Skip to main content

Vandaag weer eens achter de (kpn) glasvezel aansluiting aan geweest van onze nieuwbouw woning. 

Volgens de tool op de website is de verbinding in de wijk kast groen en actief?! Er is dus licht.

De kabel in huis ligt nog netjes op rol onderin de meterkast.

Volgens medewerker KPN contact opgenomen met KPN netwerk maar deze sluiten geen nieuwbouw woningen aan?!

Nu maar weer afwachten wat er gaat gebeuren..

Hallo @DMJ19D, welkom

Wat vervelend dat jij geen duidelijkheid hebt over jou situatie. Heb je ook een abonnement bij KPN aangevraagd? Of heb je internet bij een andere provider aangevraagd en wordt de glasvezel kabel door KPN Netwerk geïnstalleerd? 

Ik kijk graag of ik wat duidelijkheid voor je kan verschaffen. 


Uiteraard is er een tijd geleden al een KPN glasvezel abonnement aangevraagd. Is er reeds contact geweest met KPN en KPN netwerk. Maar zoals aangegeven wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. 

Ik hoop vanaf 3 januari weer meer te horen van/zelf bellen met de aannemer (KPN NETWERK) die de aansluiting moet afmaken. Hierdoor zal het "Vinkje"  worden  gezet en kan de levering beginnen volgens een collega die ik heb gesproken.


Hallo @DMJ19D

Dat is duidelijk dan wacht ik ook 3 januari met jou af. Wanneer je nog vragen hebt kijk ik graag wat ik voor je kan doen. 


Inmiddels zitten we halverwege januari en er is weer contact geweest met KPN netwerk om de aansluiting af te werken in de meterkast, maar er komt geen actie. Geen idee of KPN forum hier in iets kan betekenen?


Hoi @DMJ19D

Fijn dat je aan de bel trekt. Ik ga kijken of wij voor jou contact op kunnen nemen met KPN NetwerkNL, ik kom zo snel mogelijk bij jou terug. 


Hallo @DMJ19D

Is er inmiddels al contact met jou opgenomen/ heb jij inmiddels al een update ontvangen? 


Nee, Er is tot op heden geen reactie gekomen van KPN NETWERK. 

Zoals eerder is aangegeven betreft het een aansluiting welke moet worden afgewerkt. Alles ligt in de grond en enkel de glasvezel zou moeten worden aangesloten/afgewerkt in de meterkast. We wonen er nu inmiddels een aantal weken en er is geen actie! 

Ik hoop dat jullie iets kunnen betekenen.


Ik zou met KPN netwerk bellen op : 0880 06 37 44 die gaan dan als je geluk hebt de aannemer voor je bellen om na te vragen. Ik wordt daarna nog steeds niet terug gebeld overigens.


Ik zou met KPN netwerk bellen op : 0880 06 37 44 die gaan dan als je geluk hebt de aannemer voor je bellen om na te vragen. Ik wordt daarna nog steeds niet terug gebeld overigens.

Uiteraard al een aantal keer telefonische contact met ze gehad. De vriendelijke dames overleggen met hun nieuwbouw team vermelden dat er contact op genomen zal worden maar tot op heden nog geen echte actie van die kant.


Hallo @DMJ19D

Ik heb inmiddels een update, als ik het goed begrijp zijn er een aantal leveringsproblemen bij KPNNetwerkNL. Het is natuurlijk erg vervelend dat ze jou niet goed op de hoogte houden maar wij moeten echt afwachten totdat zij de installatie van glasvezel voor jou hebben voltooid. Ze zijn jou in ieder geval niet vergeten en er wordt hard naar een oplossing gezocht.