Skip to main content

Vanwege vertraging bij de installatie van glasvezel, (Hoeft toch geen 3 maanden te duren) hebben we een noodpakket dongle gekregen.

Volgens de handleiding hoef je die alleen in het modem te steken en heb je internet. Maar dat werkt dus niet.…

Blijft alleen maar knipperen en kan geen verbinding maken. Na enkele keren het modem resetten en dongle eruit en erin doen nog steeds geen verbinding.

Nu heb ik de dongle in mijn laptop gestopt en internet proberen te krijgen. Hoera de laptop heeft nu internet. Maar de 5 telefoons, 3 computers en 2 tv's kan ik nog niks mee.

Netflix geprpbeerd, maar die wil geen verbinding maken. Omdat de internet snelheid te traag is. 3mbps haal ik met de dongle. Dit is toch geen vervanging van de vaste aansluiting?

Als ik de vorm bekijk vd dongle is het ook een 2g/3g dongle. Leuk voor binnenhalen van mails, maar daar blijft het dan wel bij. Maar dat deden we toch al op de 4g vd telefoons. Kan er geen haast gemaakt worden met de installatie van het internet, of tijdelijk gewoon internet via koper? Dan kunnen we tenminste online.

 

Hoi @Llaagwater, ik wil eerst even inhaken op de aanleg van het glasvezelnetwerk. Hier staan wij als provider helemaal los van. Voor vragen over de aanleg van het netwerk zelf moet ik je doorverwijzen naar KPNnetwerk zelf. Zij kunnen je alles vertellen over de aanleg van het glasvezelnetwerk.

Om terug te komen op jouw vraag over de Dongel ….. We zijn gewend dat er aan apparaten van ons verschillende namen wordt gegeven door klanten, daarom even voor de zekerheid: een dongel is (was) een klein USB achtig apparaatje wat je in de USB poort van een laptop kon steken om zo internet te krijgen op de laptop. Dit soort apparaten leveren wij al jaren niet meer uit en hebben wij als noodpakket eigenlijk nooit uitgeleverd.

Ik wil graag eens met je meekijken, zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb? Geef je nog een reactie hier zodra je dat klaar hebt zodat ik op onderzoek kan gaan? :mag:


Ik begrijp dat kpnnetwerk een ander bedrijf is. Zij kunnen echter wel installatiedata in jullie systeem aanpassen waarna jullie mailen dat er een aanpassing is op de verhuisdatum. en de naam is niet zo handig gekozen om aan te geven dat het een ander bedrijf is. 

Ik heb even fotos gemaakt van wat we gekregen hebben. Het ziet eruit als een dongel en jullie noemen het dongel, volgens mij is het dan een dongel. :joy:

Volgens de tekst moet deze in het modem gestopt worden en hebben we zo internet, omdat het modem dan het 3g signaal als inyernetinput krijgt en dat als wifi en bekabeld door het huis kan sturen. 

Op jullie site hebben jullie afbeeldingen van verschillende gebruikte dongels en mifi's, aan de hand daarvan kwam ik erop dat dit de 3g versie is. De bijgevoegde quick startguide v Huawei geeft ook aan dat dit een 2g/3g variant is zie ik nu. In de quick start guide staat ook dat deze in een laptop moet, terwijl de kpn folder aangeeft dat hij direct in het modem moet.

 

ik waardeer het enorm dat jullie door vertraagde aanleg van glasvezel mij een oplossing bieden en ik verwacht ook niet dat we hiermee hetzelfde kunnen als met glasvezel, maar 3g voor tv in een huishouden is wat te weinig voor ons.

Ik heb overigens ook mijn profiel geupdate.

 

dank voor de hulp in deze.

 


Oke, waarom je deze hebt gekregen is mij een compleet raadsel. Ik kom even prive bij je voor verdere informatie over het juiste noodpakket. (waar ik deze laat afleveren)


Super dat het toch opgelost wordt. Dank voor de ondersteuning op dit forum!