Skip to main content

Een maand geleden zijn wij gebeld door KPN om te kijken of wij wilden overstappen naar het “KPN Klein Zakelijk Husselpakket”.

Aangezien wij hier nog een oude analoge telefoonaansluiting, een aparte coaxaansluiting voor TV en apart ADSL abonnement hebben leek mij het handig nu de overstap te maken naar dit alles in één pakket: Sneller internet, TV, superwifi en telefoon via één KPN-aansluiting.

Een ruime week geleden ontving ik het pakket voor de superwifi en televisie, maar geen modem. Toch maar even gebeld en bleek dat de modem niet was verstuurd. Aangezien 9 mei alles overgezet zou zijn is er met spoed een modem opgestuurd.

Afgelopen weekend alles omgezet, oude kabels eruit, ethernet er in en telefooncentrale losgekoppeld van de oude aansluiting en aangesloten op de nieuwe modem.

9 Mei zou de grote dag zijn van omzetting. Aan het einde van de dag nog geen telefoon, geen TV en nog steeds de oude (langzame) internetsnelheid. Gebeld: O ja u heeft een oude ADSL aansluiting, er moet een aderpaar worden omgezet ik zal woensdag een monteur sturen.

Monteur is geweest en heeft inderdaad dezelfde problemen geconstateerd, maar het omzetten kan hij niet, dat moet ergens bij een centrale gebeuren.

Vandaag, donderdag, maar eens gebeld naar de klantenservice. Er moet iets worden aangepast en dat duurt MAAR 4 weken. Zakelijk zonder telefoon en 4 weken erbij kan gewoon niet. (Die vier weken heeft KPN al de tijd gehad tussen hun eerste telefoontje, eerste week april, en overzetting op 9 mei)

Er is een “spoed mail” gestuurd naar de afdeling die de omzetting moet doen, maar die heeft 3 dagen de tijd om te antwoorden. Na het weekend, maandag dus. Dan krijg ik vanaf komende maandag te horen wanneer het gaat gebeuren. En of het sneller dan 4 weken geregeld kan worden, dat is niet te zeggen.

Kortom zit zowel privé als zakelijk zonder telefoon en TV en heb nog steeds geen idee hoe lang dit gaat duren.

Geen aanrader dus.

 

Hallo @F.B., dit is natuurlijk geen goed begin van het abonnement. Graag wil ik voor je kijken of we meer duidelijkheid kunnen geven over de aansluiting en of het mogelijk is om je zo snel mogelijk weer online te hebben. 
Zou je jouw profiel in willen vullen en dan even een seintje hier geven? 


Ok profiel ingevuld.


Hi @F.B.. Ik heb de zaken voor je ingekeken. Op dit moment zit de bestelling vast in ons bestelsysteem. Dit moet eerst verholpen worden. Zodra dit klaar is wordt de verbinding opgeleverd en krijg je diensten als alles is aangesloten.

Het lastige is dat ik niet met duidelijkheid kan zeggen wanneer dit opgelost wordt. Hierdoor kan ik je ook geen verwachting geven. Wel zijn we dus bezig het oponthoud voor je op te lossen en zo snel mogelijk diensten op te leveren. 

Ik snap dat zo snel mogelijk bereikbaar zijn de grootste prioriteit heeft voor je. En ik had je liever concreet een datum gegeven. Maar dat kan ik dus helaas op dit moment niet doen. 


Vreemd, de gehele bestelling is geleverd, alles is aangesloten en in orde.

Er moet alleen een aanpassing worden gemaakt in een centrale. Dat kan buiten het bestelsysteem om.

Door geen termijn te noemen zie ik alles alsnog stilzwijgend oplopen naar de eerder genoemde 4 weken.

Geen TV is vervelend, maar de telefoonaansluiting heb ik echt nodig. Daarom graag zsm een termijn zodat ik eventueel andere beslissingen kan nemen.


Ik kan je op dit moment geen termijn geven. Dat kunnen alleen mijn collega's die volgende week contact met jou zullen opnemen. Ik moet je dan ook vragen dat contact even af te wachten.


Update:

Dinsdagmiddag, meer dan de uiterlijk toegezegde 3 dagen later, ben ik eindelijk teruggebeld.

‘Bestelling zit vast in systeem. “We gaan proberen de bestelling te verwijderen en opnieuw aan te melden” dit in de hoop dat het dan wel lukt. We gaan u op de hoogte houden...

Nog geen kwartier later, weer gebeld, er wordt aan gewerkt, maar wat de eerdere telefoniste zei over verwijderen en opnieuw aanmelden, nee dat gaan we niet doen, dat kan niet. Maar we gaan u op de hoogte houden…

Nu, weer twee dagen later, zelf maar weer gebeld, er wordt aan gewerkt en hoe lang dat nog duurt weten we nog steeds niet. Niemand weet iets, of wil iets vertellen. “Vervelend”

Gevraagd of iemand van het tech-team mij wil terugbellen, maar dat kan ‘natuurlijk’ niet vandaag. Dat noemen we “service”.

Zit op deze locatie met een bedrijf zonder telefoon (en televisie). Heb een vaste telefoonlijn nodig. Als ik morgen niets hoor, ga ik andere stappen ondernemen.


Hi @F.B.! Ik zie ook in onze systemen dat er nog steeds druk aan de zaak gewerkt wordt. Wel begrijp ik je frustratie. Daarom heb ik gekeken of er iets is dat ik verder kan doen om het proces te versnellen. Dat is helaas niet zo. 

Het lijk me hierom beter om dit topic voor nu te sluiten en het proces zijn gang te laten gaan. Wel kan je altijd in dit topic weer reageren. Dan kunnen we deze heropenen als het nodig is. 


Vrijdag inderdaad telefonisch contact gehad.

Weer hetzelfde antwoord: we weten niets. 

Ik zou een rechtstreeks telefoonnummer gemaild krijgen om niet steeds lang (>3dagen) te hoeven wachten op antwoord. Zelfs dat niet ontvangen. Misschien kan dat nog worden geregeld.

Ik zal hier de updates blijven plaatsen, sluiten is geen optie. En nog weken, maanden, of jaren lang het proces rustig zijn gang te laten gaan ook niet. 

 


@F.B. zo lang de zaak laten rusten is inderdaad geen goed idee. De laatste update die ik in het ticket zie is van vandaag. Betekent dus dat er op de achtergrond weldegelijk druk gewerkt wordt om het alsnog voor je in orde te maken. Verder zie ik wel een verschil tussen het e-mailadres dat je hier in je profiel hebt staan en het e-mailadres dat in het ticket staat. In 1 staat een punt en in de ander niet. Misschien dat daarom het telefoonnummer niet is aangekomen bij je.

Ik heb per privébericht je beide e-mailadressen toegestuurd. Als je op beide adressen bereikbaar bent dan is dat niet de reden. Zo wel laat het hier weten of bel ons nog een keer dan kunnen we dat voor je aanpassen. 

 


Bedankt voor de informatie.

Zelf gebruik ik altijd het e-mailadres met punt.

Hoewel het e-mailadres zonder punt (dit was onze gebruikersnaam) wel altijd heeft gewerkt, lijkt dit nu inderdaad niet meer te werken.

Zelf ook nog even getest. Ook bij webmail inloggen met dit e-mailadres gaat niet meer. Verder geen probleem, het is niet bij anderen bekend.

 


@F.B. ik heb dit e-mailadres in onze systemen aangepast. Ook heb ik een verzoek gedaan nogmaals het directe nummer aan je te geven via deze weg.