Skip to main content

Beste,

 

Ik ben van de week Automatisch over gegaan van Telfort naar KPN. Omdat ik wat problemen had met mijn TV ontvanger ben ik ook eens ingelogd in mij Experiabox V10.

Hier viel mij op dat Naast een verkeerde tijd ik ook nog steeds software versie V1.01.01T01.9  heb. Vervolgens alle topics gelezen, de tijd aan kunnen passen. Maar de software blijf oud.

Om de boel een update te geven heb ik oa alles terug gezet naar de fabrieks instellingen. En mijn ISRA punt gereset.

Maar niets lijkt te werken.

Wat kan ik nog meer doen, wie heeft de oplossing?

Administratief ben je over van Telfort naar KPN maar technisch is jouw aansluiting nog een "Telfort" aansluiting. Vandaar dat jij nog de Telfort variant van de firmware hebt.

De technische overzetting zal, naar ik begrepen hen, in de komende maanden gefaseerd plaatsvinden.


Bedankt voor je reactie.

Ik dacht dat het voor de software niet uit zou maken of het Nou telfort of KPN zou zijn.

Maar als ik het dus goed begrijp is dit dus wel de meest actuele software versie van Telfort?

Dan wachten we gewoon af tot KPN een update uitvoert.


Welkom op het KPN forum @Internet 033, wjb heeft het al uitgelegd zo te zien. Daar kan ik weinig aan toevoegen. Bij Telfort werd VLAN 34 gebruikt voor internet, bij KPN is dat VLAN 6. Doordat de migratie nu alleen administratief was wordt er voor jouw aansluiting nog steeds gebruik gemaakt van VLAN 34. Na de technische aanpassing zal je ook VLAN 6 gebruiken, vanwege dat verschil heb je nu nog de Telfort firmware op jouw Experia Box staan :slight_smile:


Bedankt voor de toelichting.

Dan hoop ik dat de update snel komt. Sinds de overgang werkt alles toch een stuk minder.

En dan vooral mijn TV decoder. Alles gaat zo traag.

 


Bij de migratie is daar niets aan gewijzigd, technisch is er echt nog niets veranderd. Het kan zijn dat je rond hetzelfde moment bent overgezet naar de nieuwe menu's, we waren bij Telfort ook bezig met het uitrollen daarvan, het kan bij jou net samengevallen zijn. In dat topic wordt de snelheid ook benoemd, dit is bekend bij de ontwikkelaars van de software en zij werken er aan.


Het valt inderdaad net allemaal samen. Mijn decoder starte ook steeds opnieuw op en mijn sitcom WiFi Homeplug werkt niet meer.

De decoder heeft KPN vervangen en die is nu heel langzaam in de menu’s. Mijn sitecom kan ik niet meer op mijn experiabox gebruiken. Ik heb nu dus boven geen internet meer.

Ik kijk het even een maandje aan.

Bedankt voor de reactie.

 

 

 


Het herstarten van de ontvanger zien we meer inderdaad sinds de update, daar hebben we ook een apart topic voor: Spontaan herstartende tv-ontvangers. Daarbij worden meerdere ontvangers gemonitord om vast te leggen wat er precies gebeurt als de ontvanger herstart.

Dat de sitecom niet meer werkt is wel gek, daar is geen aanleiding voor. Heb je die al eens volledig opnieuw geïnstalleerd en opnieuw aangesloten op de Experia Box, om te kijken of die op die manier weer actief wordt?


Ik ga de Topic in de gaten houden.

Wat betreft de sitecom denk ik dat ik over ga stappen op een deco M9 mesh netwerk.

Bedankt voor het mee denken.

 


Dat had ik ook; blijkt dat de standaard LAN ip range op 192.168.2.xxx in plaats van 192.168.2.xxx. Na alle IoT apparatuur opnieuw te hebben geconfigureerd werkt dat wel weer.

 

n.b. Gisteren nieuwe TV ontvanger ontvangen, maar loste het probleem van herstarten niet op. Tot vanmiddag er plotseling wat gegevens anders stonden en na het nog een keer geprobeerd te hebben, lukte het wel.
De software op modem is nog steeds niet up-to-date, dat lukt ook niet; morgen komt er een KPN monteur om de boel te fixen. (instellingen worden bij opnieuw opstarten zonder te resetten steeds weer naar fabrieksinstellingen terug gezet); hopelijk is dat morgen over :)