Skip to main content

Ruim 2 maanden geleden kpn hussel aangevraagd, zou 21 mei ingaan.

Komt er een monteur die een kabel in de voortuin legt een weer vertrekt met de mededeling er komt nog een monteur die deze komt aansluiten.

Een week voor 21 mei kpn maar eens gebeld waarneer de monteur van plan was te komen, zou zsm worden terug gebeld door de monteur maar dat gebeurt niet.

Rond 21 mei maar weer eens gebeld met kpn, ik moest me geen zorgen maken ze hebben het een beetje druk maar wordt snel geregeld.

Nu 14 juni zo'n 3 weken later, krijg ik een mailtje met 1 zin "WE HEBBEN UW AANSLUITING GEANNULEERD".

Ik weer gebeld met kpn gevraagd wat er aan de hand is? Daarop geen antwoord gehad behalve dat ze het gaan uitzoeken en dat dat waarschijnlijk extra kosten met zich meebrengt!?!?

Als jullie niet zitten te wachten op nieuwe klanten zeg dat dat gewoon dan blijf ik wel mooi bij ziggo

Heb wel eens eerder een slechte ervaring met zo'n groot bedrijf gehad maar dit slaat echt werkelijk nergens op, wat een onprofessioneel klantonvriendelijke asociaal slecht bedrijf is dit

Hallo @Pleurop,

Om te beginnen, zowel KPN Netwerk en KPN zijn aparte bedrijven.  Het is zo bij glasvezel aanleg waar KPN Netwerk voor zorgt, er diverse onderaannemers aangestuurd worden.  De ene legt de kabel in de grond en de ander komt de woningen aansluiten en daar kan een geruime tijd tussen zitten. 

Nadat KPN Netwerk in deze de aansluiting als gereed meldt, kan KPN de provider aan de slag om jou aansluiting daadwerkelijk gereed te maken voor levering van de diensten. 

Dat jouw order nu geannuleerd is zou niet moeten, kun je daarvoor je forumprofiel invullen met je gegevens? Dan kunnen moderators is met jou meekijken. 

Heb wel eens eerder een slechte ervaring met zo'n groot bedrijf gehad maar dit slaat echt werkelijk nergens op, wat een onprofessioneel klantonvriendelijke asociaal slecht bedrijf is dit

Maar soms moet je bedrijven eerst de kans geven het e.e.a. voor je uit te gaan zoeken. Mocht de afhandeling dan nog niet naar wens zijn, kan je altijd een klacht o.i.d. indienen. Maar eerst maar is kijken waar de dingen foutgaan. 


Ben meer dan 3 maanden bezig dit probleem op te lossen, tot nu toe vanuit kpn geen enkele reactie tot vandaag 1 zin in de mail" uw aansluiting is geannuleerd" hoeveel meer tijd moet ik kpn geven dit probleem op te lossen? Half jaar, jaartje misschien? Gaat het mijn nu extra geld kosten omdat ze bij kpn er een zooitje van maken. Kortom heb kpn meer dan zat tijd gegeven probleem op te lossen. 


Hallo @Pleurop,
Ik snap je frustratie, maar laten we is beginnen met het aanvullen van je forumprofiel met je gegevens. Dan kunnen moderators in ieder geval is dieper in de systemen voor je duiken. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt. 


Dat hab ik zojuist gedaan! 


Dat hab ik zojuist gedaan! 

Dankjewel! Ik geef jou vraag even door. 


Top 👍🏻


Goedemiddag @Pleurop en welkom hier op ons forum!

Als ik je relaas zo lees, dan verdient dit natuurlijk zeker niet de schoonheidsprijs en ik snap je frustratie 😞 In ieder geval bedankt voor het invullen van je profielforum, ik heb meteen je klantdossier erbij gepakt en ben er wat dieper ingedoken. Ik zie tot mijn grote spijt inderdaad staan dat je bestelling is geannuleerd. Verder zie ik een melding staan van een achterliggende dienst waarin wordt aangegeven dat glasvezel niet kan worden aangelegd omdat er geen 'glas geschoten kan worden vanwege de tegels'. Als ik het goed begrijp, ben jij hier dus helemaal niet over geïnformeerd? Dat had natuurlijk wel gemoeten en het is teleurstellend dat dit niet is gebeurd. Het eerste advies dat ik je vanaf hier kan/wil/moet geven, is om morgen contact op te nemen met KPN Netwerk. Hopelijk geef ik je hiermee niet de indruk dat ik dit probeer af te schuiven maar KPN Netwerk is het eerste aanspreekpunt wanneer het aankomt op de aanleg van glasvezel. Wil je ons via deze weg laten weten wat daar precies uit is gekomen? 

