Skip to main content

gisteren heeft een monteur alles gemonteerd voor glasvezel dus 2 kastjes 1 wit en een zwart op stroom,wanneer kan ik zien of ik signaal heb,paar keer hierover gebeld maar alleen maar u moet op monteur wachten dus 6 dagen om alleen een stekkertje er in te steken had gevraagd om het zelf te doen 1 dat mocht maar de monteur kwam alsnog langs okay geen probleem dus wanneer zie ik of ik signaal heb.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @wout buis , als je glasvezelaansluiting actief is/wordt op datum XX krijg je daar in de regel een SMS of email van.

Als je kunt internetten, tv kijken en bellen heb je signaal.

Je werkt nu nog via koper begrijp ik, dat blijft gewoon werken totdat je omgezet bent naar glas.

Plaats eens een foto van de glasinstallatie, dan kan ik nog preciezer reageren.

 

 


In principe als je op het zwarte kastje het PON lichtje groen ziet blijven branden kan hier een modem op aangesloten worden. Als deze knippert moet de lijn nog geactiveerd worden. Brand het alarm lichtje rood. Dan is de lijn nog helemaal niet aanwezig.


 


pon lampje brand en power


UTP kabel  van zwarte kastje onderop naar rode poort op je modem of WAN staat er boven en maak gebruik van je internet. :grinning:

Als je je mooie installatiedoos openmaakt zit er een boekje in van het modem waarin staat hoe je het aansluit.


dank je wel heb meer aan jou dan al die andere kpn adviseurs ga het morgen doen 


Ze zullen je vast met al hun kennis hebben geholpen.
Succes morgen, laat je even weten of het allemaal werkt? :wink:


ja doe ik jij dank je welÂ