Skip to main content

Ik heb een nieuwe laptop gekocht met een 80211.ax adapter zodat ik Wifi6 kan gebruiken. Ik heb een Box 12 met drie Experia versterkers die bedraad zijn aangesloten.

Helaas verbind mijn laptop nog steeds met Wifi 5 of vaak slechts met Wifi 2.4. Als ik op het modem inlog zie ik ook slechts 2.4 of 5. Beide staan ingesteld op 80211.ax.

Om te testen heb ik al versterkers losgekoppeld, maar ook dan krijg ik geen Wifi6.

Iemand enig idee hoe ik wel via Wifi6 kan verbinden?

Hallo @Orchidee159 , alleen de KPN Box12 ondersteunt wifi6 ax, de versterkers nog niet, maar een update komt er aan heb ik begrepen.

 


@JanD dankjewel dat zou e.e.a. verklaren. Ik lees echter wel topics over het gebruik van Wifi6 en ook KPN geeft aan dat de Box wel Wifi6 heeft. Is er duidelijkheid wanneer die update komt?


@Orchidee159 , de update van de KPN Box 12 is net begonnen, maar voordat iedereen die heeft ben je weken verder. Zie de opmerking van moderator @Maja_ in  dit topic.

De Experia WiFi en SuperWiFi type 1 versterkers zullen nooit wifi6 ax krijgen, de hardware ondersteunt het niet. Alleen Super Wifi’s type 2 zullen na de update van de Box 12 hun wifi6 gaan gebruiken.

Los van deze update zou jij via de Box 12 ook nu al wifi6 802.11ax moeten kunnen gebruiken.


@RBxx duidelijke uitleg, ik zal dus maar 'geduldig’ afwachten. Dankjewel voor het reageren.