Skip to main content

Vraagje:

ik krijg deze week een nieuwe experia 12, echter heb ik nog steeds het oude Genesis NT kastje nog.

nou las ik in de instructie mail dat als jouw kastje niet bij de afbeeldingen zat het kastje niet geschikt is en vervangen dient te worden.

klopt dit?

wel als je een verbinding krijgt die hoger dan 100mbits is.Dat kunnen die oude Eof kastjes niet aan.Maar ik weet niet 100% zeker of dit klopt.

Misschien kan  @wjb aangeven of het klopt wat ik zeg?


het oude Genesis NT kastje

 

Wat bedoel je daarmee? Draait je huidige modem daar nu op, of is hij nog nog gebruikt? (Dummy)

Zoiets?

 


wel als je een verbinding krijgt die hoger dan 100mbits is.Dat kunnen die oude Eof kastjes niet aan.Maar ik weet niet 100% zeker of dit klopt.

Misschien kan  @wjb aangeven of het klopt wat ik zeg?

 

Eof nt's worden vervangen als je een snelheid boven de 100mb aanvraagd inderdaad. 

In de wijkkast (pop) word je dan ook omgezet naar een kaart die hogere snelheden aankan.


Dit is mijn NT kastje


En de router is nog een V8


dit is wel een oude inderdaad.Maar als de v8 er op werkt moet de box 12 het ook gewoon doen.


Dit is mijn NT kastje

 

Oe.. die herken ik niet. Word niet gebruikt in mijn regio. Lijkt wel hetzelfde idee als die ik liet zien, en dus gelimiteerd tot 100mb. Maar dat weet ik niet zeker.

Neemt niet weg dat als je je v8 van deze nt afhaald, en de Box12 erop zet, dat gewoon zou moeten werken.

 


 

Oe.. die herken ik niet / is niet in mijn regio. Lijkt wel hetzelfde idee als die ik liet zien, en dus gelimiteerd tot 100mb. Maar dat weet ik niet zeker.

Neemt niet weg dat als je je v8 van deze nt afhaald, en de Box12 erop zet, dat gewoon zou moeten werken.

 

volgens mij is dit de allereerste NT die destijds met de TG787 gebruikt werd medio 2007/2008(maar ook ik doe dit uit mijn hoofd en heb geen bron)


bedenk wel dat een swap naar een box 12 soms meer kwaad doet dan goed….Als ik u was zou ik lekker de V8 houden.


Hi @Ron02, welkom op het forum. 

Eof nt's worden vervangen als je een snelheid boven de 100mb aanvraagd inderdaad. 

In de wijkkast (pop) word je dan ook omgezet naar een kaart die hogere snelheden aankan.

Dit klopt. Zolang dit probleemloos werkt is er nog geen reden voor vervanging, en anders krijg je uiteraard vanzelf bericht van ons. 

Niets aan de hand dus. :relaxed: