Skip to main content

Ben inmiddels weken bezig om glasvezel aansluiting te krijgen. Wordt steeds van kastje naar de muur gestuurd. Dan moet ik KPN bellen, die zeggen weer....Nee, je moet bij KPN Netwerk zijn. Vervolgens word ik ook daar weer door verwezen naar een onderaannemer VolkelWessel, en deze verwijzen mij weer door naar KPN. En zo blijf ik steeds bellen tussen deze bedrijven. Eindelijk is er een monteur geweest om de glasvezel aansluiting te maken. Maar nog niet compleet, nu heb ik alleen een FTU unit aan de muur en de NT unit ontbreekt nog. De monteur had hier geen opdracht voor. En nu begint het verhaal weer opnieuw, KPN bellen....nee je moet bij KPN Netwerk zijn.

 

Maar mijn KPN glasvezel abonnement zou 22 april in gegaan zijn. Heb inmiddels al twee weken de KPN box12 modem thuis liggen.

Maar nog steeds geen glasvezel aansluiting 😭

De FTU is aanwezig, dan is men hier aan zet, heb je alle relevante gegevens in je forumprofiel ingevuld zodat een moderator gelijk voor je aan de slag kan @Jeroen B. , Er moet voor jou een instalatie monteur worden aangestuurd.


Heb alle gegevens ingevuld in mijn forumprofiel, maar heb inmiddels wel weinig vertrouwen of dit zsm goed komt.


De grote vraag is natuurlijk of de andere kant al opgeleverd is. Tussen het aanbrengen van de aansluiting in huis en de oplevering kan maanden tussen zitten.


Oooh...dat zijn helemaal leuke berichten om te lezen. Ik mag hopen dat dit geen maanden gaat duren.

 


Wat zegt kpnnetwerk.nl als je daar je postcode en huisnummer invult? Daar kan je zien of de verbinding is opgeleverd. 


Ik heb KPN Netwerk gebeld....Nee, aan onze kant is alles geregeld en doorgeven, wij monteren de FTU en dan houdt het voor ons op. Aan onze kant is alles klaar, dan moet u KPN even bellen, die pakken het nu op. KPN gebeld....Nee wij wachten nog op een gereed melding van KPN Netwerk,  maar die is nog niet ontvangen, dat kan nog dagen duren.

Schiet echt voor geen meter op!

 


Dit staat op de site van KPN Netwerk, als ik mijn adres ingeef.

 


Ok dat klinkt niet slecht.  Alle opgeleverde adressen worden dan nu in het systeem van kpn gezet. Er moeten dan poorten toegewezen worden aan de bijbehorende adressen etc etc. Wacht op een moderater die je wellicht een handje kan helpen. De wachttijd is een dag of twee. 


Ben benieuwd,  dit is namelijk qua wachttijd dag 3.


Hallo @Jeroen B. je kunt met KPN bellen of chatten en eenvoudig een verzoek om migratie van koper naar glas vragen, er wordt dan een monteur ingepland.

 


Vandaag KPN gebeld voor een migratie verzoek van koper naar glasvezel. Nee meneer dat kan zo maar niet, dat wordt dat een tweede opdracht terwijl de eerste opdracht nog niet klaar is. We moeten de eerste opdracht eerst afhandelen. Maar ik zie in het systeem, wachten nog op terugkoppeling van KPN Netwerk....tja en dat kan dagen duren. Hoeveel dagen vraag ik, want er zijn al aantal dagen voorbij gegaan. Moeilijk te zeggen....kan echt even duren, was het antwoord. 

Weer het kastje naar de muur- scenario.

 

 


Wanneer is de glasvezelkabel bij u binnen gebracht?


Dat is ook een verhaal.

Glasvezelkabel is de eerste keer vorige jaar in Augustus naar binnen gebracht in mijn huis, dag later stonden de monteurs weer voor de deur. Tja meneer er is iets verkeerd gegegaan met de bekabeling van de glasvezel we trekken de kabel weer het huis uit naar buiten toe. Vervolgens geen monteur meer gezien, en ook geen glasvezel kabel, wel een gaatje in de muur. 

Nu zijn ze afgelopen maandag geweest om de glasvezelkabel weer naar binnen te leggen en op de FTU aan te sluiten.

 


Nu zijn ze afgelopen maandag geweest om de glasvezelkabel weer naar binnen te leggen en op de FTU aan te sluiten.

Ga er dan maar vanuit dat het nog een paar maanden gaat duren.

Tussen het aanbrengen van de aansluiting in huis en de oplevering kan maanden tussen zitten.

Gewoon geduld hebben. Komt vanzelf goed.


@Jeroen B. Welkom op het forum. 

Wat irritant dat er zoveel onduidelijkheid is over het plaatsen van de NT. 

Ik zie dat er ondertussen contact is geweest en dat er een navraagverzoek bij de aannemer is gedaan. 

Mijn collega's zullen je in deze situatie op de hoogte houden. 

Ik zal de situatie zelf ook in de gaten houden, mocht ik eerder informatie hebben zal ik het laten weten! 


Oké...bedankt voor de info! 


Na weer een aantal telefoontjes gepleegd te hebben, is het nu eindelijk gelukt! A.s. vrijdag komt een KPN monteur om de NT module te installeren, zodat de modem kan worden aangesloten.  Hopelijk gaat het allemaal goed, en heb ik vrijdag glasvezel internet 😀.