Skip to main content

Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard

• March 31, 2025
  • 123 reacties
  • 3491 keer bekeken
Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard
Toon eerste bericht

123 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ben je buiten contract, kan je verlengen. Je gaat dan een nieuw jaarcontract aan. 

In dit topic is verwarring ontstaan over 'vernieuwen' en 'verlengen'. Verlengen doen we wel, vernieuwen doen we niet. Bij Michel is dit vanwege onduidelijke redenen wel gebeurd, maar dit is niet het reguliere proces. 

@robke25  Wij hebben waarschijnlijk langs elkaar heen gepraat. 

ik heb gereageerd op:

De behulpzame dame aan de lijn die ik exact jouw stappen heb voorgelegd verzekerde me, ook na navraag bij haar supervisor, dat de nieuwe abonnementen alleen voor nieuwe klanten zijn. Vernieuwing was niet mogelijk.

Nieuwe abonnementen zijn dus niet alleen voor nieuwe klanten. Als je buiten contract bent, kunnen onze collega's samen met jou kijken naar wat de mogelijkheden zijn. Dit kan door het maken van een belafspraak of via onze socials. Excuses voor deze verwarring.

Hoi ​@Erwin van KPN 

Even een rectificatie, want je schreef in jouw bovenstaande reactie “vanwege onduidelijke redenen” wel gebeurd, terwijl daar helemaal geen spraken van was.
Ik heb gewoon om een vernieuwing van mijn internet abonnement gevraagd, zonder dat daarbij mijn contract werd verlengd, en de medewerker wist gelijk wat ik hiermee bedoelde.
Zonder moeilijk doen, is mijn internet gedeelte vernieuwd waarna ik daarvan de bevestiging ontvang, niet meer en niet minder.

Daarnaast is het ook community lid ​@bnh zonder problemen gelukt, om het internet deel te vernieuwen zonder dat daarbij zijn contract werd verlengd.

Het gaat er voornamelijk om welke medewerker je aan de lijn krijgt, en of die bereid is om je internet deel te vernieuwen naar de nieuwste propositie.

Dat het gewoon kan heb ik en ​@bnh binnen deze topic bevestigd, ondanks dat dit niet bij het reguliere proces hoort, kan daar dus wel vanaf geweken worden door een medewerker.
Ik ze​lf en ​@bnh hebben dus gewoon geluk gehad, en een medewerker getroffen die daar niet moeilijk over heeft gedaan, maar graag een stuk service wilde verlenen, en dat kan ik alleen maar waarderen als klant van KPN.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Inderdaad mooi voor jullie beiden dat het gelukt is, maar we willen graag duidelijk hebben wat het beleid van KPN hierin is. Daarin is dit dus geen regulier proces. 🙂

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Inderdaad mooi voor jullie beiden dat het gelukt is, maar we willen graag duidelijk hebben wat het beleid van KPN hierin is. Daarin is dit dus geen regulier proces. 🙂

Hoi ​@Sanne van KPN 

Uiteraard en vanzelfsprekend, begrijp ik jullie uiteraard ook.
Het is nu volstrekt duidelijk en helder wat het beleid van KPN hierin is, en dat het proces van mij en ​@bnh niet de standaard procedure is.

Dus wij beide ( ik en ​@bnh ) hebben gewoon veel geluk 🍀 🍀 gehad, dat wij een medewerker troffen die daar geen probleem van heeft gemaakt.

En daar wil het ook voor de rest bij laten, ook om het juiste beleid vanuit KPN aan te houden, voor de overige mede klanten op deze community.

• Topper
  • April 3, 2025

Van de week gebeld om te verlengen/ te vernieuwen. 3 maanden 5 euro korting maar van 100 naar 200mbit kon niet voor 1,-  (kost mij als ik vanuit mijn huidige abonnement wil upgraden iets meer dan €7,-

Van het weekend dan maar opzeggen en een jaartje naar een andere provider. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 3, 2025

Ik heb het gisteren ook via https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet gedaan.

