Skip to main content

Hallo KPN,

In januari was ik bij een vriendin thuis toen voor haar een monteur langs kwam om KPN aan te sluiten. Zij was namelijk overgestapt, omdat wij nu glasvezel aansluiting hebben in onsĀ appartementen complex. De monteur was heel vriendelijk en het installeren was echt zo gepiept. Ik heb tijdens het installeren nog het een en ander gevraagd aan de monteur over het KPN netwerk en eigenlijk werd ik daar wel enthousiast van. Ook om te zien hoe soepel het ging bij die vriendin en de snelheid van het internet.

Ik had al snel besloten dat ik ook over wilde stappen. Dus ik heb op 25 januari alles op de website ingevuld en een bestelling geplaatst om ook over te stappen naar het KPN netwerk.Ā 

Tegen de tijd dat de datum dichterbij kwam voor mijn aansluiting (oorspronkelijk 1 maart) kreeg ik een mailtje dat het verzet was naar 11 maart. Dat vond ik opzich geen probleem. Kan gebeuren natuurlijk en zo heel veel langer zou het dan ook niet duren.

Ik ben begin maart verhuisd binnen hetzelfde complex, maar naar een andere verdieping met een ander huisnummer. Toen ik dat wilde doorgeven aan KPN zeiden ze dat het niet mogelijk is om het adres aan te passen. Dat vond ik heel jammer, want ik had verder nog geen pakket binnen gehad en het enige wat aangepast zou moeten worden was het huisnummer. Dus ik vroeg of ze dan het huisnummer kunnen veranderen, maar de enige manier was dat ik deze bestelling van 25 januari moest annuleren en een nieuwe bestelling moest plaatsen op het nieuwe adres. Dus dat wilde ik toch maar doen,Ā maar dan zou ik niet hetzelfde welkomscadeau meer krijgen. Daar baalde ik enorm van, want ik was juist zo hyped om het welkomscadeau van toen. Ik heb nog geprobeerd aan te vragen of ik alsnog dat welkomscadeau kon krijgen. Dat was misschien nog mogelijk had een medewerker van KPN mij verteld. Uiteindelijk was dat ook niet helemaal te regelen en heb ik dat idee maar los gelaten en toch maar opnieuw een bestelling geplaatst.Ā 

Dat heb ik telefonisch gedaan op 5 maart met een medewerker van KPN. Ik heb daarbij gezegd dat op dit adres er nog geen glasvezel kastje hangt van KPN. Dat was wel het geval op mijn oude adres, maar de vorige bewoner van mijn huidige adres was niet thuis toen het hier werd aangesloten bij iedereen.Ā 

Maar de KPN medewerker stelde mij gerust en vertelde dat er dan van te voren een monteur langs zou komen om dat te installeren zodat ik verder alles aan kon sluiten op de datum dat ik officieel aangesloten zou worden (6 april). Ik was blij dat te horen en keek er al naar uit.

Op 31 maart heb ik via de bezorgdienst het KPN pakket ontvangen (router, tv kastje etc). Ik had echter nog niks gehoord van een monteur om een afspraak te maken voor de aansluiting. Ik begon mij eigenlijk een beetje zorgen te maken. Ik heb toen gebeld naar KPN, maar die vertelde mij dat ik naar KPN netwerk moest bellen. Dus dat deed ik. Daar zeiden ze dat ze er achteraan gingen. Toen hoorde ik weer niks. Dus ik nog een keer proberen te bellen. Toen gaven ze mij een e-mail adres van de onderaannemer die de glasvezel regelt, omdat KPN netwerk zelf niet alles kon inzien (temptech). Dat vond ik nogal vreemd. Dat ik zelf die mensen moest gaan mailen, maar dat heb ik toch maar gedaan. Daar kreeg ik de volgende dag een mail van terug met daarin dat zij een uitzendbureau zijn en geen glasvezel aansluiten. Dus ik maar weer bellen met KPN netwerk. Toen kreeg ik een hele vriendelijke jongen aan de telefoon die mij zei er gelijk naar te gaan kijken en mij dezelfde dag nog terug zou bellen. Toen heb ik 2 dagen niks meer gehoord en heb ik nogmaals gebeld.. Ik heb sinds 31 maart 13x moeten bellen. Waarbij ook meerdere keren gewoon opgehangen werd.Ā 

Ik baal hier zo ontzettend van. Hoe makkelijk en soepel het bij die vriendin van mij ging zo moeizaam en frustrerend is het bij mij. Ik word de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik ben eigenlijk nog niet eens aangesloten en de problemen stapelen zich al op.Ā 

Ik klaag echt niet snel en ik ben zeker de moeilijkste niet. Ik geloof ook nog steeds dat het goed komt en ik probeer het allemaal positief te bekijken, maar ik vind het zo lastig allemaal. Alles lijkt wel langs elkaar heen te gaan en ik moet zelf overal achteraan om vervolgens niks meer te horen en weer iemand te moeten bellen.

