar u de stekker ingestoken hebt, dat ziet er niet uit als een officieel isra punt van KPN. Waar gaat die geribbelde kabel / slang naartoe?

Onder de vloer waar ik niet bij kan komen. Die komt zo uit de grond. 

Ok. Ff wat meer context. U bent net verhuist en heeft nu voor de eerste keer hier in dit huis een internet abonnement aangevraagd? Of zat u voorheen bij Ziggo en wilt u overstappen? Of zat u bij een andere provider waarbij u ook gebruik maakte van dit stopcontact? 

Er zit nergens anders in huis een telefoon stopcontact in de muur?


Reageer