Skip to main content

Vanochtend kreeg ik een smsje met de melding “Beste klant, goed nieuws: uw internetaansluiting is actief. (...)”

Vanmiddag ontving ik mijn KPN Box 12, maar tot op heden heb ik geen werkende internetverbinding (linker lampje knippert groen).

De vorige bewoner heeft de bekabeling goed achtergelaten.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

@Limhes heb je V12 aangesloten met behulp van de Volgende Link van KPN?


Jup, precies op die manier aangesloten. Meerdere keren het modem opnieuw opgestart. Kabeltjes gecontroleerd, etc.

Ik heb geen brief of email ontvangen met de verwachte aansluitdatum, en ik kan het product niet koppelen in mijnkpn zonder dat het internet werkt. Bellen naar 0800-0402 heb ik na een halfuur wachten maar opgegeven.


@Limhes , dan kan je 3 dingen doen.

  • Toch vanavond opnieuw bellen met 0800-0402
  • Of morgenochtend bellen 
  • Wachten op een moderator, maar daar kan best wel een aantal dagen overheen gaan.

In ieder geval erg balen voor je.


Hi @Limhes, welkom op het forum. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Dankjewel @Alex_P !

Ik heb alle gegevens in m'n profiel ingevuld. Ik hoop dat je uit kan vinden waar het aan ligt.


Bedankt voor je hulp, @Hoopvol ! Als ik morgen nog niets wijzer ben en Alex het niet kan vinden, zal ik morgen weer bellen/chatten.


Dankjewel, ik heb het gevonden. Ik kan het sms’je niet plaatsen dat je gelijk aan kon sluiten. De bestelling is geplaatst 2 dagen geleden en ik citeer/plak uit de bevestiging. Nog even geduld dus. :relaxed:

 

 


Hartelijk dank voor het checken @Alex_P ! Dan wacht ik af tot dinsdag.

 

Toch vreemd, dat smsje… nogal een anticlimax, op deze manier :)


Dat snap ik volledig, ik vond het al zo gek dat je na 2 dagen al kon aansluiten. Sorry voor de teleurstelling.


Is het inmiddels allemaal naar wens gelukt?


Nee, helaas niet. Afgelopen dinsdag gebeld met de klantenservice, men kon zien dat de aansluiting actief was, maar nog steeds geen internet hier in huis. Ik vermoed dus dat het smsje wellicht wél correct was, en dat er iets anders aan de hand is.

Woensdagochtend komt er een monteur. Hopelijk dat hij/zij kan achterhalen wat er aan de hand is.

Maar het is vreemd. De bekabeling binnenshuis is prima, en het RJ11 doosje zit goed op de binnenkomende kabel aangesloten. Heb ook geprobeerd of het tweede aderpaar (oranje/wit) werkt, maar dat was niet het geval.

Hopelijk kan de monteur meten of er signaal op de draden zit of niet. Fingers crossed.

 

 


De datum die ik noemde klopt wel wat het signaal betreft. Dit betekent dan dat er ergens een breuk of storing is op de kabel. Hoeft niet eens per se bij jou thuis te zijn overigens. Wacht dus morgen de monteur af, die hoort wel te kunnen achterhalen wat er aan de hand is en de juiste vervolgstappen in gang te zetten mocht hij het niet gelijk kunnen oplossen. 

Hou me op de hoogte, in ondersteun graag waar ik kan. :relaxed:


Hi @Alex_P , afgelopen woensdag is er een monteur langsgekomen die het probleem opgelost heeft (althans tijdelijk). Er was geen signaal in huis, vervolgens heeft hij in het kastje aan de straat de kabel goed aangesloten en toen was er signaal (maar niet het juiste). Vervolgens bleek er in de hoofdcentrale ook iets niet goed te zitten, wat hij vervolgens meteen heeft opgelost. Binnen drie uur hadden we dus ineens internet! Wij blij natuurlijk.

