Skip to main content

Vandaag nieuwe modem V12 geïnstalleerd: helaas geen internet, telefoon en tv. oude modem V10a teruggeplaatst: alles doet het weer. Wat nu? 

Heeft u de KPN Box van KPN ontvangen? En u bent oud Telfort klant?


Ja


KPN box 12 als vervanging van 10a


Ja

En het antwoord op de 2de vraag?


Ook ja


Ook ja

Dan werkt de KPN Box pas als uw v10a het niet meer doet. De KPN Box doet het namelijk alleen op een KPN verbinden. U bent oud Telfort klant, weleens waar opgegaan in KPN, maar aan uw verbinding is nog niets veranderd. Dat gaat wellicht nog wel een keer gebeuren, maar tot die tijd werkt die dus niet. Dus leg hem maar ergens boven op de kast ofzo.


Dat is lekker! Dan loop ik kans dat mijn verbinding via v10a plotseling stopt omdat ik geacht wordt dan over te schakelden op box 12. Fijn als ik midden in een video-conferentie zit!


Vaak gebeurt het updaten van modems in de nacht. Ik denk niet dat u dan in een meeting zit.


Gelukkig. Bedankt!


@FHJ . Wat was precies de aanleiding dat die box12 gestuurd is? Ik wil graag met je meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb het profiel aangevuld. De aanleiding was (vermoed ik) dat ik gebruik heb gemaakt van de actie van KPN om (tijdelijk) mijn internet snelheid te verhogen van 60 naar 100. Modem v10a heb ik pas dit voorjaar ontvangen.


Trouwens, gisteren drie pogingen gedaan om hierover te chatten met KPN. Iedere keer dat ik eindelijk met een echt persoon contact had, werd ik er weer uit gegooid. Waardeloze klantenservice op die manier :-(


Spijtig om te lezen dat chatten zo moeizaam gaat. 

Dank voor de informatie, @FHJ .  Zo te zien is de order morgen afgerond. De kans is dus groot dat morgen je huidige verbinding plotseling stopt (ik kan geen indicatie geven wanneer).

Daarna is het zaak om de box12 aan te sluiten.

Mochten er morgen problemen ontstaan, wil ik dat graag weten.

 


Zo te zien meet ik nu een box12. Klopt het dat je lijn succesvol is omgezet, @FHJ ?


Klopt. Vooral blij dat ik het modem kon wisselen zonder dat oude eerst door KPN was afgesloten zoals in de mail was aangekondigd. Hierdoor had ik geen problemen met mijn meetings.


Fijn dat het gelukt is. Je zit nu in ieder geval ook technisch op KPN techniek.