Skip to main content
Vraag

Nieuwe klant, lampje op glasvezelkastje brandt niet

  • June 27, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Sinds gisteren ben ik klant bij KPN, maar mijn glasvezelaansluiting werkt nog steeds niet. Het GLAS-lampje op de modem blijft uit, waardoor er simpelweg geen glasvezelsignaal binnenkomt. Gisteren heb ik vijf keer contact gehad met de klantenservice. De uitkomst is dat er pas over anderhalve week een monteur kan komen. Tot die tijd krijg ik een 5G-router als tijdelijke oplossing.

 

Tijdens de gesprekken werd meerdere keren gezegd dat Odido de levering niet had mogen stopzetten voordat de glasvezelaansluiting van KPN werkte. Ook hoorde ik opmerkingen als "Leer mij Odido kennen" en "Odido doet wel vaker dingen die niet mogen." Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo relevant. Of Odido hierin iets goed of fout heeft gedaan, verandert niets aan het feit dat mijn KPN-aansluiting geen signaal ontvangt. Als klant heb ik een overeenkomst met KPN en verwacht ik dat KPN levert wat is afgesproken.

 

Omdat het GLAS-lampje niet brandt, lijkt het erop dat het probleem vóór mijn modem zit. Mogelijk gaat het om iets in de centrale of de provisioning. Als dat zo is, vraag ik me af waarom daar eerst anderhalve week op een monteur moet worden gewacht. Is er iemand van KPN die kan meekijken of dit niet sneller op te lossen is?

2 reacties

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 27, 2026

Update: Zojuist heb ik Jessica van KPN gesproken. Zij heeft de monteurafspraak weten te vervroegen, waarvoor ik haar erkentelijk ben. Daarnaast heeft ze verduidelijkt dat Odido heeft gehandeld op basis van informatie die KPN hen heeft verstrekt. Dat stemt overeen met wat ik al vermoedde: de opmerkingen van eerdere medewerkers over Odido waren dan ook niet terecht.

 

Ik heb het gevoel dat Jessica meer verstand van zaken had dan de collega's waarmee ik eerder sprak. Toch ben ik er nog niet — de aansluiting werkt nog steeds niet. Ik hoop dat de vervroegde afspraak daadwerkelijk tot een oplossing leidt.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Omdat het GLAS-lampje niet brandt, lijkt het erop dat het probleem vóór mijn modem zit. Mogelijk gaat het om iets in de centrale of de provisioning.

Waarschijnlijk heeft Odido eigen apparatuur in de wijkcentrale, de Odido monteur heeft jouw glaskabel uit hun apparatuur uitgetrokken en deze moet terug op KPN apparatuur, maar waarschijnlijk niet gedaan (omdat hij niet bevoegd is, of hij door foutieve informaties of zijn eigen fout in het verkeerde slot omgestekt)

Als dat zo is, vraag ik me af waarom daar eerst anderhalve week op een monteur moet worden gewacht. 

Als echt een switch tussen apparaten in de POP was, is KPN te laat met planning van zijn monteur. Zonder Odido apparatuur in de POP is het switchen heel simpel, gewoon in de backoffices van Odido en KPN de stappen per software voltooien.

Â