Skip to main content

Hallo KPN,

Zojuist SMS ontvangen dat me nieuwe internetverbinding zou moeten werken nu.

Maar helaas ontvang ik nog geen licht, het rode alarm lampje op de ONT brand :(

Zou iemand kunnen meekijken kijken wat er mis is?

 

Hoi Yannick! Heeft een monteur de ONT opgehangen of hing deze er al toen u in de woning kwam? Het kan namelijk een foutje in de centrale zijn of het kan een ONT zijn die niet is geactiveerd.


Hoi @Ik_Hussel,

De Genexis XGS-PON ONT die in het pakket zit, heb ik gisteren zelf over de witte FTU geschoven. 

Als ik een glasvezelmeter direct in de SC port van de FTU steek, meet ik geen licht :( 

 


Hoi @No Panic I am Yannick, welkom hier. 

Ik heb even meegekeken. Ik zie nog geen verbinding. Voor ik een monteur kan aansturen ben ik wel benieuwd of je het glasvezelkastje al eens opnieuw hebt opgestart door deze minimaal 2 minuten van het stroom te halen. Mocht dat niet helpen, dan ga ik een monteur voor je inplannen. 


Hoi @Bart_Z,

Ja, ik heb dat al een paar keer gedaan. Ik heb de ONT ook uitgesloten met eigen apparatuur. 

Er komt gewoon nog geen licht binnen. 

Laat mij aub weten of je meer informatie van mij nodig hebt om de monteur aan te sturen.

 


Ik heb voor morgen tussen 1300-1700 een monteur voor je ingepland. Je hebt hier een bevestiging van ontvangen. Wil je laten weten hoe het bezoek verlopen is? 


Hoi @Bart_Z,

Vele malen dank voor het snelle handelen! Ik houd je op de hoogte over de gang van zaken. 


Probleem is opgelost!

Bleek dat de SC connector in de FTU niet helemaal meer in orde was.

 

 


Top dat het gelukt is. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het vooral weten.