Skip to main content

Hallo Forum,

Wifi werkte bij mij niet, en heb daarom een nieuwe box gekregen.Echter gaat wifi na het opstarten ook uit en werkt daarnaast nu ook de telefoon niet.Wie heeft raad?

oja, ter toevoeging een reset(zowel via de klantenservice als zelf met een tandenstoker) werkte niet.


Hoi @Velp2022, balen dat jouw wifi niet werkt. Ik denk graag met je mee.

  • Heb je SuperWifi punten in huis?
  • Staat de ECO modus voor wifi aan?
  • Wat voor apparaten heb je in jouw thuisnetwerk?
  • En is het de vaste telefoon die niet meer werkt?

Ik vermoed dat het WiFi niet uit gaat, maar dat de box een ander netwerk uit zend dan dat @Velp2022 verwacht. 

Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop nog wel internet? Kunt u http://mijnmodem.kpn openen? 


Hallo

@Denise_ ,

Ik heb geen superwifi.

Ik heb nog niet ingelogd en ook eco niet aangezet.

Eerst werkt de vaste telefoon niet en wifi wel, maar daarna ging het telefoonlampje branden en het wifilampje uit.

Ik heb net de box 12 gereset(hielp niet).De klantenservice heeft al wel iets gedaan, maar toen werkte het traag en na een reset helemaal niet meer.

Ik heb 3 laptops(1 bekabeld), 2 smartphones en een tv ontvanger.

Ik vermoed dat het WiFi niet uit gaat, maar dat de box een ander netwerk uit zend dan dat @Velp2022 verwacht. 

Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop nog wel internet? Kunt u http://mijnmodem.kpn openen? 

 

Ja, en mijnmodem is ook te bereiken.

 


Ik kijk graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?


Hallo denise,

Gedaan.


 

Ik vermoed dat het WiFi niet uit gaat, maar dat de box een ander netwerk uit zend dan dat @Velp2022 verwacht. 

Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop nog wel internet? Kunt u http://mijnmodem.kpn openen? 

Ja, en mijnmodem is ook te bereiken.

En inloggen, werkt dat? Het Admin Password staat achterop, op de sticker, onderaan.


Hallo Nick,

Ja dat lukt ook.

Tv werkt trouwens ook niet, hij gaat tot 70 procent en word daarna rood.Ik heb de kpn box 12 en tv ontvanger al herstart.


Ow ... tv. Zit de ontvanger rechstreeks met een kabel aan op de KPN Box aangesloten? Geen kastjes ertussen? 

Heeft u wel internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Ow ... tv. Zit de ontvanger rechstreeks met een kabel aan op de KPN Box aangesloten? Geen kastjes ertussen? 

Heeft u wel internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Ja, rechtstreeks zonder kastjes etc.

Internet werkt bekabeld meestal wel, maar ook niet altijd.

 


Bedankt voor het invullen @Velp2022! Ik neem het even over van Denise, zij is er nu niet. Ik heb je verbinding doorgemeten en ik zie vandaag geen verbrekingen in de verbinding tussen je modem en ons netwerk. De laatste keer dat ik zie dat de verbinding weggevallen is was op de 22e, toen is de verbinding 4 keer verbroken geweest. Sindsdien oogt het stabiel, merk je zelf nog dat de bekabelde verbinding uitvalt? Ook ben ik benieuwd naar de TV-ontvanger, is die verder gekomen dan 70%?

Als ik de wifi doorneem lijkt deze uit te staan. Als je inlogt op mijnmodem, wat zie je dan als je naar Wi-Fi Settings gaat op het hoofdscherm na het inloggen? Wat is de status, en staat ‘Enable WiFi’ op On?

 


Hallo Sanne,

Het werkt bekabeld redelijk stabiel.De tv ontvanger werkt weer na de ethernet kabel naar poort 3 te doen ipv 2.Maar omdat ik al zolang en veel problemen heb gehad ga ik toch maar over naar een andere provider.Misschien ga ik na een jaar weer terug.Er zit gewoon iets in ons abonnement niet goed waardoor vaak de telefoon etc niet werkt, dat gaf de monteur ook aan.Bij een nieuw abonnement zou het waarschijnlijk allemaal weer goed werken, maar dan ga ik dus wel een jaar na een andere provider.Als dat bevalt blijf ik daar, anders ga ik na een jaar weer terug.

Wifi werkt nog niet, maar ik heb nog wel een oude router liggen die ik tijdelijk wel kan gebruiken daarvoor.