Skip to main content

Ik heb nu al 2 dagen op rij dat mijn internet verbinding uitvalt.

Ter verduidelijking: het gaat dus NIET over WIFI.

Het internet lampje op de expedia box knippert.

 

Gevolg is dat ik dus nu niet kan werken.
Een skype call met mijn klant is onderbroken!!

 

Ik zou graag willen weten waardoor dit komt, en wat KPN gaat doen om dit in de toekomst te voorkomen.

 

Graag een reactie.

 

Hoi @Ikbenhetecht . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat je lijn aldoor wegvalt. Zit jij op glasvezel of op koper? Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kijk ik met je mee. 


Ik heb mijn profiel aangepast.

 

 


Ik zie inderdaad dat er 31-1 en 1-1 onderbrekingen zijn geweest. Ik kan niet verklaren waar deze vandaan komen.

Heb jij alleen de box12 in gebruik of heb je er ook wifi versterkers op aangesloten? 


Ik gebruik ook WiFi versterkers.

ik heb gelukkig nu geen hickups meer gehad.

 

 


Hou het even in de gaten. Als het toch wéér gebeurt wil ik dat graag weten. 


Goedemorgen.

 

toen ik vanochtend wakker werd, had ik weer geen verbinding.

Na een reset (power of, power on), was de verbinding er weer.

 

echter rond 9:15 was de verbinding ALWEER weg, ik was een presentatie aan het geven voor enkele tientallen mensen, en dit kon uiteindelijk dus niet afgerond worden.

 

ik wil nu wel heel graag weten wat KPN aan deze problemen gaat doen!

 

ikhoor heel graag van u

 

m.vr.gr. Otto Dijkstra


Hoi @Ikbenhetecht . Ik ben ergens achter gekomen door een meting.

De firmware die momenteel op jouw box12 staat is verouderd. Dit kan zorgen voor de problemen die jij nu hebt.

Mijn advies is: Reset de box12:

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Als alles voorspoedig verloopt pakken jouw versterkers dan automatisch de nieuwe instellingen over. Zo niet, zul je die ook nog even moeten resetten.

Voor mijn beeldvorming: Zijn dat die zwarte vierkante versterkers? Of heb jij van die ronde superwifi's?