 

 


Bedankt voor deze antwoord, alleen jammer dat kpn klantenservice deze zelf niet kan geven, en ik het er eigenlijk niet mee eens ben dat ik hier zelf weer achteraan moet bellen, wat weer erg lang gaat duren, maargoed ga het nogmaals eens wagen en anders gooi ik de handdoek in de ring want ben er eigenlijk wel klaar mee! 


Toch alvast graag gedaan @Pleurop. Ik begrijp ook heel goed dat je het jammer vindt om hier zelf achteraan te moeten bellen, als het anders kon dan had ik dat gedaan. Ik zie je bevindingen morgen sowieso graag tegemoet en daar waar mogelijk, gaan wij er echt alles aan doen om je zo goed mogelijk verder te helpen!


Nou weer meerdere malen contact gezocht, krijg toch heel erg de indruk dat kpn netwerk mijn wel erg lastig vind omdat ik klant wil worden van jullie diensten. 

Ik moet gewoon geduld hebben en er vertrouwen in hebben dat ze het goed oplossen, ( uiteraard is dat geduld nu wel op) maar als ik wil kan ik alvast een gat door me gevel boren en de kabel ( die 10cm boven de grond uitsteekt) naar binnen leggen. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n slecht bedrijf mee gemaakt!

De oranje glasvezel kabel trek ik vandaag uit me voortuin en ligt op de gemeente grond, kpn kan hier zelf de installatie pakket komen ophalen, anders ligt hij in de kliko, ik ben klaar met moeite doen voor kpn. Adios! 

 


Nu net een brief binnen van Kpn, dat op mijn verzoek de bestelling is geannuleerd en dat ik het pakket binnen 2 weken terug gestuurd moet hebben, net als je denk dat het niet gekker kan kan het bij kpn toch nog iets gekker.

Laat Jörg Kramer zelf het pakket maar ophalen want een afdeling leiden kan hij iedergeval niet


@Pleurop als je zo standvastig bent, en dat snap ik. Zou ik het pakket gewoon terugsturen. Anders gaat het je ook nog een hoop geld kosten en dat is zonde. KPN gaat geen pakketten ophalen natuurlijk. 

Wat betreft de glaskabel zou ik lekker laten liggen. Anders kun je in de toekomst nooit meer overstappen naar een provider anders dan Ziggo. 


Kpn moet gewoon ff contact met me opnemen en hun zaken goed regelen, hoe moeilijk kan dat nou zijn. 


Kpn moet gewoon ff contact met me opnemen en hun zaken goed regelen, hoe moeilijk kan dat nou zijn. 

Naja vanuit KPN is de wil er wel. @Ward_ kan jij miss meekijken wat hier niet lekker loopt? 


Nou de wil is er tot nu toe nog helemaal niet geweest, Kpn heeft 1 mail gestuurd met "uw aansluiting is geannuleerd" daarna 1 brief vandaag "op uw verzoek is aansluiting geannuleerd"?????? Ze hebben geen 1 x terug gebeld geen 1 x normaal op een mail gereageerd en geen enkele keer gekeken hoe we het probleem gaan oplossen, aansluiting had 20 mei gereed moeten zijn!

Wat kan ik nu doen om te zorgen dat kpn in beweging komt, heb nu alle wegen al geprobeerd!! 


Zo ondertussen 31 dagen te laat met aansluiten en nog steeds blijft het stil bij kpn!!! Bizar hoor. 


Zo ondertussen 31 dagen te laat met aansluiten en nog steeds blijft het stil bij kpn!!! Bizar hoor. 