​​​Ik heb het dus voor 1 jaar online weer vastgezet met de nieuwe prijzen.

Ik heb mijn abonnement vanmiddag ook via die weg verlengd. Ik was al een flinke tijd contractvrij.
Nu voor 1 jaar vastgezet. Mijn persoonlijke advies volgend, betaal ik nu € 6,- minder per maand voor dezelfde snelheid (200 Mbps up/down).  Van € 49,58 naar € 43,50 👍

• April 5, 2025

Ik ben heel benieuwd waar dat 'persoonlijk' advies op is gebaseerd. Het advies was 500 Mb in plaats van de huidige 200Mb wat voor ons tweetjes genoeg is. 100 Mb is mogelijk al genoeg.

Ik ben nog niet van plan om over te gaan naar een TV+ box kortom ik wacht wel af of KPN zelf mijn bandbreedte gaat verhogen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 5, 2025

Ik heb mijn internetabonnement ook verlengd met 1 jaar. Ik ga 0,61 eurocent minder betalen en heb inmiddels een 200Mbit/s verbinding in plaats van 100Mbit/s. Verder is alles identiek gebleven, ik had al TV+

Mijn mobiele abonnement had ik afgelopen najaar al verlengd.

Ik ben tevreden, zeker met Netflix standaard als combivoordeel.

• March 30, 2026

Klopt het dat sinds vandaag het 100 Mb abonnement is vervallen en meteen de prijs van 200 Mb omhoog.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 30, 2026

Klopt het dat sinds vandaag het 100 Mb abonnement is vervallen en meteen de prijs van 200 Mb omhoog.

Dat klopt ​@Rowi. , 100Mbit is alleen nog via koper leverbaar, verder is alles duurder geworden, behalve het Gigabitabo.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 30, 2026

Die is niet helemaal vervallen, ​@Rowi. . Wel de prijzen en de naam van het 500 Gb/s abonnement is gewijzigd. 100 Mb/s is alleen nog via koper te nemen. Downgraden is tijdens de looptijd niet meer mogelijk. Upgraden wel.

Internet Snel*
100 Mb/s
Alleen DSL
Sneller
200 Mb/s
Superfiber 500 Superfiber 1000 Superfiber 4000
  € 44,00 € 45,00  51,00 € 52,50

€ 70,00

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 30, 2026

Moet je wel oppassen als je een dure snelheid neemt voor 35 euro voor 2 jaar, want het tweede jaar zit je dus voor de hoofdprijs vast.  Aan de andere kant is het fijn dat huidige overeenkomsten een keer niet belast worden. 

• March 30, 2026

Moet je wel oppassen als je een dure snelheid neemt voor 35 euro voor 2 jaar, want het tweede jaar zit je dus voor de hoofdprijs vast.  Aan de andere kant is het fijn dat huidige overeenkomsten een keer niet belast worden. 

Reken er maar op dat we vanaf 1 juli weer inflatiecorrectie krijgen. 

@PeterG Aangezien koper steeds verder wordt afgebouwd kunnen we wel stellen dat 200 Mb de nieuwe instap abonnement is.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 30, 2026

Ah dat is nou net weer jammer. Wou na 1 april (geen grapje) eens kijken voor een verlenging van het thuis abonnement.

Maar als je hem nu verlengd dan krijg je niet nogmaals de inflatiecorrectie er nog overheen. Dat scheelt dan wel weer een beetje. 

Even kijken wat het voordeligste is...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 30, 2026

Klopt ​@Rowi. . 100 Mbps is nu al niet meer te krijgen voor nieuwe klanten als er glasvezel is. Daardoor is vanaf nu, zoals je al zegt, 200 Mbps het instap abonnement. 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

We hebben net 2 weken geleden verlengd voor twee jaar (10 x € €10,- korting) en tevens de internetsnelheid van 200/200 (€ 51,65) verlaagd naar 100/100 (€ 43,90) wat naast die € 100, korting ook nog eens € 7,75 pm scheelt. 
Aan 100/100 hebben we als senioren voldoende. 

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

En let op! Vanaf 1 juli wordt TV+ ook verhoogd naar € 12,75 p/m.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Worden de huidige klanten dan ook opgewaardeerd naar 200gb? Ik heb nog steeds een 50/5 glasvezel abonnement.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 31, 2026

Nee, zolang je jouw abonnement niet omzet naar de nieuwe propositie, hou je jouw abonnement op jouw (oude) voorwaarden.

Bij een verlenging kun je ervoor kiezen om de oude abonnementsvorm te behouden (met vaak een tijdelijke korting) of over te stappen naar de laatste propositie. Dat laatste heet ook wel vernieuwen en dat kan ook gewoon online. 

KPN hanteert dit jaar naar alle waarschijnlijkheid een indexatiepercentage van 3,3% per medio juli 2026. En dan komen de oude prijzen (van voor 30 maart 2026) met die verhoging erbij heel dicht bij de nieuwe propositie. Met uitzondering van het 1 Gbit/s-abonnement.    

Ter vergelijking nog even de prijzen van de oude propositie en de nieuwe: 

Oude prijzen:

Nieuwe prijzen: 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 31, 2026

En let op! Vanaf 1 juli wordt TV+ ook verhoogd naar € 12,75 p/m.

Niet als je vanaf morgen een abonnement afsluit of verlengd neem ik aan. Je gaat een contract aan van minimaal een jaar. Daarin zijn de bedragen vastgesteld.

Net als de inflatiecorrectie, die krijg je ook niet. Dat zal (neem ik aan) net als vorig jaar zijn bij abonnementen die vanaf 1 april zijn afgesloten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2026

Niet als je vanaf morgen een abonnement afsluit of verlengd neem ik aan. Je gaat een contract aan van minimaal een jaar. Daarin zijn de bedragen vastgesteld.

Op de pagina waar je een nieuw abonnement afsluit staat dit ook, ​@Sebas14 .

Dus ook als je nu een nieuw contract afsluit krijg je per juli 25 cent verhoging van TV+.

Alleen het hoofd product internet mag binnen 3 maanden niet gewijzigd. Maar de opties (geen 'abonnementen') als televisie kunnen wel wijzigen. Qua prijs én zenderaanbod. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 31, 2026

Op de pagina waar je een nieuw abonnement afsluit staat dit ook, ​@Sebas14 .

Dus ook als je nu een nieuw contract afsluit krijg je per juli 25 cent verhoging van TV+.

Alleen het hoofd product internet mag binnen 3 maanden niet gewijzigd. Maar de opties (geen 'abonnementen') als televisie kunnen wel wijzigen. Qua prijs én zenderaanbod. 

Bij een nieuw abonnement zie ik het inderdaad staan.

Maar ik heb net even mijn verlengaanbod bekeken en daar staat het niet. Zelfs de hele kleine lettertjes gelezen. Of het zit echt goed verstopt net als sommige paaseieren 😊

• April 1, 2026

Worden de huidige klanten dan ook opgewaardeerd naar 200gb? Ik heb nog steeds een 50/5 glasvezel abonnement.

@j3roentje 

Ben jij dan nooit door kpn opgewaardeerd naar 100 Mb,  zelfs 50 Mb wordt al vrij lang niet meer verkocht voor nieuwe glasvezel klanten. Met 50/5 heb je waarschijnlijk nog een abonnement van voor 2019, vanaf Hussel is kpn begonnen met 50/50 daarvoor moest je dit zelf upgraden.

Mijn 100/100 Hussel abonnement is twee of drie jaar terug nog vanuit kpn opgewaardeerd naar 200/200 dat mocht ook wel met een paar jaar inflatiecorrecties. Dat moet bij jouw helemaal scheef zijn wat je betaald en wat je krijgt.

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb een aantal comments verwijderd vanwege offtopic. Het staat jullie vrij om te discussiëren over waar KPN in investeert, of prijzen legitiem zijn en de rol van glasvezel daarin etc. Maar dat staat los van de nieuwe internet abonnementen van KPN. Graag on topic blijven. :-) Dank.