Skip to main content

Beste,

 

Gisteren in de ochtend is er verderop in de straat een glasvezelkabel geraakt bij graafwerkzaamheden. Nu heb ik contact gehad met de KPN klantenservice aangezien we geen internet & tv meer hebben. De beste oplossing vanuit de klantenservice is om per huishouden een monteur in te plannen (er zitten momenteel minimaal 21 huizen zonder verbinding). De eerst volgende mogelijkheid voor het inplannen van de monteur is maandag. Vervolgens zal hij/zij komen constateren dat de kabel inderdaad geraakt is en pas hierna kan de reparateur van de kabel worden ingeschakeld. Kortom, wij zitten tot ergens volgende week zonder verbinding.

 

Nu wil het feit dat we dit enkele maanden geleden ook hebben gehad met dit hele stuk van de wijk. Ook hier duurde het ongeveer 1 week voor het werd hersteld.

 

Nu begrijp ik dat er weinig mensen iets aan kunnen doen maar uiterste vervelend begint het nu wel te worden. Ik wil daarom zo snel mogelijk twee noodmodems ontvangen (1 voor elke verdieping). Kunnen jullie dit voor mij in werking zetten?

 

Alvast bedankt!

Hallo @Woutertl , even bellen met 0800 0402 en zeggen dat je geen internet hebt. Eventueel wordt er 1 noodpakket per adres in bruikleen gegeven

Succes.

 


Goedemorgen Jan,

 

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas is dat niet mogelijk volgens de klantenservice van KPN. Er is namelijk al een ticket op deze adressen aangemaakt vanwege de storing. Deze moet eerst worden beoordeeld door een back office voordat ze een nieuw ticket voor een noodpakket kunnen aanmaken. 
 

Kortom, kastje → muur verhaal.

 

Ik begin steeds meer mensen op dit forum te begrijpen en wil KPN dan ook adviseren om het woord klantenSERVICE te herzien in een benaming die meer lijkt op deze gang van afschepen.


Maar wat had u dan gewild? Als er een grote stroomstoring is krijgt u ook geen aggregaat van de netwerkbeheerder. En natuurlijk is het allemaal heel vervelend maar van een ramp is nou ook weer geen sprake.


Joep, wie heeft het over een ramp? Ik vind het alleen belachelijk dat er geen SLA is met de reparateur om in het weekend een glasvezelkabel te repareren. Zeker als een groot stuk van de wijk zonder internet & tv zit. Als het één huishouden betreft zou het nog begrijpelijker zijn. En wat is het nut van een noodpakket als het niet voor dit soort dingen wordt ingezet? Het is maar een simpel routertje met een SIM kaartje. Ik vraag niet om de 1 Gb/s snelheid die ik op contract heb. Maar evengoed bedankt voor de reactie Joep!


Welkom bij ons op het forum @Woutertl. Er was in jouw woonplaats inderdaad een storing gaande. Als ik nu probeer contact te krijgen met het modem lukt dat, heb je nu weer een werkende verbinding? 

Er zijn afspraken met aannemers voor reparaties, maar niet elke reparatie is hetzelfde. Soms zijn kabels op een manier of bepaalde plek beschadigd waar men niet makkelijk bij kan. Als een beschadiging onder een gesloten bouwterrein zit of onder het spoor wordt een reparatie al een stuk lastiger. Een routertje met simkaartje doen we vaak niet voor zo'n storing, dat moet opgestuurd worden en dan is er een kans dat het aankomt als het probleem al verholpen is. Wat we vaker doen in zo'n situatie is een weekbundel activeren op een KPN mobiel abonnement, zodat er sneller extra data beschikbaar is.