Skip to main content

Ongeveer drie dagen geleden is er glasvezel geïnstalleerd in mijn woning. Nu hangt er een nieuw kastje met een rode kabel naar mijn kpn modem.

 

Echter heb ik geen internet verbinding (bekabeld of wifi). Enige wat ik via de modempagina zie is dat bij WAN ethernet "disconnected" staat.

 

Volgende lampjes branden op modem:

- internet (knippert groen, zelfde patroon).

- wifi (brandt constant groen lichtje)

- power (brandt constant groen).

 

Volgende lampjes branden er op zwarte glasvezel ding dat geïnstalleerd is:

- power (brandt constant groen).

- alarm (uit)

- pon (knippert groen).

- lan (brandt constant groen)

Er zijn 3 kabels aangesloten op dat zwarte kastje (stroom, rode ethernet en groen/wit).

 

Wat heb ik al probeerd:

- aan/uit zetten modem

- Restart gateway via modempagina.

- gezocht naar soort gelijke problemen maar dat gaat vooral over een oranje / rood lampje dat brandt. 

@Chamander 

Volgende lampjes branden er op zwarte glasvezel ding dat geïnstalleerd is:

- power (brandt constant groen).

- alarm (uit)

- pon (knippert groen).

- lan (brandt constant groen)

Er zijn 3 kabels aangesloten op dat zwarte kastje (stroom, rode ethernet en groen/wit).

PON moet constant groen zijn. Haal dat zwarte glasvezelding :thinking: , de NT dus, 2 minuten van de stroom en dan weer aansluiten. Daarna moet ie groen blijven.


@Chamander

Volgende lampjes branden er op zwarte glasvezel ding dat geïnstalleerd is:

- power (brandt constant groen).

- alarm (uit)

- pon (knippert groen).

- lan (brandt constant groen)

Er zijn 3 kabels aangesloten op dat zwarte kastje (stroom, rode ethernet en groen/wit).

PON moet constant groen zijn. Haal dat zwarte glasvezelding :thinking: , de NT dus, 2 minuten van de stroom en dan weer aansluiten. Daarna moet ie groen blijven.

 

Bedankt voor de tip. Gedaan maar heeft helaas niet tot de gewenste resultaat geleidt. Lampje pon knippert nogsteeds 


@Chamander Dan is er waarschijnlijk iets mis met de verbinding vanuit de PoP (wijkaansluiting). Een moderator zal dit op moeten nemen hier. 


@Chamander Welkom op het forum. 

Het klinkt in dit geval alsof glasvezel nog niet geactiveerd was. Dit kan soms even duren. 

Heb je ondertussen een werkende internetverbinding of bestaat het probleem nog? 

Mocht het probleem nog bestaan, zou je dan voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt?

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat ik voor je kan betekenen!