Skip to main content

Vreemd, aanleg glasvezel in huis klaar nu ook het complete installatiepakket binnen bekijk ik het NT kastje blijkt dat deze helemaal niet past over dat aansluitpunt in de meterkast, dat groene blokje waarvan je de zwarte dop verwijderd moet worden blijft tegen het plastic behuizing drukken omdat het gat voor het groene blokje te veel naar links zit dus komt niet overeen met het aansluitpunt, zijn er soms verschillende modellen aansluitpunten ?


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Greyhound kan je een foto plaatsen van de situatie?


@Greyhound Hier vind je een overzicht van gebruikte FTU's (de grondplaat) en bijpassende NT-kastjes. Welke FTU en welke NT heb je nu gekregen?


Hallo Ward,

Bedankt voor je reactie, ik heb zelf het zwarte NT kastje in mijn installatiepakket gekregen er zit een witte FTU kastje in de meterkast met het blauwe klepje aan de onderzijde.


Hallo Ward,

Bedankt voor je reactie, ik heb zelf het zwarte NT kastje in mijn installatiepakket gekregen er zit een witte FTU kastje in de meterkast met het blauwe klepje aan de onderzijde.

Dat klinkt toch echt als een kloppende combinatie...


Ik denk dat het blauwe klepje open moet staan zodat het groene blokje van de NT contact kan maken bij het overschuiven van het geheel.


Ik denk dat het blauwe klepje open moet staan zodat het groene blokje van de NT contact kan maken bij het overschuiven van het geheel.

Nee het blauwe klepje druk je vanzelf open.  Ik zoek even naar de pdf met de handleiding. Moment…

Gevonden..

Het zwarte dopje vind je aan de achterzijde van de NT (het zwarte kastje) en zit er ter bescherming van de glasvezel connector. Die moet er eerst af voordat je de NT over het witte kastje schuift. Dat schuiven moet dus van onderaf.


Het zwarte dopje op het groene uitsteeksel vooral niet vergeten. Dit moet er af. 


We gaan het proberen dinsdag word als het goed is glasvezel actief dus nog ff 2 dgn in de wacht.