Skip to main content

Internet via KPN is tot nu toe alleen nog maar ellende geweest. Ik heb het snelste glasvezel abonnement, alles is bedraad aangesloten (via KPN met KPN apparatuur). De afgelopen maand heb ik 2 keer een monteur over de vloer gehad en tijdens mijn vakantie het is het zoveelste euvel ontstaan:  het lampje van glasvezell op het NT kastje is uit. Ik zoek hier op het forum en zie dat enige oplossing een monteur is. Ik heb vanmorgen voor 9 uur gebeld om een afspraak te maken. Er is mij beloofd dat ik vandaag wordt teruggebeld en het gebeurt gewoon niet. Ik heb minstens 6 verschillende medewerkers aan de lijn gehad die allemaal een ander verhaal ophingen en er is niemand die mij verder helpt. De laatste KPN medewerker begon opeens over een wachttijd van 3 dagen (?!?) en dat het wellicht ook op afstand nog kan worden opgelost.  Alles wat ik op dit forum lees is dat hiervoor een monteur moet komen. 
HELP! 

Dag @iKlein het is wel duidelijk dat het allemaal niet lekker loopt. Je kunt hier een afspraak maken met een monteur. 


Hi @iKlein. Goed dat je contact met ons hebt opgenomen. Ik via de gegevens in je profiel zie dat het ticket open staat. Dit betekent dat er contact met je wordt opgenomen door de ticketservice om een monteursafspraak met je te maken. Dit kan een werkdag duren. Ik ben bang dat ik dit proces niet voor je kan versnellen. 

Wel heb ik ondertussen een gratis extra databundel op je mobiele toestellen gezet. Je kan dus de wifi uitzetten en deze bundel gebruiken. 


Is het handiger om zelf een afspraak te maken via de link of te wachten tot kpn contact opneemt? Er is mij door verschillende medewerkers aan de telefoon gezegd dat ik teruggebeld zou worden zodat er snel een monteur kan komen. Ik was bang dat ik via de l ik later aan de beurt zou komen. Eerste mogelijkheid zou sowieso pas morgen zijn en ik ben er vanmorgen om 9:00 nog vanuit gegaan dat er vandaag nog iemand zou komen. 


@iKlein als je een afspraak maakt via de website start je hetzelfde proces dat ook telefonisch begonnen is. Dit heeft dus geen meerwaarde ten opzichte van wat er nu al loopt. 

Ik snap heel goed dat je zo snel mogelijk weer diensten wil. En onze monteur komt daarvoor zorgen. Maar in dit geval moet ik je vragen het belletje van onze monteur af te wachten. 🙁


Vanmiddag hebben we een monteur op bezoek gehad die een breuk in de glasvezelkabel constateerde. Maandag worden we gebeld door netbeheer om een afspraak te maken voor herstel.    De monteur heeft een noodpakket voor ons aangevraagd. Wat houdt dat noodpakket in? Wij gebruiken internet/tv/bellen/mobiel. Ikzelf en mijn oudste kinderen hebben een mobiel  abonnement van KPN maar mijn man en jongste dochter niet. Kunnen zij dan via het noodpakket internet gebruiken als wij niet thuis zijn?  


Bram en Joep hartelijk dank nog voor jullie snelle reacties. Echt heel fijn dat er via het forum zo vlot wordt gereageerd en hulp wordt geboden. 


@iKlein het Direct Online Pakket bestaat uit een mifi-router en een Digitenne ontvanger.

In de Mifi-router zit een simkaart met een internetbundel van 100GB. Dat vormt een wifi netwerk dat gebruikt kan worden. Dit betekent dus inderdaad dat er internet gebruikt kan worden zonder dat je met je eigen databundel aanwezig bent. 

De Digitenne ontvanger kan je gebruiken om tv mee te kijken. Instructies voor gebruik worden meegeleverd.