Skip to main content

Er ligt al ruim een jaar glasvezel voor de deur van ons appartement, maar KPN vertikt het om de glasvezel in huis aan te leggen. Eerst zogenaamd doordat ze nog niet de vereiste toestemming hadden van de verhuurder, maar bij navraag bleek dat niet waar te zijn. Weer maar eens een medewerker aan de telefoon gehad, die beloofde dat, zodra er personeel beschikbaar was de aansluiting gerealiseerd zou worden, dat is nu al weer een maand of drie geleden. KPN belooft wel veel, maar doet weinig. 😡

Wat jammer dat er dan nog steeds geen schot in de zaak zit Peter. Mijn ervaring leert dat het aansluiten van een compleet appartement complex helaas soms heel wat voeten in de aarde heeft. KPN Netwerk is de tak van KPN die de uitrol van glas beheert. Ik zou je willen adviseren om contact te zoeken met KPN Netwerk


Er ligt al ruim een jaar glasvezel voor de deur van ons appartement, maar KPN vertikt het om de glasvezel in huis aan te leggen. Eerst zogenaamd doordat ze nog niet de vereiste toestemming hadden van de verhuurder, maar bij navraag bleek dat niet waar te zijn. Weer maar eens een medewerker aan de telefoon gehad, die beloofde dat, zodra er personeel beschikbaar was de aansluiting gerealiseerd zou worden, dat is nu al weer een maand of drie geleden. KPN belooft wel veel, maar doet weinig. 😡

Hier hetzelfde. Sterker nog: ik heb in oktober van KPN al het installatiepakket ontvangen, maar we zijn inmiddels 8 maanden verder en ze hebben nog geen idee wanneer het glasvezel het huis in wordt gelegd. Bellen met KPN heeft geen zin, want ze verwijzen telkens door naar Volker Wessel. Maar dat is natuurlijk niet de partij waarmee ik een overeenkomst heb gesloten. Dat is KPN. Het blijft vreemd dat ze blijkbaar wel een abonnement aanbieden en een installatiepakket toesturen als ze helemaal niet weten of de kabel wel het huis in gelegd kan worden. 


@Freakadelic Dan zou ik jou ook willen adviseren om even contact te zoeken met KPN Netwerk. Zij hebben inzicht in de planning en kunnen je daar over te woord staan.


@Freakadelic Dan zou ik jou ook willen adviseren om even contact te zoeken met KPN Netwerk. Zij hebben inzicht in de planning en kunnen je daar over te woord staan.

Dat KPN Netewrk überhaupt een planning heeft, daaraan begin ik inmiddels aardig te twijfelen.

Ik heb nu al 9 maanden het installatiepakket in huis, en zeker al 5x contact gehad met KPN Netwerk. In februari (dus na 4 maanden) kreeg ik te horen dat de kabel in Q2 van 2023 aangelegd zou worden. Inmiddels zitten we al bijna een maand in Q3, maar nog steeds geen kabel.

Wanneer ik contact opneem met KPN Netwerk krijg ik telkens hetzelfde verhaal te horen: het is nog niet duidelijk wanneer de kabel uw huis in wordt gelegd, maar binnen 2 weken neemt de aannemer contact op. Maar die aannemer laat vervolgens nooit wat van zich horen.

Ik vind het sowieso al vreemd dat ik zelf contact moet hebben met een aannemer, terwijl ik een abonnement heb afgesloten bij KPN. Ik zou dan ook graag willen dat KPN mij op de hoogte houdt van de vorderingen en dat KPN Netwerk het contact met haar onderaannemer zelf voor haar rekening neemt.

En misschien is het ook wel handig dat KPN mensen niet wijsmaakt dat glasvezel op hun adres beschikbaar is, als ze niet binnen afzienbare tijd de kabel het huis in kunnen komen trekken.

Echt een waardeloze service dit.


@Freakadelic Ik snap de frustratie en dit verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar ik heb als medewerker voor de consumententak van KPN geen direct zicht op. KPN Netwerk is ondanks de naam een aparte tak binnen het KPN concern en voor meer informatie dien je toch bij KPN te zijn vrees ik.Â