Skip to main content

Hallo,

2 Februari is het glasvezel kastje in mijn meterkast geplaatst, en vanaf dat moment al brand het (wel bekende) rode lampje, m.a.w. een storing in de bekabeling en geen signaal. 15-02 krijg ik sms dat de lijn geactiveerd is en ik alles kan aansluiten, echter de storing is nog steeds niet verholpen. Kort samengevat en na vele belletjes met KPN zelf en met KPN netwerken, en na diverse verschillende verhalen afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt, is de storing nu na 5 weken (vanaf plaatsing kastje) nog steeds niet verholpen. Er zijn reeds een KPN monteur en een KPN netwerken monteur geweest, kastje is (voor de zekerheid) vervangen), maar de laatste monteur heeft alles doorgemeten en gaf aan dat er problemen zijn met voedingen in de verdeelkast 500-600m verderop in de wijk. Het zit dus niet bij mij thuis.

Ondertussen is door de overstapservice mijn Ziggo opgezegd omdat KPN administratief denkt dat de lijn is opgeleverd, terwijl de storing door KPN netwerk (uiteindelijk de aannemer) nog steeds niet is verholpen. KPN netwerken geeft aan dat de aannemer geen terugkoppeling geeft over planning om dit op te lossen, dit terwijl de storing al 5 weken (!) bekend is.

 

Wat is dit voor “service”, wat voor gevoel moet ik hier als nieuwe klant aan overhouden? Alle eilandjes en tegenstrijdige verhalen helpen niets, ondertussen ben ik als nieuwe klant aan mijn lot overgelaten en weet ik niet of het opgelost gaat worden, en of dit binnen een week is, of een maand, of 2 maanden, of…?

 

En nu? Alles maar annuleren? Ik krijg hier (zacht uitgedrukt) geen warm gevoel van, en vraag me af hoe een storing wordt opgelost (en hoe snel) als de lijn wel werkt, maar er daarna ooit iets optreed…?

 

Wat is dit voor service, wat voor beeld geeft KPN van zichzelf op deze wijze? Dit is ronduit beschamend!

 

Groet,

GOHN

Hoi @GOHN. Welkom op het het KPN Forum. Wat een bijzonder vervelende situatie. Ik kan mij voorstellen dat je graag wat meer duidelijkheid hierin wil hebben. De snelste manier om hier een antwoord op te krijgen is door contact op te nemen met onze klantenservice (0800 0402). Ik hoop dat je zo snel mogelijk gebruik kan maken van onze diensten.

Als je wil dat wij (moderators) dit voor je uitzoeken dan wil ik je vragen om je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. 


Hoi Vikash,

Het is meer dan bijzonder vervelend, het is allesbehalve klantvriendelijk… en dan vandaag ook de eerste factuur mailen (die ik uiteraard niet betaal omdat de afgenomen dienst nog niet is geleverd.

 

zoals aangegeven heb ik zowel KPN als KPN Netwerken reeds diverse keren gebeld, met als resultaat tegenstrijdige verhalen en geen enkel uitzicht op een oplossing. Dus als dat de snelste manier is, hoe lang duurt het zonder dit door mij geïnitieerde contact dan wel niet?

 

Wat de storing veroorzaakt is al 5 weken duidelijk, er wordt alleen geen enkele prioriteit aan gegeven, en beide klantenservices geven aan dat zij hier ook geen invloed op hebben.


Blijkbaar zijn er belangrijkere zaken dan je (nieuwe) klanten kwalitatieve dienstverlening bieden.

 

Ik kijk het deze week nog aan, en dan is het de mazzel KPN. Ik laat me als klant zo niet behandelen.

 

 


@GOHN Ik snap je frustratie en dit klinkt inderdaad als een behoorlijke valse start van je abonnement. Ik kan niet beloven dat ik dit kan versnellen maar we kijken er met alle plezier nog even naar. Zou je dan wel jouw profiel verder kunnen aanvullen? Dan kunnen we even meekijken. 


Done.


Bedankt! Ik heb een monteur voor je aangevraagd, deze komt zaterdag 11 maart tussen 8 en 12 uur. Wel ben ik verplicht erbij te melden dat als het probleem aan jouw kant ligt, dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden. Als er al geconstateerd is dat het probleem in de wijkcentrale zit, dan zal dit niet het geval zijn, maar ik moet het wel even melden. Mocht je zaterdag niet kunnen, laat het dan even weten. En laat dan ook even weten wanneer je wél kan!


Hoi Marcia,

Zoals reeds aangegeven in mijn eerste post, zijn er al 2 onafhankelijke monteurs geweest van KPN zelf (check in meterkast, en zelfs kastje vervangen voor de zekerheid) en KPN Netwerken (alles doorgemeten, en vastgesteld dat alles tot aan de verdeelkast in de wijk in orde is, tot 500-600m van mijn huis, maar dat er bekende issues zijn met de voedingen in de verdeelkast), wat dus al 5 weken zo is.

