Skip to main content

Waarom krijg ik sinds vier/vijf maanden elke maand een 0-factuur voor e-mail only?

Wat bedoelt u precies met een O-factuur?


@SJPost  U heeft buiten uw nog doorlopende E-mailaccount verder geen diensten meer bij KPN. Dat mailaccount wordt door KPN nog 6 maanden aangehouden voor u. Dus zie het als een bevestiging dat dat mailaccount nog "actief"is. Stopt vanzelf na die 6 maanden dus.


Nooit  e-mail bij KPN gehad. In zeer ver verleden vaste lijn via KPN. Maar daar nu eenmaal geen e-mail aan vast.


@SJPost  Hoe ontvangt u die factuur, per mail ( en zo ja via welke provider ) of per post ?

Bij het laatste; Staat u naam,adres en woonplaats correct op die factuur?

Ik denk nl. aan iets met een vorige bewoner op uw adres…..

Zo niet, toch maar even contact opnemen met de administratie van KPN 0800-0402, of hier wachten tot een moderator e.e.a. kan uitzoeken voor u.


Ik heb ook jarenlang elke maand een "0 factuur" ontvangen voor een email-only abonnement waarvan de emailadressen al lang overgezet waren naar een ander KPN abonnement.

Die factuur vermeldde een klantnummer en m.b.v. van dat klantnummer heeft een moderator van KPN dat abonnement administratief ook kunnen stopzetten.

Vul jouw forumprofiel in en plaats het klantnummer op die factuur in het persoonlijke opmerkingen veld.

Ik hoop dat er snel een moderator zal reageren om hier naar te kijken.


Dit zal zeer waarschijnlijk om een gratis e-mail only abonnement gaan. Bij een overstap naar een andere provider kan dit abonnement afgenomen worden om KPN e-mailadressen actief te houden. 


Dit zal zeer waarschijnlijk om een gratis e-mail only abonnement gaan. Bij een overstap naar een andere provider kan dit abonnement afgenomen worden om KPN e-mailadressen actief te houden. 

Maar er bestaat naar mijn weten helemaal geen gratis e-mail only abonnement.


In een aantal gevallen verstrekken wij hier 12 maanden korting op:

1. Klanten die KPN verlaten voor een merk binnen de KPN Groep (Zakelijk KPN, Telfort, XS4ALL en Solcon etc.) 
2. Klanten van Solcon worden in een back-office proces omgezet naar een lifetime korting op eMail only zolang ze klant blijven bij Solcon.
2. Deze korting is zichtbaar op de factuur als ‘Solcon korting E-Mail Only. Dit gaat automatisch daar hoef je als KE niets voor te doen.                                                                
3. Klanten die verhuizen naar een gebied waar KPN niet levert.     
4. Klanten die weggaan i.v.m. een lage internetsnelheid (zelfde regel als de locatiekorting)                                                                  
5. Nabestaanden van overleden KPN klanten


Dit zal zeer waarschijnlijk om een gratis e-mail only abonnement gaan. Bij een overstap naar een andere provider kan dit abonnement afgenomen worden om KPN e-mailadressen actief te houden. 

In een aantal gevallen verstrekken wij hier 12 maanden korting op:

1. Klanten die KPN verlaten voor een merk binnen de KPN Groep (Zakelijk KPN, Telfort, XS4ALL en Solcon etc.) 
2. Klanten van Solcon worden in een back-office proces omgezet naar een lifetime korting op eMail only zolang ze klant blijven bij Solcon.
2. Deze korting is zichtbaar op de factuur als ‘Solcon korting E-Mail Only. Dit gaat automatisch daar hoef je als KE niets voor te doen.                                                                
3. Klanten die verhuizen naar een gebied waar KPN niet levert.     
4. Klanten die weggaan i.v.m. een lage internetsnelheid (zelfde regel als de locatiekorting)                                                                  
5. Nabestaanden van overleden KPN klanten

Â