Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraagje. Is het de bedoeling dat je een melding krijgt dat je nieuwe internetpakket gereed voor gebruik is? Ik heb namelijk begrepen dat vandaag mijn internetsnelheid verhoogd zal worden van 100 mbit/s naar 500 mbit/s. Ik heb de modem gereset en het rode lampje zou een half uur lang moeten branden, maar dat is niet gebeurd. De modem is daarna meteen opgestart. Ik heb wel een glasvezel verbinding.

Mvg,

MnM

Hallo @MnM,

Als jouw aansluiting daar voor geschikt is, dan zal de experia box vanzelf herstarten om het nieuwe profiel op te halen. Ik weet niet waar je gelezen hebt dat een rood lampje zal moeten branden? Dat is nooit het geval bij verhogingen. Heb je al een speedtest uitgevoerd? 


Hallo @ChrisWissink,

Ik heb een speedtest uitgevoerd via internetkabel. 93/32. Dus ik zie nog geen verbetering. Ik ben gisteren gebeld door back office van KPN. Hij heeft mij verteld dat ik de modem even moest resetten, dat heb ik ook gedaan. Het nieuwe signaal zou vandaag ingaan. Verder loopt er een CAT5e kabel van de FTU naar de modem. 

 


Hallo @MnM,

Dan is de verhoging inderdaad nog niet actief. Wacht vandaag nog even af en anders kun je aan het eind van de dag nog is je modem resetten. Je aansluiting vanaf de NT is prima in orde.  Als de backoffice dit aangeeft zal dit moeten lukken vandaag. 


Hallo @MnM , heb je de FTU al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna tevens de modem gereset?

 


@MnM Welkom hier op het KPN Forum. Ik zie dat Chris en Jan en met je hebben meegedacht en je hebben voor zien van uitleg. Als de order gereed is ontvang je hier meestal een sms/mail over. Dit is echter bij jou niet het geval. om van 100 > 500MBps te gaan moeten we je van EoF naar GoF zetten. Vaak gaat dit gepaard met het vervangen van de FTU (glasvezelfkastje) bij jou in de woning. Hiervoor worden nu helaas geen monteurs ingezet. Het gekke is dat een collega je heeft gebeld en het op afstand de lijn-upgrade voor je in orde zou maken. Dit zou betekenen dat je huidige FTU 500MBps aan zou kunnen, dus dat mijn theorie komt te vervallen.
 

Ik zie dat een collega, die je op 8 mei hebt gesproken, al een navraag ticket voor je heeft ingeschoten. Meer dan dit ticket afwachten kunnen we op dit moment niet doen.
Ik vermoed zelf dat er dus een monteur moet langskomen om de FTU te vervangen. Anders zou ik niet weten waarom het zolang moet duren.  
Je wordt begin volgende week teruggebeld door de back-office of door een monteur. 
Zou je het hier willen laten weten als je dinsdag nog geen telefoon hebt gehad? Als je wel bent gebeld en het is opgelost, dan horen wij dit natuurlijk ook graag. 


@MnM We hebben niets meer van je gehoord. Laat je het weten als we iets voor je kunnen betekenen? 


Reageer