Skip to main content

Ik heb een Direct Online Pakket en ben door de 100GB heen. Gisteren heb ik telefonische automatisch een opwaardering aangevraagd en er werd mij verteld dat ik binnen een uur een sms zou krijgen. Op mijn eigen telefoon als op de simkaart van de 4g-router heb ik geen sms ontvangen en het internet is nog steeds afgesloten. Kan iemand dit oplossen? Adres, naam en simkaarttelefoonnummer staat in mijn profiel.

Even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


@JanD “Gisteren heb ik telefonische automatisch een opwaardering aangevraagd”.

Zojuist opnieuw gebeld en iemand aan de lijn gekregen en deze persoon geeft aan dat het 24 uur kan duren. Terwijl het automatische antwoordsysteem eerder aangaf dat het binnen een uur geregeld zou moeten zijn.


Hoi @Michiel1234, welkom op het forum! Als je via het telefoonsysteem een opwaardering aanvraagt, dan zou dit per direct geactiveerd moeten worden. Dit kan soms iets uitlopen tot een uur of twee, maar daarna moet het er toch wel zijn. Als dat niet zo is, dan is er wellicht iets misgegaan. In dat geval heb je al gedaan wat de beste stap is: opnieuw bellen. 

Bij een handmatige aanvraag van opwaardering door een medewerker kan het tot 24 uur duren voor dit er is. Op dit moment kan ik je dan ook alleen maar vragen af te wachten.   


@Erik_ Dank voor je reactie. Is het mogelijk om te controleren of het nummer dat staat bij persoonlijke opmerkingen in mijn profiel gelijk is aan het nummer dat KPN denkt dat ik heb? Wellicht zit hier een verschil in.


Dat ziet er allemaal in orde uit, @Michiel1234. De aanvraag voor ophoging loopt, zie ik. Dus dan is het toch afwachten tot dit verwerkt is. 


@Erik_ Helaas nog geen effect! De 1 uur via het telefoonbandje belofte en de 24 uur via de telefoniste is niet waargemaakt. Er is opnieuw een aanvraag ingediend en kan weer 24 uur wachten. Dit terwijl de telefoniste weet dat er eerder aanvragen zijn ingediend. Waren deze tijdsplannen niet aangeven, dan had ik andere oplossingen bedacht maar nu zit ik met werk in de knoop. Nee, ik heb helaas


In de vorige telefonische gesprekken werd er gevraagd of ik al een kpn simkaart had, want daar konden ze ook data op starten. Die had ik niet, maar die heb ik vanmorgen gekocht. Prepaid 10 euro en vervolgens weer bellen naar 0800 0402. Deze mevrouw vertelde dat ze geen data kan geven aan prepaid simkaarten, dus dat hielp ook niet.

 

In eerste instantie lukte het haar niet om de mifi router simkaart te opwaarderen (ze had een sms verwacht op de mifi router, maar die kwam maar niet aan) en uiteindelijk was het wel gelukt. 30 min aan de lijn, maar dat resulteerde dus wel in effect. Deze mevrouw was een doorzetter en bizar dat andere medewerkers het op de bal spelen “24 uur” wachten.  Blijkbaar dus geen technische limitatie.


In de vorige telefonische gesprekken werd er gevraagd of ik al een kpn simkaart had, want daar konden ze ook data op starten. Die had ik niet, maar die heb ik vanmorgen gekocht. Prepaid 10 euro en vervolgens weer bellen naar 0800 0402. Deze mevrouw vertelde dat ze geen data kan geven aan prepaid simkaarten, dus dat hielp ook niet.

 

In eerste instantie lukte het haar niet om de mifi router simkaart te opwaarderen (ze had een sms verwacht op de mifi router, maar die kwam maar niet aan) en uiteindelijk was het wel gelukt. 30 min aan de lijn, maar dat resulteerde dus wel in effect. Deze mevrouw was een doorzetter en bizar dat andere medewerkers het op de bal spelen “24 uur” wachten.  Blijkbaar dus geen technische limitatie.

 

Oei, we kunnen inderdaad data geven, maar dat werkt alleen als je een KPN abonnement hebt, en niet op Prepaid. Excuses dat dit niet duidelijker is uitgelegd, @Michiel1234. Ik stel dan ook voor dat ik die aanschafkosten van de Prepaidkaart vergoed. Dan krijg je dit terug op je eerste of tweede factuur van het nieuwe abonnement.

Goed te horen dat het uiteindelijk wel gelukt is om het noodpakket op te waarderen. Normaal wordt dit gedaan (als het automatisch via het belsysteem niet lukt) door de back office. Zij doen dit dan handmatig. Vandaar de 24 uur die we hier dan voor geven. Dat is de periode waarin de back office dan het opwaardeerverzoek oppakt. Maar gelukkig is het de collega die je sprak gelukt om zelf ook de opwaardering te doen.


@Erik_ Dat zou netjes zijn. Dank voor de toelichting.


Ik zie dat je abonnement afgelopen week actief is geworden, @Michiel1234. Betekent dat de afgesproken vergoeding voor de prepaidkaart nu ook is ingevoerd. Dit zal op je komende factuur in mindering worden gebracht :)