 

Je mag de monteur dus annuleren, hier thuis en tot aan de verdeelkast in de wijk is geen storing.


Ik zie dat je de monteur inmiddels hebt geannuleerd. Dan schakel ik even @Ik_Combineer in als hulplijn. Als ik jouw gegevens bekijk, zie ik namelijk geen ticket lopen en ik vraag me een beetje af of er nu dan wel íets loopt wat ervoor zorgt dat jullie werkend internet krijgen. 


Ticket KPN Netwerken: Sir202302232052 (laten aanmaken door de KPN Netwerken monteur die hier is geweest).

 

De monteur van KPN Netwerken wist te vertellen dat er meerdere lijnen geraakt worden door dit probleem, maar dat de meeste daarvan enkel glas hebben laten aanleggen en afmonteren (omdat dat gratis kon ivm uitrollen glasvezel netwerk), maar nog geen glasvezel abbonnement hebben aangevraagd. Zij merken hier dan ook niets van (behalve een rood lampje op het kastje in de meterkast).

 

KPN Netwerken geeft aan dat de (onder)aannemer de storing kent, maar (inmiddels al enkele weken) geen planning afgeeft voor het oplossen ervan.


Ik heb het een en ander nagekeken en heb nog wat vragen uitstaan. Ik kom zo snel mogelijk met een volledig antwoord. @Ward_ kan jij ook iets met SIR tickets toevallig? Heb er zelf wel al wat info over kunnen krijgen. 


Ik heb het een en ander nagekeken en heb nog wat vragen uitstaan. Ik kom zo snel mogelijk met een volledig antwoord. @Ward_ kan jij ook iets met SIR tickets toevallig? Heb er zelf wel al wat info over kunnen krijgen. 

Niet met het SIR nummer. Wel met het adres dat er achter hangt.


In ieder geval alvast dank voor de moeite die jullie beiden er nu in steken. Hopelijk leid dit tot een oplossing of in ieder geval meer inzicht in deze situatie, ik wacht “geduldig” af 😉


Eigenlijk heb ik niet heel veel goed nieuws of toe te voegen, ik heb van Marcia je gegevens gekregen en zie wel dat er enkele klanten in je straat online zijn op glas maar een hoop zitten nog op de (oude) koperlijn dus dat zegt niet heel veel. Dan heb je een ticketnummer gedeeld en die is helaas minder gunstig, hij staat nog open en er wordt aan gewerkt alleen er is blijkbaar schade aan de voedingskabel tussen de glasvezelkast en de oap. En er is ook een belemmering om dit eenvoudig op te lossen. Het ligt dus bijvoorbeeld onder een rivier, asfalt of andere niet makkelijk begaanbare plekken.

En dan als laatste nog iets minder nieuws, de verwachte oplosdatum stond er in voor 27 februari, het is ook niet te zeggen door KPN de provider wanneer dit wel wordt opgelost. Mijn advies zou zijn om toch nog eens met KPNNetwerk te bellen of zoals Marcia wou doen een KPN Provider monteur te laten komen om een nieuw SIR ticket aan te maken zodat er wat druk op komt om het sneller op te lossen.

U woont zeer ver van mijn gebied af dus voor een daadwerkelijke oplossing kan ik niks betekenen.


Mijn directe buurman heeft eea tegelijk met mij laten afmonteren en daar is alles in de lucht. Is zo’n voedingskabel 1 op 1 per woning? Is er geen optie om mijn aansluiting te wisselen met een aansluiting van een andere woning waar men wel de kabel heeft laten leggen maar geen abonnement heeft afgenomen en dus niets actief is?

 

Wat me ook enorm verbaasd is dat KPN gewoon aangeeft op 15-02 dat m’n lijn actief is, Ziggo opzegt, en de Facturatie opstart, terwijl men zou moeten weten dat er nog een storing/defect is. Wordt er niet gecommuniceerd tussen KPN Netwerken en KPN als provider?


KPNNetwerk geeft aan KPN door dat de lijn is opgeleverd en KPN de provider probeert daar dan over te leveren. Dat hij blijkbaar kapot is zal niet bekend zijn. @Marcia_ zou jij de gegevens naar @Ward_ kunnen sturen zodat hij mee kan kijken? Weet niet of ik daar bevoegd voor ben.

Dat ziggo wordt opgezegd zou niet mogen, in principe gaat er een automatisch signaal naar de concurrent als het modem van KPN verbinding heeft gehad. En ik neem aan dat dat helemaal niet is gebeurd hier. Daar zal wat fout zijn gegaan. Mogelijk kan je een noodpakket aanvragen bij de klantenservice zodat tijdelijk toch internet en/of tv hebt.

