Skip to main content
Vraag

Nog niet gerealiseerde glasvezelaansluiting, hierdoor activatiedatum voor wijzingen via MijnKPN pas in mei

• March 26, 2026
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

In mijn KPN zit er een link blijkbaar naar glasvezel aansluiting wat ik niet heb.

Hieronder is een voorbeeld, stel ik verhoog de snelheid en kies voor 1 Gbit/s en voordat ik dat bevestig, wat ik niet ga doen, dan komt onderstaande in beeld:

Wanneer kan ik wat verwachten?

• Via pakketpost

Je ontvangt je glasvezel installatiepakket binnen enkele dagen.

Je ontvangt je nieuwe apparatuur via PostNL.
  • Activatie op 27 mei

Aanzetten KPN Internet 1 Gbit/s

Uitzetten KPN Internet 100 Mbit/s

Hoezo een glasvezel installatiepakket, ik heb geen glasvezel.

(Snap dat het systeem de 1 Gbit/s koppelt aan Glasvezel, en dus glasvezel installatiepakket)

Voer ik dat over een week in dan is die activatie datum ook een week verder. Dit gaat al maanden zo, heb het vermoeden vanaf Januari 2026.

Wil ik een tv box bestellen  of opzeggen komt diezelfde  activatiedatum in beeld. Ook weer maanden verder. Wat je niet wilt uiteraard. DIe verre activatiedatum komt waarschijnlijk omdat het systeem alleen naar glasvezel kijkt en dat heb ik (nog( niet. ik zit gewoon op koperverbinding.

Heb er ook al contact overgehad met helpdesk maar kom er niet verder mee.  Ben wel eens doorverbonden en dan, de ene keer met wat meer discussie dan de andere keer, kan me een bestelling er in zetten met de juiste datum. 

Ik zou het zeer waarderen als een moderator dit eens zou willen oppakken.  Ik check elke dag de berichten hier, de nieuwe, om te kijken of iemand anders ditzelfde probleem heeft, maar ben het nog niet tegengekomen.

Ik zou graag zien dat die koppeling met glasvezel uit  mijn kpn verdwijnt, zodat ik gewoon normaal kan wijzigen zonder een activatiedatum die maanden verder ligt, wat niet de bedoeling is. Maar hoe dit te bereiken weet ik niet. Er is hier ooit een glasvezelaansluitpunt aanleg poging gedaan vorig jaar Maart. Toen kwam er een monteur die kwam er achter dat ik twee hoog woonde en kon niets met een kabel want dan had die twee andere buren nodig, die onder mij wonen. Die kabel moet door hun woningen waarschijnlijk. Dat is allemaal genoteerd, een tweede poging is nooit gedaan. En er zit weinig beweging in.

Ik zou graag een actueel beeld zien in MIJN KPN dus een situatie gerelateerd aan een koper aansluiting en niet aan een glasvezel aansluiting die er niet is. 

Ik zie graag een oplossing, dit loopt al vanafJanuari. 

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 26, 2026

Beste ​@Rob ert dat lijkt op een migratie van koper naar glas.

Wat zegt KPN via onderstaande link met postcodecheck?

https://www.kpn.com/internet/glasvezel

• Auteur
  • Topper
  • March 26, 2026

Beste ​@Rob ert dat lijkt op een migratie van koper naar glas.

Wat zegt KPN via onderstaande link met postcodecheck?

https://www.kpn.com/internet/glasvezel

Postcodecheck geeft aan:

Die zit bij stap 4, we sluiten je woning aan.

Goed nieuws! Op jouw adres is KPN Glasvezel beschikbaar.

We hebben glasvezel in jouw buurt aangelegd. Bestel nu KPN Glasvezel, dan sluiten we jouw woning ook aan. Zo kan iedereen in huis urenlang streamen, gamen en videobellen. Met z'n allen tegelijk.

Bestel KPN Glasvezel

Ben ooit een abonnement aangegaan, ik denk aug 2024, met glasvezelverzoek.