Skip to main content

Hoi!

Vanaf 17 oktober zou mijn internet via glasvezel van start gaan. Helaas brandt er geen lampje bij “glas” op mijn box 12. Aan de hand hiervan heb ik gebeld en er werd gezegd dat mijn aansluiting om onbekende reden op woensdag 19 oktober staat ingepland.

Het is vandaag donderdag 20 oktober en helaas heb ik nog geen bevestigingsmail ontvangen dat de aansluit gereed is gemaakt en zie ik ook het lampje niet branden.

Momenteel is er een storing bij de klantenservice van de KPN, vandaar dat ik het op deze manier probeer.

Extra details:

  1. Glasvezelaansluiting is aanwezig
  2. Box 12 aangesloten waarbij power en ethernet branden, “glas” niet
  3. Modem aangesloten

Wat kan ik het beste doen?

@JobSmit U haalt wat apparaten door elkaar. De Box 12 is uw modem/ router. Het glaskastje met daarop power, ethernet en glas is uw NT( Netwerk Terminal).

Als u die NT eens 2 minuten van de stroom haalt en weer aansluit blijft het lampje "glas" dan uit?


Kan je eens een foto delen van je glas kastje, heb je een witte muur module waarop een zwarte geschoven is? De vraag is; het kastje wat op je glasvezel punt zit, bevat dat ook lampjes en hoe branden die?

Dit is de meest moderne variant je hebt ook nog een GPON variant.

https://www.kpnwebshop.com/xgspon-ont/2?origin=913


@HansaanZet Ah oké! My bad! Ik heb alles al meerdere keren volledig van het stroom gehaald, aantal minuten gewacht en opnieuw opgestart. Helaas zonder succes.

@Wopper Ik ben momenteel ergens anders gaan werken, dus een foto houd je van me tegoed. Het is inderdaad een witte module waarop ik zelf het zwarte kastje heb geschoven. Dit zwarte kastje is inderdaad de XGSPON ONT. Op dit zwarte apparaatje zie ik alleen de lampjes branden bij “Power” en “Ethernet”. Helaas niet bij “Glas”. Degene bij KPN gaf aan dat hij ziet dat ze bij KPN de aansluiting nog niet op aan hebben gezet. Hij staat nog op “pending”. 

Bedankt beiden voor het helpen!


Goedenavond @JobSmit! We zijn een aantal dagen verder: hoe staat het er nu voor? Werkt jouw internetverbinding inmiddels?

Lees het graag, ook als er nog hulp nodig is!


Hoi! Het probleem lag in de centrale, deze heeft een monteur nu goed gezet en het werkt!

Bedankt allemaal!


Als er ethernet op het glasvelkastje staat, gaat het dus niet om xgspon, maar aon.

Als glaslampje niet brand, komt er niks binnen. Stroom eraf halen heeft geen zin.

Het abonnement zal administratief aangezet moeten worden, en fysiek in de wijkkast.