 

@GOHN, Ward is een medewerker van KPNNetwerk en net als ik dat doe vindt hij het blijkbaar leuk om in zijn privetijd te reageren. Zeer waarschijnlijk heb je dus niet heel snel antwoord maar wel van iemand die bij KPNNetwerk werkt. 


Dat eea kapot is net na 15-2 al gemeld door me bij KPN provider. Dit is ook door de monteur teruggekoppeld die hier als eerste was.

 

ik ging er idd vanuit dat er geen signaal naar ziggo zou gaan omdat de modem idd nog niet online is geweest, dat is idd wat men aangeeft in de communicatie, maar het blijkt dat er toch een administratieve GO is afgegeven op basis van activatie van de lijn.

 

Klantenservice maandag nog gesproken, er zou een 4G router verstuurd worden, ook die is nog niet binnen, nu na 5 dagen…

 

Zelf heb ik maandag (toen alles eruit ging bij Ziggo) al met Ziggo gebeld, en alles laten herstellen (is maandag op dinsdag in de nacht vanuit India geregeld), dus dinsdagochtend had ik m’n betrouwbare Ziggo verbinding weer.

 

Vandaag nog contact gehad met KPN provider om de Facturatie te stoppen, vanmorgen namelijk ineens afschrijving eerste maand, uiteraard direct gestorneerd en KPN Facturatie afdeling ingelicht. Ook zij hebben van alles uitgezocht, en aankomende maandag zou ik door de aannemer gebeld gaan worden, ik ben benieuwd… 


Het lijkt mij verstandig om alsnog een afspraak met een KPN monteur in te plannen zoals mijn collega Marcia en Ik_Combineer al voorstelde, om een nieuw SIR ticket aan te maken. Ik heb daarom opnieuw een monteursafspraak gemaakt voor morgenmiddag. Ik hoop dat dit uitkomt, anders kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402) om deze afspraak te verplaatsen. 

Verder wil ik je vragen om de afschrijving niet te storneren. Het klopt natuurlijk niet dat de facturatie al van start is gegaan, ik zal achteraf de kosten corrigeren van de periode waarin het niet heeft niet heeft gewerkt. 


Waarom zou er wederom een KPN monteur ter plaatse moeten komen bij mij thuis om weer een nieuw SIR ticket aan te maken voor een grotere storing (“schade aan de voedingskabel tussen de glasvezelkast en de oap”) die reeds bekend is bij KPN, KPN Netwerken, en de aannemer Allinq?

Zoals aangegeven zit de storing niet bij mij thuis (al vastgesteld door 2 eerdere monteurs en hierboven), het is dan ook volkomen onzinnig om hiervoor weer een monteur bij mij thuis te laten komen (zowel voor hem als voor mij, zonde van de tijd en voegt niets toe).

Alle informatie over wat er aan de hand is, is al bekend. Wat moet gebeuren is dat de reparatie aan de grotere storing gepland en uitgevoerd wordt, en dat ik als (nieuwe) klant daarover op een juiste en correcte wijze geinformeerd wordt.

 

P.s.; stop met steeds onnodig en onafgestemd monteurs inplannen die ik vervolgens weer kan annuleren (hiermee bezorgen jullie me alleen maar extra werk, en wordt het probleem zelf niet opgelost).


@Ward_  kan jij hier nog wat in betekenen?


Zolang een Webcare collega mij niet mailt met het bewuste adres kan ik niet zo veel. En dat is al twee keer gevraagd in dit topic.

 

Ik kan wel aangeven dat (voor zover ik weet) het zo werkt dat de patchopdracht wordt afgemeld door de aannemer, dat de installatie van de ONT wordt afgemeld door de aannemer en dat daarna KPN als provider nog een paar weken wacht tot de klant de Experiabox aansluit. Gebeurt dat niet, dan wordt het abonnement geactiveerd en gaat de facturatie lopen en wordt de opzegging naar Ziggo voltooid.

Die enkele weken zijn mede bedoeld om storingen op te lossen maar in dit geval is dat dus niet gebeurd.

Mijns inziens had KPN als provider de order moeten afbreken zodat de Ziggo opzegging niet had plaats gevonden. Helaas is dat niet gebeurd dus kunnen we nu alleen nog proberen zo snel mogelijk die storing op te lossen.

 

@Vikash Wil je mij het adres mailen? Dan ga ik in ieder geval de projectleider najagen om die storing in de voedingskabel op te lossen.


mijn excuus ik had gehoopt dat dat tegen nu wel was gebeurt en jij het adres had