Skip to main content

Vandaag ontving ik een sms van KPN met de volgende tekst:

“Beste klant, vannacht verbeteren we tussen 00.00 en 6.00 uur de software van je modem. Tijdens deze update kun je maximaal 5 minuten niet internetten en tv-kijken. Daarna heeft je modem de nieuwste software, zodat je de best mogelijke wifi ervaart. Werkt er daarna toch iets niet zoals je gewend bent.”

 

Ik heb hier een Box 12 staan voorzien van de laatste software. Klopt het dat er een nieuwe update wordt uitgerold? Of is dit een vergissing en had dit bericht alleen naar klanten met een Box 10 gemoeten?

Goedemorgen, @Tandjes! Ik spring hier gelijk maar even op in. We zijn op dit moment bezig met de uitrol van nieuwe software op de V10A:

Dat is ook waar deze sms voor is. Maar als jij géén V10A hebt, dan gaat hier iets niet helemaal goed. Je weet zeker dat je een Box 12 hebt? Heb je deze wellicht recentelijk gekregen? We hebben namelijk de klanten al wel in een eerder stadium in groepen verdeeld. Als je na die verdeling een Box 12 hebt gekregen, dan is er natuurlijk aan de software niets veranderd, maar heb je nog wel de sms gekregen.

Als je altijd al een Box 12 had, dan hoor ik het graag. En dan wil ik je ook vragen om je forumprofiel in te vullen, dan kan ik laten nakijken of dit een eenmalige mix-up is geweest of dat er ergens een groepje klanten verkeerd geselecteerd staat :)


Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie en aanbod.

Ik heb nooit een Experia Box 10 gehad, dus er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te gaan. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Gr. Bas


Dank je, @Tandjes. Ik heb het laten nakijken en het is een gevalletje foutje, bedankt. Zoals ik al aangaf, de selectie van de klanten en de verdeling in groepen wordt in al wat eerder stadium gedaan. Ergens daarbij heeft het systeem jou per abuis in de V10A groep gegooid, waarschijnlijk een glitch. Hierdoor ben je op de sms-lijst terecht gekomen en heb je die dus gekregen. De update heeft dan natuurlijk niet plaatsgevonden, immers heb je een Box 12 en daar kan de V10A software niet op. 

Je gaat, later dit jaar, alsnog een update krijgen, want de Box 12 is aan de beurt nadat we met de V10A klaar zijn. Je krijgt dan opnieuw een dergelijke sms, en dan wél een update :)


@Erik_ Bedankt voor het uitzoeken en je reactie!