Skip to main content
 
 
N.a.v. de opzegging van mijn aansluiting voor internet thuis heb ik zojuist begrepen dat de nieuwe eigenaren van de woning geen aansluiting kunnen ontvangen omdat ons abonnement pas afloopt op 31 maart as. terwijl de overdracht gisteren heeft plaatsgevonden. Kunt u dit verklaren daar dit immers een puur administratieve kwestie is en het toch merkwaardig is dat de nieuwe bewoners een maand moeten wachten?

Hoi @RK1968! Bedankt voor je vraag. Als het goed is heb je een mail en brief ontvangen met de informatie dat ‘de nieuwe bewoners’ een abonnement hebben aangevraagd en de lijn willen overnemen. Als wij geen bericht van jou ontvangen dat dit niet mag, dan sluiten we gewoon de nieuwe bewoners aan. Oftewel, de nieuwe bewoners kapen de lijn. 

Het kan zijn dat de nieuwe bewoners toevallig dezelfde aansluitdatum hebben als jouw opzeg-/ verhuisdatum. Dit heeft meestal met de overstapservice te maken. Als het abonnement eind februari is aangevraagd, dan zitten zij vast aan de één maand opzegtermijn van de vorige provider. 

MAAR!! Er is een tijdelijke oplossing in dit geval: Als de nieuwe bewoners ook naar KPN komen en onze apparatuur ontvangen hebben, dan kunnen ze die gewoon aansluiten. Het signaal is immers nog actief. Ze hebben dan tijdelijk alleen internet, omdat zij niet beschikken over het juiste abonnementsnummer met pincode om de ontvanger te activeren, maar dat lijkt mij geen probleem en een prima tijdelijke oplossing. Als zij niet naar KPN komen, dan kan dit denk ik niet (proberen kan altijd). 

Hopelijk ben je met deze info geholpen. Anders hoor ik het graag. 


Hallo Lisa, dank je en jammer dat dit pas op het forum en niet in de diverse telefoongesprekken en chats werd geopperd. Inderdaad, internet was het enige punt van belang dus dit had een oplossing geweest. Men heeft het nu anders opgelost (lees: zo gelaten). Hartelijke groet.