Skip to main content

Een klant van mij (ik geef mij uit als computer expert) is onlangs verhuisd.
Daar waar hij vroeger Ziggo had, kan op zijn nieuwe adres alleen KPN krijgen.
Hij waagt zelf een belletje op 21-8-2020 om internet aan te vragen.
 

Op 22-8-2020 word de doos al afgeleverd.
28-8-2020 zou de monteur de boel komen aansluiten werd hem verteld.
 

De 28ste is de heer thuis gebleven.
Maar geen monteur gezien.
Hij belt op en men weet van niets.
 

Opnieuw een afspraak ingepland:
3-9-2020 zou de monteur de boel komen aansluiten werd hem verteld.
Maar (weer) geen monteur gezien.
Hij belt op en men zegt dat de monteur hem niet thuis aantrof.
"Ligt er dan geen Niet-Thuis bericht in de brievenbus?" word hem gevraagd.
Nee.
 

Dan belt hij mij op of ik de boel niet kan komen aansluiten.
Ik heb toevallig tijd, dus open de dozen en ga aan de slag.
Tot ik erachter kom dat het zgn. NT-kastje niet mee is geleverd.
 

Ik bel aan de buren (en die daarnaast) om even te spieken hoe dat daar dan geregeld is.
Beide buren zijn voorzien van het NT-kastje (dat over de glasvezel aansluiting is geschoven).
 

Ik gebeld om alsnog zo'n NT-kastje voor hem te bestellen.
Deze zou binnen 2 werkdagen worden geleverd.

Het weekend eroverheen laten gaan.
Dinsdag 8-9-2020 nog niets in de brievenbus van de heer.
 

Ik bel KPN en ik word verteld dat dit NT-kastje nooit word opgestuurd,
want daar dient toch echt een monteur voor langs te komen, aldus de medewerkster.
 

Ten einde, een nieuwe afspraak:
Binnen 24 uur zou hij gebeld worden op zijn mobiele nummer voor een herplanning.
Tot op heden: niks?

Wat gaan we hiermee doen KPN?
Klopt het dat het NT-kastje alleen door de monteur kan worden geplaatst?
Want dat spreekt dit voorbeeld tegen.

PM voor nadere details klantinfo postcode/huis-nr.

Dat glasvezel kastje word normaliter inderdaad door een KPN monteur meegebracht en nooit opgestuurd. Hoe dat in het door u aangehaalde topic gegaan is weet ik niet. Er word niet nadrukkelijk gezegd dat het daar wel opgestuurd is. Mogenlijk heeft deze persoon het kastje meegenomen bij het verhuizen. Wat absoluut niet de bedoeling is.


Hi @vanwijnen, welkom op het forum. 

Ik zit nu wel een beetje met de privacy van deze klant en wat ik in die zin met jou mag delen. Ik neem aan dat jij dit namens deze klant mag doen en dat je met zijn toestemming ook over zijn gegevens beschikt.

Zou je hier deze gegevens willen invullen en hier een seintje willen geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij uitzoeken wat hier precies misgaat. 


@Nick83 Bedankt voor de toelichting!

@Alex_P Zojuist de gegevens vd klant ingevuld in mijn profiel.

 


Dank je, @vanwijnen. Ik heb er zojuist naar gekeken en er moet inderdaad een monteur gepland worden. De back office heeft gistermiddag (10 september) een belpoging gedaan naar jouw klant. Ze hebben hem niet bereikt, en daarom twee e-mails gestuurd (naar het voornaam.achternaam gmail adres). Een met daarin een contactnummer waarop hij de back office kan bereiken, en een met een link om zelf een monteur in te plannen. Het handigst is als hij zelf via die tweede mail probeert de monteur te plannen. En mocht dat niet lukken, dat hij dan belt naar de back office. Dan kunnen zij de afspraak erin zetten in overleg op een datum die uitkomt. In plaats van dat wij hier nu een monteur proberen te plannen en er eerst nog extra ge-heen-en-weer is om tot een geschikte datum te komen.


@Erik_ 

Zojuist contact gehad met de klant.
Deze geeft aan dat hij geen internet heeft; vandaar dus ook niet zijn mail kan bekijken.
Hij probeert juist internet aan te vragen bij jullie.
(N.B.: Hij beschikt ook niet over een toestel dat uberhaupt op internet kan)

Ik raad aan om dit door te koppelen en de man in kwestie alsnog vandaag te bellen, op het mobiele nr. in mijn profiel.
 


Ah, ja daar wordt het niet makkelijker van 🙂 Dan heb ik op dit moment een monteur gepland voor de eerst mogelijke datum en tijd. Want als ik nu doorgeef dat hij opnieuw gebeld moet worden wordt dat binnen 3 werkdagen opgepakt en dan blijf je bezig. 

Die eerst mogelijke datum en tijd is komende woensdag, 16 september, tussen 8:00 en 10:00. Hier komt vandaag nog een bevestiging van per e-mail, en ook per sms.


@Erik_ 

Zojuist contact gehad met de klant.

Hij zit vandaag netjes te wachten tussen 8:00 en 10:00 op de monteur.
Maar die verschijnt niet.
Hij belt naar het tel-nr. 020-82025***van RoamlerTech, dat hij via de klantenservice vorige week heeft verkregen.
Deze weten van niks.

Dit begint een beetje een Consumentenbond Stekeligheden/Kassa Belbus case te worden.
Wat nu KPN?


@Erik_ 

Klant belt zojuist nog even.
Hij heeft ook een brief gekregen van KPN.
Daarin staat een ander tel-nr (0800-02015**) 
Daar krijgt hij te horen dat ze een afspraak voor a.s. vrijdag tussen 10:00 en 12:00 voor hem inplannen.
Ik ben benieuwd!
 


Wat vreemd dit, @vanwijnen! Ik zie inderdaad dat er nu voor morgen een monteur ingepland staat. Dat moet helemaal goed komen! Excuses voor de verwarring!


Update:
Zojuist met de klant contact gehad.
Deze kon mij melden dat om 10:00uur er inderdaad een monteur op de stoep stond, deze vrijdag.
Alles aangesloten (ook videorecorder en dvd) en tv en internet werkend :slight_smile:

@Kpn 

Het lijkt me toch een interessante case intern, om te bekijken waar het zo vaak heeft kunnen misgaan.
 


Kijk, dat zijn goede berichten! We nemen dit zeker intern mee. Er valt ongetwijfeld een les uit te halen!