Skip to main content
Beantwoord

Nog geen glasvezelkastje ontvangen

• January 20, 2026
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb vanmorgen een email ontvangen dat ik de glasvezel kan aansluiten. Echter heb ik nog niet het glasvezel kastje ontvangen. Dus ik was benieuwd wanneer ik die dan kan verwachten? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@200953. Welkom op de KPN Community! Vreemd dat je wel het bericht krijgt om aan te sluiten, maar dat de benodigde apparatuur nog mist. 

Kan het misschien gaan om een verhuizing? Dan kan het goed zijn dat het pakket nog naar je oude adres is verstuurd. Als het om een nieuwe aansluiting gaat en je hebt wel je Experia Box ontvangen, dan gaat er duidelijk iets mis. Ik raad je in ieder geval, net zoals Michel hierboven, om contact op te nemen met de helpdesk. Zij kunnen dan even kijken wat de snelste oplossing is; of je het glasvezelkastje gelijk toesturen of eventueel een monteur inplannen als dat mogelijk is. Ik kan mij zo voorstellen dat je wel baat hebt bij een snelle oplossing. 

Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. Laat maar weten of je daar geholpen bent of dat wij nog iets voor je kunnen betekenen! 

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@200953 

Je kunt het beste even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402, en daar aangeven dat je de FTU (glasvezelmodem) niet hebt ontvangen bij het installatiepakket, en je hierdoor dus niets kunt aansluiten en ingebruikname kunt nemen.
Dan sturen ze deze alsnog naar je toe!

Je zou ook kunnen kiezen voor de gratis installatie monteur van KPN, die heeft vaak de FTU’s (glasvezelmodems) in zijn busje liggen.
Zeg in dat geval tegen de medewerker dat je graag hulp wilt bij het installeren, en je graag gebruik wenst te maken van de gratis installatie monteur.

Zelf zou ik voor de laatste optie gaan (gratis installatie monteur), dan weet je ook zeker dat het goed gebeurd, en de monteur kan dan gelijk testen of jouw lijn goed geactiveerd is.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 22, 2026

Hoi ​@200953. Welkom op de KPN Community! Vreemd dat je wel het bericht krijgt om aan te sluiten, maar dat de benodigde apparatuur nog mist. 

Kan het misschien gaan om een verhuizing? Dan kan het goed zijn dat het pakket nog naar je oude adres is verstuurd. Als het om een nieuwe aansluiting gaat en je hebt wel je Experia Box ontvangen, dan gaat er duidelijk iets mis. Ik raad je in ieder geval, net zoals Michel hierboven, om contact op te nemen met de helpdesk. Zij kunnen dan even kijken wat de snelste oplossing is; of je het glasvezelkastje gelijk toesturen of eventueel een monteur inplannen als dat mogelijk is. Ik kan mij zo voorstellen dat je wel baat hebt bij een snelle oplossing. 

Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. Laat maar weten of je daar geholpen bent of dat wij nog iets voor je kunnen betekenen!