Skip to main content

Beste KPN medewerker,

 

Wij zijn begin deze maand verhuisd naar een oudere woning in het buitengebied met slecht een lasdop in de meterkast. Kunnen jullie ons helpen aan de juist aansluit middelen?

We hebben ons oude pakket reeds 7 jaar wat in onze oude woning al matig functioneerde en zouden liever een nieuw modem willen. 

Kan KPN ons helpen?

 

Jan

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 

Hoi @JanStM ,

welk modem heb je?Kan je ook een foto van de lasdop plaatsen?


Hoi @JanStM . Welkom op het forum.

Ik ben ook wel even benieuwd naar een foto. Kun je verder je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


@martijn197108 en @Erwin_ 

 

Wij hebben de experia box v9. In de bijlage de lasdop in de meterkast.

 

Suggesties zijn altijd welkom.

 


Er is dan een monteur nodig, @Erwin_ kan die bestellen voor je.

De monteur kan ook meteen het modem omwisselen,Vraag dan of hij een V10 kan plaatsen.Want dat modem is het beste naar de mening van vele.


@JanStM Ik probeer je te bellen. Ben jij tussen nu en 13:00 bereikbaar?


@Erwin_  ik zag dat je gebeld had, maar zat in bespreking. Ik ben het best te bereiken dagelijks tussen 12-15 ivm werk.


Hoi @JanStM . Leuk je even gesproken te hebben.

Ik heb voor vrijdag een monteur ingeboekt. Na het inplannen van de monteur kwamen we er achter dat er pairbonding mogelijk lijkt  op het adres.

Mijn advies is om de installatiemonteur eerst te laten aansluiten. Je verhuizing is op VDSL geleverd dus dat zal hij activeren. Als zijn werkzaamheden er op zitten en alles werkt kan ik voor jou een upgrade aanvragen voor pairbonding. 

Voor meer informatie over glasvezel adviseer ik: https://www.kpnnetwerk.nl/

 


TIP; geef aan bij de monteur dat je binnenkort overgaat naar pairbonding, zodat er bij huidige oplevering al rekening gehouden worden met de koppeling tussen invoerkabel en modem. 


@Erwin_  de monteur is geweest, die heeft de lasdop vervangen door een uptodate isra punt en we hebben een werkende inet verbinding. De wifi speedtest in de woonkamer op 2 m afstand is bij vlagen een fractie van de bekabelde snelheid gemeten bekabeld aan het modem en die van het abonnement (down 4 up 25) en soms gewoon de normale snelheid. Geen idee waarom maar dat was ook zo in onze oude woning.

 

De ISRA verbinding is geschikt voor pair bonding, maar nog niet aangesloten, daar komt een tweede monteur voor begrijp ik, die zou ik graag met je willen inplannen.

 


@JanStM Fijn dat de basis in ieder geval werkt.  Heb je die v9 nog in gebruik of heeft de monteur een ander modem geplaatst? 

Ik heb die pairbonding opdracht in het systeem gezet. Er wordt nu een dag en tijdstip gekozen en daar krijg jij bericht over. Mocht dat niet schikken laat het weten en dan kan ik her plannen. 


De monteur heeft de V9 laten hangen. In de bekabelde test was de snelheid prima. WiFi niet getest (zelf niet aan gedacht), maar dat zou nog met een mesh systeem goed te verbeteren zijn was de gedachte.

Ik hoor het wel wanneer de monteur weer komt. Dank voor de ondersteuning Erwin!!


De monteur heeft de V9 laten hangen. In de bekabelde test was de snelheid prima. WiFi niet getest (zelf niet aan gedacht), maar dat zou nog met een mesh systeem goed te verbeteren zijn was de gedachte.

Ik hoor het wel wanneer de monteur weer komt. Dank voor de ondersteuning Erwin!!

Nu de pairbonding migratie is ingeschoten zal er ook een nieuw modem opgestuurd worden. Dit betreft de Experiabox V10.

De wifiproblemen die je beschrijft zouden best eens kunnen komen door het gebruik van de 2.4Ghz-band welke enorm gevoelig is voor ruis omdat deze frequentieband vrij te gebruiken is voor alle apparatuur zonder enige licenties of vergunningen. De V10 ondersteund ook 5Ghz en deze band is een stuk rustiger.

Zodra de monteur voor pairbonding de migratie heeft uitgevoerd kan je ook het beste gelijk vragen om de wifi te controleren, deze zal dan ook een advies geven wat te doen om het te verbeteren en indien nodig en bij de monteur voorradig kan deze ook gelijk Superwifipunten installeren. Deze zijn zeer aantrekkelijk geprijsd, namelijk €29.50 per stuk en binnen die prijsklasse is het best een uitdaging om wat beters te vinden. Houdt er rekening mee dat de wifipunten de wifi van de V10 volledig overnemen en hierdoor eigenlijk altijd één punt meer dan je zou verwachten aan moet schaffen om de wifi vanuit het modem te vervangen.


@JanStM Heb jij al een datum+tijdstip  doorgekregen?


@Erwin_ Nog niet. Wel is de V10 up and running. Ik heb nu ook in en rond het huis betere wifi prestaties.


Mooi. De v10 is er dus al. 

Ik lees in de communicatie het volgende:

Maak een afspraak met onze monteur
Wij sturen u binnen enkele dagen een e-mail. Hierin staat een link waarmee u zelf een afspraak moet maken met onze monteur. Deze monteur komt uw verbinding aanpassen.

 

Die mail zal binnenkort wel komen. Als je eind van de week nog niks hebt ontvangen, laat het even weten.