Ik zou 6 april aangesloten worden. Eigenlijk 1 maart dacht ik, maar het loopt allemaal in de soep helaas. Nu is het inmiddels 12 april. Gisteren ben ik maar gewoon naar de KPN winkel gegaan, omdat ik er gewoon niks meer van snap en zo langzaam gefrustreerd raak om telkens 10e of 13e wachtend te zijn en 20 minuten te wachten op een gesprek van 2 minuten. Ik heb ook maar unlimited belminuten genomen omdat ik zoveel moet bellen.

Ik vind het zo spijtig dat het allemaal zo loopt. Ik zou bijna bij Ziggo willen blijven, omdat ik hier zo veel stress door krijg. Ik vind het echt zorgelijk dat KPN zelf soms niet weet bij wie ze moeten zijn voor dit soort problemen. Dat lijkt mij voor jullie medewerkers ook niet fijn.

Vandaag kreeg ik een mailtje dat de aansluiting is verzet naar 10 mei. Toen ik dat zag zakte de moed echt weer in mijn schoenen.. Ik zou het heel erg fijn vinden als jullie op een manier mij toch tegemoed kunnen komen, omdat ik eigenlijk al zo lang moet wachten en er steeds meer problemen bij komen. Eerst het adres niet kunnen aanpassen, geen welkomscadeau wat ik had gekozen, geen afspraak van de monteur, steeds van kastje naar de muur.. Gewoon geen duidelijkheid.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik had het liefst alle details bespaard, maar ik moet dit kwijt omdat ik zelf zoveel stress hierdoor ervaar. Ik zit zo te twijfelen of mijn keuze om over te stappen wel juist was. Ik hoop nog steeds dat we dit samen kunnen oplossen.Ā Ik hoop gewoon dat jullie mij tegemoed kunnen komen met iets.

Ā 

Alvast bedankt voor het lezen. Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zou graag gewoon wat duidelijkheid krijgen. En snel kunnen genieten van dat snelle internet :)

Groetjes Lukas

Hou @Lukas N.Ā Wat een verhaal joh. Zo jammer dat het zo loopt.Ā  Een moderater gaat hier zeker op reageren.Ā  Of die iets kan doen is nog de vraag omdat de aanleg inderdaad door kpnnetwerk wordt gedaan.Ā  Misschien dat ze een beetje kunnen sturen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.Ā  Heb je nu helemaal geen diensten?


@Joep1965Ā 

Goeiemorgen Joep,

Ik maak gebruik van de overstapservice dus ik zit niet zonder gelukkig, maar ik had toch wel gehoopt dat ik al overgestapt was tegen deze tijd šŸ˜ž

Ik hoop dat het niet al te lang meer gaat duren. Duimen maar.

Groetjes Lukas

Ā 


Hi @Lukas N.! Vervelend dat het begin zo stroef loopt. Verder hoef je absoluut geen sorry te zeggen voor het lange verhaal. Liever iets meer informatie dan een beetje te weinig.Ā šŸ˜‰

Begrijp ik uit het eerste bericht goed dat je eerst een bestelling gedaan hebt voor adres A. Maar daarna bent verhuist en de bestelling hebt willen aanpassen?Ā 

Verder is het mooi dat je door de overstapservice gewoon diensten hebt. Ik kan om die reden ook geen noodpakket sturen. Maar dat is gelukkig dus om de reden dat je niet zonder diensten zit.Ā 

De levering staat nu nog gepland op 10 mei. Ik zie dagelijkse updates in de bestelling. Er is dus niks vastgelopen op dit moment. Als we ergens in het proces de mogelijkheid zien sneller te leveren dan doen we dat. Alleen wil ik eerlijk zijn in dat die kans enorm klein is. Hou voorlopig dus 10 mei aan.Ā 

Als laatste vraag je in het startbericht om een tegemoetkoming. Ik vroeg me af wat je daarmee bedoelt.


@Bram_Ā 

Ja dat klopt. Ik heb toen besteld voor adres A en kreeg in die maand erna te horen dat ik binnen het gebouw moest verhuizen. Toen ik het adres wilde aanpassen kon dat dus niet helaas waardoor ik die bestelling heb moeten annuleren en opnieuw heb moeten doen voor het nieuwe juiste adres.

De levering staat dus gepland op 10 mei. Betekent dat dan dat er op 10 mei iemand komt om die glasvezel verder aan te sluiten. Alle kabels zitten bij mijn onderbuurman vermoed ik. Die moet dan natuurlijk ook bericht krijgen dat diegene thuis moet zijn lijkt me. Of is er dan vĆ³Ć³r 10 mei iemand geweest voor die glasvezel. Dat is mij nou niet duidelijk.

