Skip to main content
Antwoord

Nog geen bericht ontvangen voor monteur glasvezelkastje

• January 9, 2025
  • 10 reacties
  • 129 keer bekeken

Hi KPN,

Ik heb op 13 september 2024 een bestelling geplaatst voor glasvezel internet met aansluitdatum 27 december 2024. Er moet in mijn woning nog een glasvezelkastje gemonteerd worden en ik zou hiervan bericht moeten krijgen. Tot op heden heb ik helaas nog niks gehoord en heb ik zelf mijn aansluitdatum maar verzet omdat mijn oude internet abonnement anders wordt opgezegd. De doos met het modem heb ik inmiddels wel ontvangen, maar daar heb ik nu nog niets aan.

Kunnen jullie aangeven wanneer er een afspraak gepland gaat worden? 

Beste antwoord door Erik van KPN

Excuses voor de vertraging in antwoord, ​@Dave861. Zolang de datum die bij ons geregistreerd staat niet verstreken was, kan ik hierin ook niets betekenen. Maar, 31 januari is inmiddels voorbij. En ik zie hier dat wij nog steeds dat als verwachte datum hebben staan. Heb jij in de tussentijd iets gehoord vanuit de netwerkafdeling over de aanleg? Want anders kan ik op dit moment hier een melding aanmaken voor de back office zodat zij navraag kunnen gaan doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 9, 2025

Beste ​@Dave861 waarom zou je abo (bij KPN???) opgezegd worden???

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2025

Hoi ​@JanD  ik heb het over mijn oude internet abonnement. Ik zit nu bij ziggo

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 9, 2025

Beste ​@Dave861 als je van de overstapservice gebruik maakt, gaat Ziggo er pas uit als KPN actief is, dat loopt naadloos over zo hebben providers dat ooit eens onderling met elkaar afgesproken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2025

Hoi ​@JanD ik heb helaas een hele ander ervaring gehad 2 jaar geleden en 4 maanden een 4g router moeten regelen. Ik heb dit topic aangemaakt om te vragen wanneer de monteur komt, niet om het te hebben over overstap en opzeggingen. Toch bedankt voor het reageren 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dave861 

Voor het aansluiten en plaatsen van van het NT-kastje (glasvezelmodem) in jouw meterkast, dien je contact op te nemen met Netwerkbeheerder KPN.
Zei gaan over de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk van KPN, nu schrijf jouw vraag op de community van Provider KPN die daar niet over gaan.

Netwerkbeheerder KPN kan dan nagaan wanneer jouw NT-kastje in het meterkast wordt geplaatst, en waarom dat nog niet gebeurd is.

Het telefoonnummer van Netwerkbeheerder KPN is: 0880 06 37 44
(Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

Ook kun je een eventuele klacht indienen: Klachtenformulier Netwerkbeheerder KPN

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 13, 2025

Als jij bij ons een abonnement hebt aangevraagd, ​@Dave861, dan moet je ook bij ons zijn voor meer informatie over je aansluiting. Als dan blijkt dat er wat moet gebeuren met de netwerkafdeling van KPN, dan leggen wij dat contact. 

Als je nou geen abonnement bij ons had afgesloten, dan was het wel het geval dat we je zouden doorverwijzen om zelf contact op te nemen met de netwerkafdeling.

Jij hebt je gegevens ingevuld, dus ik heb een kijkje genomen. En wat ik zie is dat de aansluitdatum nu gepland staat voor 31 januari. Maar, dit is nog geen zekere datum. We hebben namelijk van de netwerkafdeling nog geen definitieve planning gekregen wanneer zij de aanleg bij jou gaan afronden. Zodra de netwerkafdeling die planning gemaakt heeft laten zij dit aan ons weten. Wij zullen dan jou berichten met de definitieve datum en een monteursafspraak. Mocht op dat moment de afspraakdatum niet uitkomen, dan kun je die vanuit het bericht dat je krijgt herplannen.

Als afsluiter toch nog even over de overstap: JanD heeft gelijk hierin. Als jij overstapservice hebt, dan sturen wij jouw oude provider bericht op het moment dat het signaal bij ons gaat lopen. En pas dan sluit je oude provider je af. Dit geldt ook als de aansluiting later plaatsvindt dan verwacht. Een eventuele datum die in een brief of een e-mailbevestiging staat is altijd een indicatie. Dus je komt niet zonder diensten te zitten.

Wel is het zo, als jij nu contact hebt gelegd met Ziggo en handmatig wijziging in de opzegging hebt laten aanbrengen, dan kan het zijn dat de overstapservice juist niet goed meer werkt. Dus als je inderdaad dingen hebt laten aanpassen, hou het dan juist wel zelf in de gaten of het goed gaat. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Hoi ​@Erik van KPN  bedankt voor je antwoord.

Je geeft aan dat er nog geen planning is afgegeven, maar wat kan ik hierin verwachten? Ik hoop dat je begrijpt dat als ik in september 2024 een bestelling plaats nadat ik van te voren een postcode check heb uitgevoerd en voor gewenste aansluitdatum 4 maanden later, ik erg benieuwd ben wanneer ik aangesloten ga worden. Het is voor mij moeilijk te begrijpen dat er na 5 maanden nog geen concrete planning hiervoor is.

Ik zie verder in je bericht ook geen concrete actie die uitgezet is, anders dan alleen dat jullie in afwachting zijn.

Ik ben bang dat jij en ik op deze manier nog erg lang aan het wachten zijn en ik vind dit niet bepaald een goede start als klant zijnde

ik hoor graag je reactie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 4, 2025

Excuses voor de vertraging in antwoord, ​@Dave861. Zolang de datum die bij ons geregistreerd staat niet verstreken was, kan ik hierin ook niets betekenen. Maar, 31 januari is inmiddels voorbij. En ik zie hier dat wij nog steeds dat als verwachte datum hebben staan. Heb jij in de tussentijd iets gehoord vanuit de netwerkafdeling over de aanleg? Want anders kan ik op dit moment hier een melding aanmaken voor de back office zodat zij navraag kunnen gaan doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 7, 2025

Hoi Erik

Ik heb nog niks vernomen van de netwerkafdeling

heel fijn dat je een melding gaat uitzetten, alvast bedankt daarvoor!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 10, 2025

Melding is aangemaakt, ​@Dave861. Deze wordt binnen 3 werkdagen opgepakt door onze back office levering. Zij gaan navraag doen, en nemen indien nodig ook contact met jou op. Hopelijk kan er nu snel een afspraak gemaakt worden.