Skip to main content

Op 30 april bestelling gedaan voor KPN glasvezel internet voor ons nieuwbouw huis.  De box 12 modem netjes bezorgd. Aan sluit datum staat op gisteren 1 juli. Na het aansluiten van de modem op de xgs-pon via de rode kabeltje alle lampjes op groen. WiFi signaal actief maar geen Internet. Alles geprobeerd power of, reset etc. Wat vreemd is dat in de app de status van bestelling lijkt te zijn steken bij aansluit datum van 1 juli . Ik kan de installatie voorbereiden maar de knop ‘ start te installatie’ niet indrukken. ( Blijft grijs)

Heeft iemand misschien een idee hoe we wel internet kunnen ontvangen ? 😅

Groet Nico
 


 

Hiervoor kan je toch het beste de klantenservice 0800-0402 bellen.  Dan kunnen ze meteen meekijken. 


Hallo @Nico85 , branden power en connection ook groen op de xgspon kast?


Jazeker 👌🏻😇


U heeft alleen WiFi geprobeerd? Probeer eens vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. 


Balen dit @Nico85 😐

Ik wil je toch aanraden om even met onze klantenservice te bellen via 0800 - 0402, aan de telefoon heb je één-op-één contact en kan je direct verder worden geholpen!

Uiteraard kunnen we ook via deze weg met je meekijken, het kan echter wel even duren voordat je een reactie ontvangt. Als dit toch je voorkeur heeft, zou je dan je forumprofiel volledig in willen vullen en hier even een seintje willen geven?


Hallo @Nico85 , als die foto van jouw aansluiting is, is dat géén XGS-PON, maar een traditionele aansluiting.

 


Lieve mensen, nog geen internet. We horen via KPN verschillende verhalen. Gisteren gebeld naar KPN de back Office zouden vandaag terug bellen om iets te activeren ? Vandaag niks vernomen. Zo even gebeld naar Kpn en hij zei dat we gewoon moeten wachten en dat het internet vanzelf aan gaat. ? Bij mijn kpn app zie ik nu dat de status van bestelling is dat ik het internet vandaag 4 juli kan installeren. We beginnen ons nu wel beetje radeloos te voelen. Hopelijk weten we snel waar we aan toe zijn. 
Dank trouwens voor de reacties tot nu toe. misschien kan Maja ons wel verder helpen. Ik heb nog hoop :) 


Ik pak het even over van @Maja_, zij is een paar dagen vrij. 

Ik zie inderdaad dat je nog geen diensten hebt. 😞 Zoals ik het nu zie zijn er problemen met de verbinding. Dit omdat de order nog niet doorloopt. Ik zie dat hier al actie voor uitstaat om het op te lossen. Ik hoop dat het snel is opgelost. 


Bedankt voor je reactie Bart. Inderdaad loopt de order niet door. Hoop dat de actie snel voor een oplossing zal zorgen 🙂 . Groet Nico 


Hallo @Nico85 , als die foto van jouw aansluiting is, is dat géén XGS-PON, maar een traditionele aansluiting.

 

Wat verwarrend zeg. Het lijkt echt op XGS-PON maar als je dan naar de tekst op het plaatje kijkt wijkt dat wel af inderdaad. Bij hem staat power glas ethernet en bij mijn xgs-pon iets van power, connection, alarm

 


Hallo @janwilnl de getoonde foto is een moderne glaskast op het 'oude' netwerk.

Let maar eens op de benamingen op beide kasten.

De foto die jij laat zien is een XGS-PON-kast

 


Hallo @janwilnl de getoonde foto is een moderne glaskast op het 'oude' netwerk.

Let maar eens op de benamingen op beide kasten.

De foto die jij laat zien is een XGS-PON-kast

 

Ja, had het toevallig net aangepast in mijn opmerking, Maar stom dat ze zo op elkaar lijken zeg. Lekker verwarrend.


Collega's zijn op de hoogte. Zij kijken ernaar en zullen binnen enkele werkdagen contact met je opnemen.