Ik kan zelf geen updates zien van de bestelling 😞 Zowel in de app niet als op de website via mijn laptop. Op mijn laptop krijg ik dit te zien:

Ā 

Dit heb ik al vanaf het begin gehad, maar dacht toen dat het dus tijdelijk was, maar ik kan het nog steeds niet bekijken. Ook staat de bestelling van het oude adres nog in mijn overzicht.

Ik hoor graag van u. Alvast een fijne middag gewenst. Het is heerlijk weer :)


@Bram_Ā 

Ik bedoel met een tegemoetkoming of jullie bijvoorbeeld het welkoms cadeau kunnen geven wat nu gegeven wordt bij een abonnement. Ik heb toen voor het welkoms cadeau gekozen om de eerste 6 maanden 35 euro te betalen. Dat is nu de eerste 12 maanden. Omdat ik eigenlijk dus pas volgende maand aangesloten ben wat denk ik de tijd ook is als ik nu een nieuwe bestelling zou plaatsen. Dan zou ik dus 12 maanden krijgen ipv 6. Dus mijn vraag is of jullie dat voor mij ook kunnen aanpassen. Dat ik de eerste 12 maanden 35 euro betaal in plaats van de eerste 6 maanden. Om mij daarmee toch een beetje tegemoet te komen voor het langer moeten wachten en probleempjes die zijn ontstaan.Ā 

Ik hoop dat jullie mij daarin kunnen helpen. Fijne middag :)


Ik haak nog even aan @Lukas N.Ā Zeg je nou dat er nog helemaal geen glasvezel in huis is?Ā 


@Joep1965Ā 

In de rest van het gebouw heeft zowat iedereen die glasvezel al dus dat kastje waar KPN op staat alleen bij mij hangt dat nog niet. Dit heb ik dus aangegeven bij mijn bestellen en daar zou dus iemand voor langs komen werd mij verteld.

Al die kabels zitten denk ik in de meterkast bij mijn onderbuurman. Ik woon nu op de 3e etage tevens de bovenste etage en de vorige bewoner was tot 3x toe niet thuis toen die glasvezel werd gelegd en aangesloten.

Hiervoor woonde in in hetzelfde gebouw maar dan begane grond en ik was wel thuis en toen hebben ze alles aangesloten en dat kastje opgehangen en de kabels via mijn meterkast naar boven naar de 1e verdieping getrokken. Maar nu woon ik dus in hetzelfde gebouw, maar op een ander adres en andere etage en daar is dat kastje nog niet.

Als die vorige bewoner gewoon thuis was toen het werd aangesloten had ik al deze stress niet :(

Hopelijk snap je wat ik bedoel šŸ™ˆ Ik leg het misschien een beetje moeilijk uit, maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven


@Joep1965Ā @Bram_Ā 

Ik heb de bewoner op mijn oude adres even gevraagd een foto te maken hoe het er nu uit ziet daar.

En ik heb een foto gemaakt hoe het er bij mij nu uit ziet. Dan kun je zien wat er dus mist en snappen jullie het misschien wat beter:

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Admin: foto's in spoiler gezet voor overzichtelijkheid.


Je begrijpt vast wel dat eerst het kastje op de onderste foto geplaatst moet worden. Dit moet kpnnetwerk doen, de beheerder van het glasvezelnetwerk. Zolang dat kastje er niet is kan kpn de provider niets doen. Daarom wordt de aansluitdatum iedere keer verplaatst. Kpn de provider wacht op akkoord van kpnnetwerk.Ā  Ik hoop dat @Bram_Ā of collega hier snel op duikt.


@Joep1965Ā 

Ja dat snap ik 🙂 Ik heb ook al veel gebeld met kpn netwerk, maar ik krijg van niemand eigenlijk echt duidelijkheid. Ik wil niet vervelend overkomen oid, want ik snap dat het voor kpn en kpn netwerk ook allemaal even zoeken is.

Ik ben in ieder geval blij dat jullie mee denken :)


Dit is gewoon een hele nare situatie.Ā  Kpnnetwerk moet eerst in aktie komen en dat is lastig want die zijn volop bezig om in het hele land glasvezel te leggen. Overigens ben je niet vervelend hooršŸ˜‰.


@Lukas N.Ā de bestelling loopt nog. Ik zieĀ ook dat het contact intern goed loopt. Op dit moment is het dus niet meer nodig contact op te nemen met KPNnetwerk. Zoals het nu staat is alles, inclusief het aansluiten van glasvezel, afgerond op 10 mei.Ā 

Ā 


Hi @Lukas N.Ā Ik zie dat je gevraagd hebt de bestelling te annuleren. Ik heb een duidelijke notitie voor je achtergelaten in het systeem waarbij een korte samenvatting staat. Ik wil je aanraden hierop te wijzen als je opnieuw contact opneemt via 0800-0402.Ā