Skip to main content

Ik betaal nu 50 euro voor 50 Mbit. Op jullie site staat dat 50 Mbit 42,50 kost.

Kan ik mijn abonnement als vaste klant ook aanpassen naar een lager bedrag met dezelfde snelheid of meer snelheid voor hetzelfde bedrag?

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Hallo @JacqVD ,

Ja, dat kan met een soort (legaal) trucje. 

Pas eerst in Mijn KPN jouw abonnement aan naar 100Mbit/s. Je gaat dan 47,50 per maand betalen. Daarna pas je het abonnement dan weer aan naar 50Mbit/s en dan wordt jouw prijs 42,50. (Voor alleen internet) 

Het kan zijn dat je één maand 47,50 moet betalen, maar dan kun je de switch naar 42,50 een maand later uitvoeren.

Er zijn hier forumleden die het systeem van KPN heel goed kennen en zij passen dit soort (legale) trucs ieder jaar toe.     

 


Ik betaal nu 50 euro voor 50 Mbit. Op jullie site staat dat 50 Mbit 42,50 kost.

Ik denk dat u nog een ouder abonnement heeft. Klopt dat? U heeft nog geen Hussel abonnement? 

Als u nog geen Hussel abonnement heeft, dan gaat de reactie van @Noordzee niet op.

De € 42,50 is voor alleen internet. Daar zit niets bij. Geen tv dus. En geen telefonie.


@Nick83

Ik heb twee maanden terug hetzelfde gedaan. Ik had (al vele jaren) een ouder abonnement. Ben via Mijn KPN overgestapt naar KPN Hussel en ik betaal nu 42,50 voor mijn internet. (Dat was hoger ….) Die optie wordt gewoon getoond als je in Mijn KPN jouw abonnement wilt aanpassen. 

 

Niets illegaals dus, deze optie is voor alle klanten mogelijk.  

 


Bedankt voor de tip, stil blijven zitten is niet altijd verstandig. Ik zie nu dat ik voor €1,12 pm kan upgraden naar 200 Mbps.


Klopt @obelisk ,

Doordat de prijsindexatie van afgelopen 1 juli niet geldt voor nieuwe klanten en aanpassingen van een bestaande abonnement is een een upgrade/overstap voor heel veel klanten interessant. Je kunt daarna eventueel weer een downgrade doen. 

Persoonlijk vind ik dit een raar beleid, maar een moderator heeft desgevraagd geschreven dat dit het beleid van KPN is. 


@JacqVD moet denk ik eerst maar eens vertellen wat voor abonnement hij nu heeft. Kan zomaar zijn dat bij die 50 euro ook tv zit. In dat geval is het waarschijnlijk niet raadzaam om het abonnement aan te passen naar Hussel. 


Ja klopt @Nick83 , mogelijk een oud Telfort abonnement en dan kun je die maar het beste ongewijzigd laten als je genoeg hebt aan jouw huidige internetcapaciteit.   


@Nick83

Ik heb twee maanden terug hetzelfde gedaan. Ik had (al vele jaren) een ouder abonnement. Ben via Mijn KPN overgestapt naar KPN Hussel en ik betaal nu 42,50 voor mijn internet.

Dat kan zo zijn. Ga ik binnenkort ook doen. Maar daarbij is het niet nodig om eerst even 100 mbit te nemen.

De truc met de tijdelijke aanpassing naar 100 mbit is voor klanten die al Hussel 50 hebben en die nu meer dan € 42,50 betalen vanwege de inflatiecorrectie. Als die klanten 1 maandje naar 100 mbit gaan en daarna weer terug naar 50 mbit, dan betalen ze weer € 42,50.


Van harte welkom op ons forum @JacqVD! Het is altijd goed om scherp te zijn op jouw abonnement en kosten Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier die je graag op weg helpen 🙂 Ik zie dat je al een boel informatie en tips gekregen hebt om jouw abonnement aan te passen. Om jouw huidige abonnement te bekijken aan te passen kan je inloggen in MijnKPN. Ik hoop dat je er intussen al uit gekomen bent, laat het gerust weten als je vragen hebt.