Skip to main content

Hi,

De glasvezelaansluiting liet hier even op zich wachten, ondanks dat de kabel al maanden tegen de gevel van het huis lag. Zes weken geleden is deze dan het huis ingebracht en er is een glasvezelpunt gemaakt.

We waren blij, want we konden eindelijk onze spulletjes aansluiten…. helaas: er moest nog een modem geplaatst worden. Deze is vorige week uiteindelijk geplaatst door een monteur van KPN (via Volker & Wessels), maar het rode alarm lampje blijft maar branden. De monteur gaf aan dat het wellicht nog in de centrale/verdeelstation niet goed zat. Tot op heden heb ik echter nog niets gehoord.

Wat kan hier de oorzaak van zijn en kan dit op korte termijn opgelost worden?

 

Groet,

Wout

Het is verstandig om hierover de klantenservice 0800-0402 te bellen. Zij kunnen dan meteen met je meekijken. 


Hoi @HighF . Ben je nog iets wijzer geworden via 0800 0402?


Ik heb gebeld met het nummer, ze konden daar alleen aangeven dat er een storing in de wijkcentrale zat, en dit voor 15 uur vandaag opgelost zou moeten zijn. Ik heb toen aangegeven dat het bij mij überhaupt nog niet gewerkt heeft, waarop er het antwoord kwam dat ik in ieder geval vandaag 15 uur maar even moet afwachten en anders een monteur moet plannen.

Saillant detail: vandaag ontving ik een brief van KPN Netwerk waarin ik de afspraak met de monteur (8 juni) kan bevestigen om de glasvezelkabel het huis in te brengen en af te monteren met een glasvezelkastje. Dit is dus 29 maart al gebeurd… Ik heb het idee dat er van alles door elkaar loopt.

Ik wacht vanmiddag maar even af. Heb er niet veel vertrouwen in, maar wil het een kans geven. Werkt het niet, dan ga ik kijken hoe ik de monteur kan laten komen.


@HighF  Er staat een klantnummer in jouw profiel. Maar als ik daar op zoek krijg ik geen resultaten. 

Klopt die info wel? 


Hi Erwin,

Ik heb het aangepast. In mijn vorige woning heb ik jaren glasvezel van KPN gehad, ik denk dat het klantnummer uit die tijd kwam. Inmiddels in mijn nieuwe huis was er aanvankelijk geen glasvezel, maar met de komst ervan heb ik direct weer een abonnement aangevraagd. Tussen de 2 aansluitingen zit een ‘gat’ van 2 jaar.

Groet,

Wout


Hoi @HighF . Leuk jullie even gesproken te hebben.

Ik heb een ticket aangemaakt. De aansluitdatum is verstreken en helaas vind ik niks terug van die laatste 2 monteurs die bij jullie de boel hebben doorgemeten.

Ik vermoed dat onze backoffice/second line opnieuw een monteur gaat aansturen die deze hopelijk wel het balletje verder aan het rollen krijgt.  Mocht je woensdag nog steeds niks vernomen hebben, laat mij dat hier dan even weten!


Dank je Erwin, fijn om te horen dat ‘de bal weer aan het rollen is gebracht'.  We wachten het even af tot woensdag.


Vandaag gebeld door KPN (provider): deze heeft eigenlijk de bal weer bij KPN Netwerk gelegd. Zij hebben 4 mei (toen het modem werd gemonteerd) niet de lijn opgeleverd zoals zou moeten. De monteur had de aanvraag wel gedaan om de lijn ‘in te schakelen’ vanuit de wijkcentrale, maar dit is niet of niet goed gebeurd. Deze laatste actie staat nu gepland om opnieuw uit te voeren. Wanneer dit is voltooid zouden wij een SMS ontvangen met de melding dat de lijn is opgeleverd en we de router kunnen aansluiten.

Deadline hiervoor is volgende week, dus tot die tijd is het rondom dit Forumtopic even radiostilte. Wordt vervolgd!


Inmiddels staat er 1 juni een afspraak en komt een KPN monteur langs om (opnieuw) de lijn te meten en op basis hiervan actie te onder nemen.


Pfew.  Dat schiet nog niet echt op. Helaas heb ik er nu geen invloed meer op.  De 'bal’ rolt.  Niet heel snel en misschien ook niet heel efficiënt maar dit zullen we moeten afwachten.


Hi @Erwin_,

We zijn er al voor een deel, maar helaas nog niet helemaal.

Gisteren is een KPN monteur geweest: hij moest inderdaad onze aansluiting inschakelen op de wijkcentrale en daarmee hadden we gewoon glasvezel-internet! Woehoe!

Vandaag heb ik ook onze TV aangesloten, echter krijg ik de melding dat het abonnementsnummer niet klopt. En dat terwijl ik de mails (met abonummer en de pincode) er naast heb liggen en zeker weet dat deze goed zijn.

Als ik inlog op de KPN website en ik check onze bestelstatus, dan staat er nu ineens een opleverdatum van 23 juni. Ergens heb ik het vermoeden dat deze datum een relatie heeft met het niet werken van TV. Internet werkt overigens perfect. Snelheidstest geeft ook 1GBit/1GBit aan.

 

Wellicht kun jij hier nog iets betekenen?

 

Groet,

Wout


Hoi @HighF .  Ik zie het vaker gebeuren.  Je hebt  nu al wel een werkende internetverbinding maar je order is nog niet gereed. Dat kan ook pas op 23-6 (geautomatiseerd, helaas).

Ieder nadeel heeft zijn voordeel: Je zult de komende 20 dagen niks hoeven te betalen voor je internet.

nadeel :  Je hebt nu geen persoonlijk abonnement. Dus geen tv, geen wijzigingen etc. 

 

Wat kun je nog proberen? Weinig.  Die datum staat ‘hard’ in het systeem.  Ik vrees dat het nu afwachten is. 


Tjee, dat is een verhaal zeg. De activatie van je diensten is pas de 23e. Dat sluit niet lekker aan op de infrastructurele aansluiting.

Ik hoop dat je dit ongemak nog even kunt by-passen. De beloning is daarna wel een fijne glasvezel aansluiting want dat is wel een stap voorwaarts. 


Hi,

De TV heb ik met hulp van 0800-0402 aan de praat gekregen (iets met het klantnummer invullen i.p.v. het abonnementsnummer….). De rest van de diensten zoals Netflix zullen per 23 juni pas gebruikt kunnen worden. We hebben nog ons ‘oude’ abonnement, dus dat komt wel goed.

Groet,

Wout


Hi @Erwin_ ,

The story continues… gisteren ontvingen we een brief dat er opnieuw een KPN monteur langskomt om onze glasvezelverbinding aan te sluiten met als datum 28 juni. De lijn werkt technisch al sinds 1 juni (internet & tv), ik zit alleen te wachten tot het abonnement geactiveerd wordt op 23 juni zodat we ook van de extra diensten gebruik kunnen maken. Deze datum is echter nu in het bestelproces ook naar 28 juni geschoven.

Mijn vrouw heeft 0800-0402 gebeld en daar geven ze te kennen dat ze de monteur niet kunnen annuleren en dat we de monteur gewoon moeten laten langskomen (ook al kan deze niets betekenen). Over de activatie van onze diensten kon men niets zeggen.

In het verleden heb ik door de hele historie al driemaal een opstuurdoos van Ziggo ontvangen met de opzegging, en vervolgens weer een nieuw bericht over continuering van de dienst gekregen. In de afgelopen periode heb ik niet meer een nieuw opzegbericht ontvangen, dus dat proces loopt ook niet meer opnieuw.

Waarom komt er weer een monteur en hoe weten we zeker dat 28 juni wel onze diensten geactiveerd worden?

 

Groet,

Wout


Hoi @HighF . 

Dit bericht is naar jou gestuurd:

KPN Netwerk heeft u nog niet volledig op het glasvezelnetwerk kunnen aansluiten. Daarom hebben we een monteursafspraak gemaakt voor Oranjestraat 66  te Arnhem op 28 juni 2023. Onze monteur start tussen 08:00 en 10:00 uur. De eindtijd kan dus later zijn dan 10:00 uur. De monteur is ongeveer 1 uur bezig, maar voor de zekerheid plannen we 2 uur in. Zorg alstublieft dat u aanwezig bent.

 

Wat wij missen is een gereedmelding door KPNNetwerk.  Zeg maar een vinkje waarmee ze aangeven: “Alles is doorgemeten, alles is klaar voor actie.” 

Dit is een essentieel vinkje en is blijkbaar niet zonder tussenkomst van een monteur te realiseren.  Wat die monteur nu precies gaat doen is speculeren voor mij. Ik vermoed dat hij/zij het serienummer van jouw NT gaat doorgeven . 

Mijn advies is in ieder geval: Laat de monteur komen en hopelijk is dit hele verhaal 28 juni klaar en kun je gewoon van alle diensten genieten. 


Hi @Erwin_,

Ik wil toch nog even terugkoppeling geven over vandaag: de vriendelijke KPN monteur is vandaag langs geweest en heeft uitsluitend de gereedmelding verricht. Hiermee is alles hier officieel opgeleverd en ik heb ook de mails ontvangen met de toegang tot het koppelen van het Netflix account e.d. Bij deze is het proces dus voltooid!

Ik wil je in ieder geval even bedanken voor de steun en het luisterend oor :-)

Groet,

Wout


Hi @Erwin_,

Ik wil toch nog even terugkoppeling geven over vandaag: de vriendelijke KPN monteur is vandaag langs geweest en heeft uitsluitend de gereedmelding verricht. Hiermee is alles hier officieel opgeleverd en ik heb ook de mails ontvangen met de toegang tot het koppelen van het Netflix account e.d. Bij deze is het proces dus voltooid!

Ik wil je in ieder geval even bedanken voor de steun en het luisterend oor :-)

Groet,

Wout

Mooi en dank! Jammer dat het zo'n hobbelige route moest zijn maar ik ben blij dat je nu werkende diensten hebt.