Skip to main content

Beste,

 

Enkele maanden geleden is in onze wijk een glasvezelkabel gelegd, uiteindelijk heeft kpnnetwerk ons gebeld om de glasvezel kabel binnenshuis te monteren, na het monteren werd mij vertelt dat ik alleen nog een abonnement hoefde te nemen om gebruik te kunnen maken van het glasvezel internet.

Nu heb ik 1.5 week geleden een nieuw internet + tv abbo afgesloten bij jullie en ik heb het pakket met modem en tv decoder in huis, in de mail stond er vanaf 1 februari kan je al je spullen aansluiten.

Het modem is niet aan te sluiten omdat er nog geen NTU is geplaatst, er is alleen een glasvezelaansluitpunt in mijn meterkast gemaakt door de kpnnetwerk medewerker. ( https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/79fbe8f6-6ee0-42a2-ad69-6589e24dbd08.jpg )

Heb nu 3x gebeld met KPN zelf om een monteur te bestellen om een ntu te plaatsen, met de vermelding dat alleen de ntu geplaatst hoeft te worden de modem etc sluit ik zelf aan.

Word vervolgens doorgestuurd naar kpnnetwerk omdat er nog geen afmelding is dus kunnen ze geen monteur bestellen, ook word er verteld dat kpnnetwerk de ntu had moeten plaatsen bij de vorige afspraak, kpnnetwerk 50 min in de wacht gestaan en vervolgens ben ik door een medewerker door verbonden met een partner die de aansluiting verzorgd, hier nogmaals 20 minuten in de wacht gestaan en vervolgens werd de hoorn erop gegooit…

Erg spijtig allemaal, heb nog twee keer gebeld en uiteindelijk via het keuze menu mijn nummer achtergelaten als terugbel verzoek, helaas tot op de dag van vandaag nog steeds niet terug gebeld…

Bij wie moet ik nu zijn? ik lees op het forum dat kpnnetwerk en kpn monteur allebei de ntu kunnen plaatsen, zou graag een oplossing zien voor dit probleem heb niet voor niks mijn oude abbo opgezegd bij ziggo, Aangezien die binnenkort word afgesloten hoop ik op een snelle reactie.

Alvast bedankt!

Hallo @brexxus , welkom bij provider KPN en het bijbehorende forum.

via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien of de lijn door KPNNetwerk, verantwoordelijk voor de infrastructuur,  is opgeleverd. Men schrijft dan dat je bij een provider naar keuze een abo af kunt sluiten.

Is het inderdaad opgeleverd, dan moet KPN, de provider de rest in orde maken.

Is het nog niet opgeleverd, dan wordt je aansluiting zolang op koper gezet totdat de glasvezellijn actief is.

Je kunt je modem dan aansluiten op de bestaande koperverbinding volgens de meegeleverde installatie-instructies.

Succes.

 

 

 


Hi @JanD , Dankjewel! 

 

Heb inderdaad eerst via het kpnnetwerk website gekeken of de opgeleverd was en de website geeft aan dat ik alleen nog een abonnement hoef aan te schaffen want het glasvezelnetwerk is beschikbaar.

Heb vandaag contact gehad met de partner van kpnnetwerk( van gelder telecom ) en die geeft ook aan dat KPN diegene is die het in orde moet maken wat betreft de NTU, Heb ook gezegd dat kpn aangeeft dat de lijn afgemeld moet worden zodat zij een monteur in kunnen boeken, volgens van gelder telecom is dat niet het geval en moeten ze bij een nieuw abonnement gewoon de ntu aansluiten want hun verzorgen alleen het glasvezelaansluitpunt,

Hoe nu verder? 3 partijen wijzen elkaar aan als diegene die het moet oplossen, lijkt mij dat er gewoon een monteur moet komen om het glasvezelpunt verder af te monteren.