Maar helaas, een dag later was het internet weer weg, en zitten we weer tegen een knipperend lampje aan te kijken. Modem resetten werkt niet. Vervolgens met de klantenservice gebeld, en de meneer beweerde bij hoog en laag dat “als WiFi werkt, moet het internet ook werken, dus wat u beschrijft kan helemaal niet”. Het wilde er bij hem echt niet in dat het internet echt niet werkt. Hij zei dat hij een ticket ging aanmaken, maar ik heb vervolgens niets meer van KPN vernomen.

Wat nu te doen? Het signaal is goed, de kabels zitten goed aangesloten (of ze zijn weer terug veranderd door iemand), dus wat kan er nu ineens aan de hand zijn?


Dit is inderdaad bijzonder. Wat bedoel je precies met WiFi werkt wel. Je hebt via WiFi wel toegang tot internet en via een kabel niet? Of ben je verbonden met WiFi maar ook draadloos geen internet?


Nee nee, ik kan gewoon met WiFi of met kabel met het modem verbinding maken. Dus ik kan inloggen op het modem, en dan zie ik ook dat de connection status: disconnected of iets dergelijks. Ik heb dus geen internet, niet via WiFi en niet via de kabel.

De WiFi anecdote was een illustratie om weer te geven hoe weinig de medewerker van de klantenservice begreep. Ter verduidelijking: ik ben elektrotechnisch ingenieur en ik troubleshoot al 20 jaar internetproblemen in huis voor vrienden en familie.


Duidelijk, ik wilde dat toch even checken bij je. 

Dit ligt in ieder geval niet aan de kabel meer. De order/bestelling met leverdatum 2-9 is nog niet geleverd, terwijl het administratief wel geleverd is. Daar is de ticket voor aangemaakt, ik ben echter bang dat dit voor maandag op pauze staat. :( 


Dankjewel voor het checken. En een paar dagen wachten is niet zo’n probleem, zolang we op een gegeven moment maar internet hebben.

Fijn om te horen dat het niet aan de kabel ligt. Bedoel je dat we eigenlijk uberhaupt nog geen internet hadden moeten hebben, omdat we nog niet aangesloten zijn? Dan hoop ik dat de monteur ons niet op het verkeerde punt in de hoofdcentrale heeft aangesloten, omdat we dus wel één dag lang verbinding hadden.

Anyway, ik zal even wachten tot maandag. Hoe gaat dit nu verder denk je? Wordt er intern aan gewerkt om dit in orde te maken?


100% zeker weet ik het niet, ik verwacht echter dat dit nu wel op afstand zal worden opgelost.


Mooi zo! Ik zal je hier op de hoogte houden.

Bedankt voor je hulp Alex.


Graag, en graag gedaan uiteraard. 


Hi @Alex_P . Ik wacht nu al 9 dagen op een telefoontje van KPN. Ben tussendoor nog naar de KPN winkel gegaan, en het enige dat ik volgens hun kon doen was wachten. Maar het begint nu langzaamaan een beetje te gek te worden.

Toen het internet in eerste instantie niet werkte, stond er binnen een paar dagen een monteur op de stoep die het op dat moment kon fiksen. En nu gebeurt er ineens niets meer en kan niemand me vertellen wat er aan de hand is of wat er gaat gebeuren...


Hi Limhes, zojuist elkaar gesproken. Hou me hier op de hoogte hoe dit maandag of dinsdag afloopt.


@Alex_P , hartelijk dank voor je hulp afgelopen zaterdag. De monteur is zojuist langsgeweest en heeft ons internet gefixt! Blijkbaar was de vorige monteur vergeten iets in de administratie aan te geven, nadat hij in de straat de aansluitingen had aangepast. Nu heeft hij dat wel gedaan en zou het moeten blijven werken.

Mijn vertrouwen in KPN is weer hersteld :)

 

 


Mijn vertrouwen in KPN is weer hersteld :

Fijn dat ik daaraan kon bijdragen. :slight_smile: