Skip to main content

Omruilen v8 voor een experia box 12, daar deze wifi6 ondersteund

Hallo @Bram S , dat gaat helaas niet gebeuren. KPN vervangt alléén modems die defect zijn of niet meer aan hun technische eisen voldoen.

Je zou zelf een accesspoint aan kunnen sluiten die al wèl Wifi6 ondersteunt.

Gaat het om IPv6 of om Wifi 6? @Bram S 

 


Zelfs als u trucjes uithaalt om toch een nieuw modem te krijgen, is de kans groot dat u het zelfde type krijgt. Aanschaf van een tweede accesspoint of router is de beste oplossing. Heeft u veel apperatuur die met wifi6 overweg kan?


Zelfs als u trucjes uithaalt om toch een nieuw modem te krijgen, is de kans groot dat u het zelfde type krijgt. Aanschaf van een tweede accesspoint of router is de beste oplossing. Heeft u veel apperatuur die met wifi6 overweg kan?

Hallo @Jeroen Ruiter , een V8 wordt niet meer uitgeleverd, maar het zou wel een V10 of V10a kunnen zijn, maar die hebben geen Wifi6, dus dat schiet niet op voor @Bram S 


Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Zomaar de box12 krijgen gaat niet gebeuren. Dat zou dan toeval zijn.


Omruilen v8 voor een experia box 12, daar deze wifi6 ondersteund

de Box  12 moet je niet op zitten wachten

Nog wat bugs in!

Experia V10  is het beste modem tot nu toe.


Omruilen v8 voor een experia box 12, daar deze wifi6 ondersteund

de Box  12 moet je niet op zitten wachten

Nog wat bugs in!

Experia V10  is het beste modem tot nu toe.

Omruilen v8 voor een experia box 12, daar deze wifi6 ondersteund

de Box  12 moet je niet op zitten wachten

Nog wat bugs in!

Experia V10  is het beste modem tot nu toe.

Klopt, alleen gaat het in dit topic over het krijgen van een nieuwe router en daarin kan je geen voorkeur geven mocht je een defect exemplaar hebben.


Hallo @Jeroen Ruiter ,

Als je via de wifi manager de V8 omruilt krijg je standaard de box 12.Of je dat moet willen is een ander verhaal(ik zou het niet doen.)


Ik lees af en toe ook verhalen dat je een andere krijgt. Daarbij is de v8 van mijn vader helemaal niet omgeruild bij o.a. de verhuizing. Afgelopen week nog een topic waarin een medewerker zegt dat ze niet zomaar een voorkeur kunnen doorgeven.


In de titel gaat het over IPv6, in het topic over Wifi-6. Welke is het? Het zijn namelijk twee compleet verschillende zaken.

 

Om even wat dieper in te gaan op Wifi-6: je moet wel echt heel veel apparaten in huis hebben die Wifi-6 compatibel zijn om alle voordelen uit OFDMA te kunnen halen. Als je ook maar één apparaat aangesloten hebt die niet met Wifi-6 overweg kan dan gaat het access point automatisch op eenzelfde manier werken als OFDM bij Wifi 5. Wifi 6E gaat wel voordelen brengen maar die is er nog niet in Nederland omdat de frequentieband daarvoor nog niet gebruikt mag worden. Wifi6 klinkt leuk maar het is meer marketing dan dat je er wat aan hebt.