Ik begrijp wat je bedoelt alleen is overgaan op koper geen optie, ik heb immers de glasvezel verbinding besteld en moet hier ook gewoon voor betalen neem ik aan, of word dit tarief dan gewijzigd naar een lager abonnement? 

Hoop dat een van de moderators zo vriendelijk wilt zijn om mij verder te helpen, via het forum heb ik verschillende posts gelezen waarin de moderator wel een afspraak voor elkaar krijg terwijl diegene aan de telefoon het niet kon/wil regelen.


Hallo @brexxus er is geen prijsverschil tussen een koperaansluiting en glasvezelaansluiting.

Met van Gelder Telecom heb je als klant niets te maken, dat is een onderaannemer die voor KPNNetwerk werkt. KPN, de provider is nu aan zet om jouw verbinding actief te maken.

Dus je kunt gratis bellen met 0800 0402 of in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers IBAN vermelden, dan komt een moderator er op terug.

Succes.

 

 


Hallo @JanD  , dank voor je reactie.

Heb vandaag nogmaals gebeld met de kpn klantenservice en die verwijst mij wederom naar kpnnetwerk, ik begin er nu een beetje flauw van te worden.

Heb de medewerker exact uitgelegd zoals hier alleen blijft deze bij zijn standpunt dat kpn geen monteur kan sturen..

Ik heb mijn gegevens in mijn profiel aangevuld, nu maar wachten op een moderator. 


Goedemiddag @brexxus!

Wat balen dat er nu geen duidelijkheid is over de aansluitdatum van je abonnement: want daar komt het eigenlijk op neer! Per wanneer is Ziggo opgezegd?
Ik heb een melding met de informatie uit jouw topic aangemaakt voor een achterliggende afdeling: zij zullen jou een update geven, doorgaans is dat binnen 3 werkdagen. Slag om de arm dat het langer kan duren, ik hou ook een oogje in het zeil!


Goedemiddag @Shyrin_ ,

 

Bedankt voor je reactie en de vraag die je uit hebt staan.

Ja de vraag luid inderdaad wanneer kpn de ntu komt leveren/aansluiten

Ziggo word per 15 februari definitief afgesloten.

Kreeg overiges gister een nieuwe mail met de tekst dat mijn aansluitdatum veranderd is van 1 februari naar 4 februari , en dat de apparaten wederom aangesloten kunnen worden, wellicht dat zijn nu wel afmelding hebben gehad van kpnnetwerk dat het glasvezel netwerk gereed is? 

Ik wacht het af shyrin, heb nu gewoon nog ziggo dus het is nog geen ramp op het moment, in iedergeval nogmaals bedankt voor.je tijd en moeite


Geen dank, hoor! 

Ik zie dat er voor morgen een afspraak met een monteur ingepland staat: laat je weten hoe of wat? Ben benieuwd!


De monteur is net inderdaad langs geweest, na 10 minuten was de beste man alweer vertrokken.

Heeft nog wel een nieuw model super wifi punt achtergelaten voor een zeer schappelijke prijs 😉.
Monteur heeft alles netjes afgemonteerd waarna ik zelf het modem kon aansluiten op de ntu. ( Dat wou die ook voor mij doen, maar heb aangegeven dat ik dit liever zelf wou regelen )

Blij dat het gelukt is en het was het wachten zeker waard, volgens de speedtest haal ik 1009mbit, wat bij ziggo maar 380mbit was ( op een abonnement van 600mbit ), en via de wifi6 modem haal ik op wifi 690mbit ( ziggo maar 180mbit, mijn 5g verbinding van kpn is nog sneller haha )

Bedankt voor de hulp @Shyrin_ 


Kort maar krachtig bezoek, dus! Haha! Ik ben blij met jouw terugkoppeling en heel fijn dat alles voor de opzegdatum van Ziggo alsnog geregeld is! 

Veel plezier van je abonnement en mocht je nog eens vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! :blush::information_desk_person_tone4: