Skip to main content

Hallo!

Per vandaag overgestapt van Budget naar KPN. Beide leveren via KPN netwerk dus dat leek mij plug en play. Vorige situatie bij Budget: Vanuit meterkast bij isra (lasdop in meterkast) eerst kabel doorgetrokken naar woonkamer, vanaf daar met telefoonadapter kabel richting modem (experia 10), zodat modem naast TV staat. Werkte als een tierelier. 

Logischerwijs ging ik er vanuit dat het nu een kwestie zou zijn van kabels laten zitten en alleen apparatuur (modem en tv ontvanger) vervangen. Echter, lampje van internet blijft knipperen. Dus alle kabels vervangen voor de nieuwe, aansluitkastje bij isra vervangen. Nog niks. Dus modem (KPN 12) direct bij isra gezet. Dat zou moeten werken lijkt me. Maar nee... Lampje van internet blijft knipperen. WiFi netwerk wel vindbaar maar geen internet dus. Wat zie ik over het hoofd?

@KPN kunnen jullie bevestigen dat het contract daadwerkelijk vandaag al is ingegaan? Dit staat in mijn profiel:

 

 

Hallo @Sabbes, welkom! Jij hebt daadwerkelijk bevestiging gehad dat wij je signaal omgezet hebben? Had je via Budget al geen diensten meer? Ik wil zeker even met je meekijken. Vul in dat geval je forumprofiel aan met je adres en klantnummer en laat hier even weten dat je dat gedaan heb. Ik vermeld er wel direct bij dat je op het forum vooral contact hebt met andere klanten en dat wij, moderators, doorgaans inspringen indien nodig (zoals nu). We beantwoorden allerlei berichten en sluiten om 22 uur de laptop, dus wellicht kom ik dan pas morgen bij je terug. Onze collega's via 0800-0402 zitten 24/7 voor storingen klaar. Daar kan je dus beter terecht met je vraag. Natuurlijk helpen wij je ook graag, dus als je liever contact via het forum wilt, kan dat ook.


Mogelijk moet er nog een kabeltje in de centrale omgezet worden, maar dit hoort eigenlijk op de installatiedag tussen 0800-1200 gedaan te worden. Dus dit is al gedaan, misschien heeft een collega een telfoutje gemaakt en jouw verbinding per ongeluk naar de verkeerde kast/huis gestuurd. 

In ieder geval zal er een installatiemonteur langs moeten komen als het eerste led lampje blijft knipperen. Dan kan hij direct die lasdop vervangen voor een modern ISRA punt. 


Dank voor de reacties. Bij het bellen werd ik door het menu weer gewezen op allerlei stappen die ik al geprobeerd had, dus dat vond ik wat frustrerend. Bovendien kan ik op het forum ook foto's toevoegen, dus vandaar deze optie. 

De verbinding via budget was vanmiddag al beëindigd. Vermoedelijk rond dezelfde tijd dat ik een SMS van KPN heb ontvangen (ik was op het werk). Heb mijn profiel inmiddels verder aangevuld.

Groet,

Sebastiaan

 

/Edit: Ben vooral benieuwd hoe het kan dat de oude setup met budget wel werkte en het nu niet meer werkt. Wat kan een monteur daar aan bijdragen? En heeft het dan nut het isra punt te vervangen of is dat vooral 'mooi meegenomen' als de monteur er toch is?


@Sabbes zo simpel mogelijk uitgelegd; in de kasten en centrales van kpn zitten allemaal poortjes naar het internet en allemaal poorten naar woningen. Als je overstapt of een nieuwe klant bent wordt de poort van jouw woning verbonden aan de poort van het internet.
 

Van de overstap budget → KPN zal jouw woning poort los gehaald zijn van de “internet budget” poort en opnieuw zijn verbonden met de “internet kpn” poort. Alleen als de monteur dus een verkeerd poortje heeft verbonden dan heb je niks. 
Dat verbinden is gebeurd net voordat jij de sms kreeg dat je over kan, want als de monteur zegt dat hij klaar is krijg jij die sms. 
 

Het vervangen van het ISRA is dan mooi meegenomen, maar dan kan hij/zij direct de kast in buiten om jouw internet weer goed te verbinden. 


@Ik_Hussel dank voor de heldere toelichting. Er wordt dus daadwerkelijk iets fysiek omgezet? Dan moet het volgens mij ook buiten mijn woning op te lossen zijn in het geval ik niet thuis ben. Maar anders zie ik de monteur natuurlijk graag komen :-) 


Het startpunt van een onderzoek begint altijd bij het ISRA, mogelijk zit er namelijk een fout in de administratie waardoor het lijkt of buiten alles goed zit.

Sorry.


@Marcia_ kun jij mij verder helpen, ook met de evt. toewijzing van een monteur? 


Ja dat kan ik! Maar.. De eerstvolgende mogelijkheid is 7 november tussen 13 en 15 uur. Die heb ik aangevraagd voor je. In de tussentijd ga ik proberen een noodpakket voor je aan te vragen. Dan heb je ter overbrugging in ieder geval internet en Digitenne. Ik laat je nog even weten of/wanneer dit gelukt is. 


Een noodpakket gaat helaas niet lukken. Heb jij toevallig een mobiel abonnement bij KPN? Daar kan ik dan een gratis weekbundel opzetten. 


Dank voor je reactie maar ik vind 7 november echt onacceptabel! Ik dacht meer aan deze week nog. Als er gisteren ergens 'iets' is omgezet moet dat volgens mij ook direct op te volgen zijn, daarvoor zou ik niet nog eens 11 dagen zonder internet hoeven te zitten. In hoeverre is het te regelen dat ik nog internet via Budget kan krijgen of is dat nu ook een gedane zaak? Graag een echte oplossing ipv mij met jullie probleem te laten zitten. 

Heel spijtig deze valse start, ik had toch beter van KPN verwacht :(

Hoor graag zsm een betere oplossing.

 

/edit: als er storing is wachten jullie toch ook niet 11 dagen om het in orde te maken? Ik vind dit dezelfde categorie. 


@Marcia_  Is het een poging waard om een ander modem te sturen? Experia 10 wellicht? 


Ik kan je helaas geen ander modem sturen 😞. Het is me wel gelukt een noodpakket te regelen. Die kan je vanaf morgenmiddag 1430 uur ophalen bij de Poiesz in jouw buurt. Je krijgt hierover nog een sms zodra het pakket daar daadwerkelijk ligt. 


@Marcia_ Fijn dat dat noodpakket nu toch gelukt is, bedankt. Zou top zijn als het ook nog eerder lukt met de monteur, dan kunnen we hier thuis ook echt gebruik maken van de diensten zoals besteld. 


Ter afsluiting van dit topic: Monteur is zojuist geweest en inmiddels werkt alles. De theorie van @Ik_Hussel was correct. Er was door de vorige monteur een telfout gemaakt waardoor de verkeerde verbindingspoort was doorgezet in de wijkcentrale.

 

 


Gelukkig maar! Fijn dat het nu opgelost is en excuses voor het ongemak!