Skip to main content

Ik wil mijn nieuwe router ophalen samen met mijn (betaalde) wifi versterkers. Tot mijn verbazing krijg ik deze niet mee want ik moet eerst de oude inleveren. Dit is niet wenselijk omdat we een bedrijf aan huis hebben. Mocht de nieuwe router het bv niet doen dan hebben we niks. daar komt bij dat de versterkers zijn betaald en iki het dan heel bijzonder vindt dat ik ook deze niet mee krijg. Kan er aub een oplossing voor komen?

KPN is een circulair bedrijf, (bijna) alles wat terug komt wordt op een of andere manier hergebruikt of gerecycled. De enige manier om er zeker van te zijn dat apparatuur ook daadwerkelijk terug komt is het verplichten van het retour sturen bij het ophalen van nieuw apparatuur. 
 

Deze regel is er dus niet voor niks en er kan ook niet meer vanaf worden geweken. KPN heeft PostNL de instructie gegeven hoe dit moet en dat kan niet speciaal voor u wijzigen.


Bij een particulier abonnement werkt het nu 1maal zo. En daar is niets aan te doen. Het is slikken of stikken.

Als je een bedrijf hebt, dan kan je beter een zakelijk abonnement nemen. Ik vermoed dat je de router in zo'n situatie bij zakelijk wel mee krijgt. Maar ik weet het ook niet zeker.

 


Heel mooi dat KPN een circulair bedrijf is, moedig ik vooral aan. Het geeft wel aan dat KPN geen vertrouwen heeft in hun vaste klanten om hun routers op te sturen. Ik kan zo wel wat klantvriendelijker alternatieve bedenken om alsnog ervoor te zorgen dat klanten hun routers retourneren. 


Heel mooi dat KPN een circulair bedrijf is, moedig ik vooral aan. Het geeft wel aan dat KPN geen vertrouwen heeft in hun vaste klanten om hun routers op te sturen. Ik kan zo wel wat klantvriendelijker alternatieve bedenken om alsnog ervoor te zorgen dat klanten hun routers retourneren. 

Dit probleem is al heel vaak besproken.Deze regel is eigenlijk ook deels bedoeld dat mensen oude experia boxen niet verkopen.Al zullen veel dat niet doen gaat kpn van de slechte mensen uit.


Heel mooi dat KPN een circulair bedrijf is, moedig ik vooral aan. Het geeft wel aan dat KPN geen vertrouwen heeft in hun vaste klanten om hun routers op te sturen. 

Of u heeft geen vertrouwen in de apparatuur van KPN 😉


Heel mooi dat KPN een circulair bedrijf is, moedig ik vooral aan. Het geeft wel aan dat KPN geen vertrouwen heeft in hun vaste klanten om hun routers op te sturen. Ik kan zo wel wat klantvriendelijker alternatieve bedenken om alsnog ervoor te zorgen dat klanten hun routers retourneren. 

Dit probleem is al heel vaak besproken.Deze regel is eigenlijk ook deels bedoeld dat mensen oude experia boxen niet verkopen.Al zullen veel dat niet doen gaat kpn van de slechte mensen uit.

Niet echt. Je kan mensen later de oude Experiabox in laten leveren maar in de praktijk betekent dit dat een hele hoop apparatuur vervolgens ongebruikt ergens in de kast komt te liggen wat misschien nog wel goed is om ergens anders in te zetten. Dat is niet alleen zonde van de materialen maar het kost ook enorm veel geld.

 

Ik heb al verschillende ideeën voorbij zien komen hier op het forum waarvan het statiegeld-systeem mij het meeste is bijgebleven. Ik vraag me echter af in hoeverre dat haalbaar is, ook kostentechnisch gezien, een dergelijk systeem betekent namelijk ook dat er een compleet nieuw systeem opgezet moet worden waarin het statiegeld terugbetaald of verrekend wordt, deze zal dan ook nog eens gekoppeld moeten worden aan verschillende andere systemen.

 

Hoewel ik mij kan voorstellen dat het direct omruilen van een werkend apparaat misschien niet prettig is is dat wel de manier waarop het proces nu is ingericht. Geen idee of er plannen zijn om dat te veranderen, daar heeft KPN andere mensen voor 🤡


Hallo @NHendriks , toen ik 10 jaar geleden overstapte naar UPC, nu Ziggo, moest ik €40 borg betalen voor het modem, dat ik na mijn overstap naar TFT in 2018 weer terug kreeg na veel aandringen en bewijzen dat ik dat toentertijd betaald had.

 


Ik heb al verschillende ideeën voorbij zien komen hier op het forum waarvan het statiegeld-systeem mij het meeste is bijgebleven. Ik vraag me echter af in hoeverre dat haalbaar is, ook kostentechnisch gezien, een dergelijk systeem betekent namelijk ook dat er een compleet nieuw systeem opgezet moet worden waarin het statiegeld terugbetaald of verrekend wordt, deze zal dan ook nog eens gekoppeld moeten worden aan verschillende andere systemen.

Als KPN (idem Ziggo) nu eens gewoon weer waarde aan de modemrouters hechten en niet alles maar ‘gratis’ weggeven, kan het in geval van KPN gewoon op dezelfde manier als met de inlijving van XS4ALL is ontstaan. Ik heb 2x een FritzBox terug moeten sturen, in geval van naar mijn Duitse provider stond ook keurig de optie van niet terug sturen, dan 160 Euro op de rekening.

Statiegeld is in mijn ogen n.v.t. Bij een literfles cola hou je het goed (de liter cola) en gaat het alleen om de verpakking. Een modemrouter blijft als goed intact. Wat een EB/box12 moet kosten weet ik niet, maar geen modemrouter van provider levert mij nu 2,50 euro korting per maand op. Zelfde bedrag als je bij T-Mobile STB-loos TV abo neemt. Investering in glasvezel wordt als ik zo merk met 10 jaar gerekend, dus 300 euro voor in mijn geval de waarde van de FritzBox die ik anders zou krijgen. Is meer dan de 10 euro voor een EBv10a die ik op markplaats wel eens heb gezien. Maar een EBv10 is toch wel 110 euro als vervangingswaarde nieuw schat ik zo.


Bedankt voor alle reacties. Interessant om te zien hoe hier verschillend over wordt gedacht. In mijn ogen komt het er op neer dat KPN hier gewoon slechte service levert. Ik snap deze regel gewoon niet en KPN  legt hem ook niet ergens goed en onderbouwd uit. Als ik een nieuw koffiezetapparaat koop hoef ik de ouwe ook niet eerst terug te geven, die lever je dan in bij de milieustraat als de nieuwe netjes is aangsloten net zoals ik zou doen met al mijn andere oude apparatuur/router. 


Bedankt voor alle reacties. Interessant om te zien hoe hier verschillend over wordt gedacht. In mijn ogen komt het er op neer dat KPN hier gewoon slechte service levert. Ik snap deze regel gewoon niet en KPN  legt hem ook niet ergens goed en onderbouwd uit. Als ik een nieuw koffiezetapparaat koop hoef ik de ouwe ook niet eerst terug te geven, die lever je dan in bij de milieustraat als de nieuwe netjes is aangsloten net zoals ik zou doen met al mijn andere oude apparatuur/router. 

Dat koffiezetapparaat is uw eigendom. De router van KPN heeft u in bruikleen. 


Bedankt voor alle reacties. Interessant om te zien hoe hier verschillend over wordt gedacht. In mijn ogen komt het er op neer dat KPN hier gewoon slechte service levert. Ik snap deze regel gewoon niet en KPN  legt hem ook niet ergens goed en onderbouwd uit. Als ik een nieuw koffiezetapparaat koop hoef ik de ouwe ook niet eerst terug te geven, die lever je dan in bij de milieustraat als de nieuwe netjes is aangsloten net zoals ik zou doen met al mijn andere oude apparatuur/router. 

Dat koffiezetapparaat is uw eigendom. De router van KPN heeft u in bruikleen. 

Maar de bijgeleverde super wifi punten heb ik betaald en die krijg ik ook niet.


Dat koffiezetapparaat is uw eigendom. De router van KPN heeft u in bruikleen. 

Maar de bijgeleverde super wifi punten heb ik betaald en die krijg ik ook niet.

Zal wel komen omdat dat 1 doos of 1 post item is en ik denk dat een postbeambte gewoon rechtlijnig moet werken en niet de levering in delen overdragen. Maar als je met bedrijf aan huis wat meer controle of zekerheid wil, schaf dan een eigen router aan. Is misschien nu wel mooi moment. FritzBoxen b.v. zijn erg goed en comfortabel en heel eenvoudig bij KPN als provider aan te sluiten. Werkt waarschijnlijk helaas dan weer niet geïntegreerd samen met je WiFi versterkers van KPN, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.


Maar als je met bedrijf aan huis wat meer controle of zekerheid wil, schaf dan een eigen router aan. Is misschien nu wel mooi moment. FritzBoxen b.v. zijn erg goed en comfortabel en heel eenvoudig bij KPN als provider aan te sluiten.

En de box van KPN heb je dan mooi als backup voor als je eigen router plots eens een keer stuk is.

Werkt waarschijnlijk helaas dan weer niet geïntegreerd samen met je WiFi versterkers van KPN, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Jawel hoor. Ik heb 4 SuperWiFi's en 2 Experia WiFi's achter een eigen router (die niet eens WiFi heeft) en dat werkt prima. Ook de thuis app werkt gewoon.

Er is op dit moment wel 1 SuperWiFi kwijt, maar goed ... je kunt ook niet alles hebben hé 😜


Er is op dit moment wel 1 SuperWiFi kwijt, maar goed ...

Zoals mijn moeder zou zeggen: “Waar heb je hem het laatste gelaten?” 😂

 

Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe de installatie verloopt op een ander apparaat dan een Experiabox van KPN. Kan je daar misschien wat meer over vertellen? Vooral hoe het zit met SSID's en het koppelen.


Er is op dit moment wel 1 SuperWiFi kwijt, maar goed ...

Zoals mijn moeder zou zeggen: “Waar heb je hem het laatste gelaten?” 😂

 

Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe de installatie verloopt op een ander apparaat dan een Experiabox van KPN. Kan je daar misschien wat meer over vertellen? Vooral hoe het zit met SSID's en het koppelen.


de super wifis en experia wifis nemen de netwerk namen ssid van elkaar over

tenminste toen ik ze achter mijn netgear r9000 had

inmiddels allemaal vervangen door tp-link Omada