Ik snap oprecht heel goed dat je anders/beter had verwacht en ik vind het jammer dat alles zo stroef is verlopen 😞 Ik zie dat je de aanvraag inmiddels hebt geannuleerd en gezien hoe alles is verlopen, kan ik me er helaas ook wel wat bij voorstellen. Helaas houdt het dan op en daarom sluit ik dit topic. Voor wat het waard is, wil ik je namens KPN oprechte excuses aanbieden voor de manier waarop alles is verlopen. 


Hoe komen jullie er nou bij dat ik geannuleerd heb, jullie hebben zelf eenzijdig zitten annuleren zonder ook maar enig overleg van jullie uit.

Dit is nu iedere keer het probleem bij kpn jullie luisteren niet naar de klant! 


Maar sluit maar af, ga wel verder via consumenten / klachtenkompas hopelijk daar betere resultaten 


Hoi @Pleurop, ik ging af op de gespreksnotitie in mijn systeem en afgaande op die informatie heb je op 20 juni contact gehad met onze klantenservice om de aanvraag op te zeggen/annuleren. Ik begrijp dus dat deze informatie onjuist is?


Er is toen helemaal geen contact tussen mijn en kpn geweest, ik zat al meer dan een maand te wachten op een monteur die zou langskomen en in ene krijg ik een mail met op uw verzoek is uw aansluiting geannuleerd. 


Dan kan ik dit ook niet helemaal plaatsen! 

Volgens mijn systeem is er voor het laatst contact geweest op 21 juni en is er toen aangegeven dat je contact op moest nemen met KPN Netwerk. De bestelling is inmiddels wel verwijderd zie ik 😞 Maar als jij het nog wel een kans wil geven, dan maak ik hier graag verder werk van!


Ik heb meerdere malen zelf contact opgenomen met kpn netwerk, elke keer zouden ze me op de hoogte houden, ze zouden een onderaannemer contact met me laten opnemen etc etc heb een haalbaarheids onderzoek ingesteld terwijl er alleen een simpel ftu kastje aangesloten hoeft te worden, kabel leg ik zelf wel naar binnen als een gaatje door een baksteen een te hoge opgave is voor kpn netwerk, nooit wordt je op de hoogte gehouden of terug gebeld, elke keer moet je zelf ergens achteraan bellen zonder enig resultaat en dan vanuit het niets annuleren ze je aansluiting, krijg ik daarvan ook nog de schuld!

Ik wil het nog 1 kans geven als ik

A:deze week weet wanneer de aansluiting in orde wordt gemaakt en hoe en door wie? Vaste datum! Kpn netwerk of onderaannemer neemt hierover met mijn contact op! 

En 

B: vaste datum wanneer ik gebruik kan maken van glasvezel internet! Liefst met overstap service!

Als dit niet mogelijk is ook prima moet kpn dat wel gewoon eerlijk zeggen, dan blijf ik waar ik zit! 


Beste Barendrecht, dit klinkt idd precies hetzelfde als dat hier het geval is. 

Ik heb het uiteindelijk na heel veel frustraties, bellen en mailen opgegeven, kpn is het meest arrogante bedrijf dat ik ooit heb meegemaakt die vinden dat wij het maar een eer moeten vinden dat wij een oranje kabeltje bij onze voordeur willen houden en ze zelf 0,0 moeite hoeven te doen ons op de hoogte te houden!

Ik wacht nu al 10 maanden op de uitslag van het haalbaarheidsonderzoek, ik wacht ook nog 10 maanden op Janz ( zie hierboven) die het een en ander ging uitzoeken, kpn heeft wel zonder dat wij dat wisten de kabel weer uit de voortuin verwijderd of iedergeval kabel is in ene verdwenen.

Kortom ik raad iedereen aan niet deze lijdens weg te kiezen en op zoek te gaan naar een aanbieder die wel hun klanten waardeert, mocht je om wat voor reden toch voor kpn moeten kiezen heel veel kracht en sterkte met dit eindeloos gevecht! 


Bij ons is vorige week een grote stroomstoring geweest.  Dan bel je de netwerkbeheerder.  Nuet het energiebedrijf waar ik een contract mee heb. Zo werkt het ook met glasvezel.  Heel normaal!!